Новият Mercedes-Benz Intouro K идва и като хибрид

18.04.2022

Новият Mercedes-Benz Intouro K идва и като хибрид

Mercedes-Benz обяви пускането на нов компактен многофункционален автобус Intouro K. Моделът с дължина 10,75 м надгражда гамата на междуградския Intouro и се предлага и с вграден в силовата линия нов хибриден модул, осигуряващ повече ефективност и екологичност.



Intouro K е с дължина 10,75 м, което му гарантира изключителна маневреност, дори в тесни пространства, като радиусът на завой е само 18,34 м. Това прави автобуса идеален за пътувания в планински райони, по криволичещи пътища или за екскурзии с малки групи. В същото време Intouro K е пълноценен автобус с всички изключителни характеристики на семейството Intouro. В съответствие с широката сфера на приложения, той се предлага с множество варианти на оборудване и изпълнение.



Дизеловият двигател при Intouro K може да бъде с максимална мощност от 299 к.с. или 354 к.с. Автобусните оператори могат да избират между четири варианта на трансмисия, които включват: шестстепенна ръчна предавателна кутия, напълно автоматизираната трансмисия Mercedes-Benz PowerShift или автоматична трансмисия с преобразувател на въртящия момент от Voith или ZF.

Електрическата мобилност има много аспекти, но докато в градския трафик акцентът е върху изцяло електрическите превозни средства, то при междуградския транспорт Daimler Buses разчита на Mercedes-Benz Intouro с вграден хибриден модул. Хибридният модул се предлага при всички модели на две оси и с автоматична трансмисия от богатата гама Intouro. Най-новото поколение на модула дебютира сега при новия междуградски Intouro K, с който гамата на Intouro се допълва от една страна с гъвкав и маневрен автобус, а от друга - с икономичен модел с широк спектър от приложения.



Хибридната система, предлагана при Intouro е позната и доказана от години. За първи път бе приложена при градския модел Citaro Hybrid, който спечели престижната международна награда Автобус на годината 2019. Допълнителен модул, вграден между двигателя и автоматичната трансмисия, действа като алтернатор по време на спиране, намаляване на скоростта или спускане по наклон, като произвежда електричество. Енергията се съхранява в блок от ултракондензатори и е на разположение във всеки един момент.

При потегляне, ускорение или преодоляване на наклони съхранената енергия захранва модула в трансмисията, който преминава в режим на електродвигател. По този начин се осигурява допълнителна мощност, а модулът подпомага и разтоварва двигателя с вътрешно горене. Това осигурява повече теглителна сила при по-нисък разход на гориво, а от там подобрява ефективността и екологичността на первознотосредство. В режим електродвигател модулът има мощност 14 кВт и въртящ момент от 220 Нм.

Енергията, генерирана при рекуперацията, се съхранява в двуслойни кондензатори (суперкондензатори), които се характеризират с висока плътност на мощността. При Intouro хибрид са налични два модула за съхранение, като всеки от тях съдържа 16 двуслойни кондензатора. Общият им капацитет е 2 Ач. Ключово предимство този тип меки хибридни системи е, че те не се нуждаят от сложна мрежа за високо напрежение, изискваща специална квалификация за обслужване. Хибридният модул работи с 48-волтова електрическа система, която се класифицира като нисковолтова технология и е безопасна при използване и поддръжка.

При разработката на Intouro хибрид инженерите от Daimler Buses са заложили на вече изпитаните компоненти, които са намерили своето приложение в успешния Citaro Hybrid, като например суперкондензаторите за съхранение на електрическа енергия. Новият хибриден модул обаче ще отпразнува своя дебют в новия, компактен Intouro K.

<< Обратно към новините