Тест: Новият работяга GAZelle NN

14.04.2022

Тест: Новият работяга GAZelle NN

GAZelle NN - най-новият лекотоварен модел на руския производител от Нижни Новгород бе представен в България в последните дни на 2021 г. от Авто Юнион. Така, малко неочаквано, популярната в миналото марка се завърна на българския пазар.



За около 4 месеца в България бяха внесени около 250 автомобила от модела, а 200 вече са продадени. А в началото на април списание КАМИОНИ направи двудневен тест на големия ван GAZelle NN. Така искахме да видим как се държи на пътя един нов за българския пазар голям ван и наистина ли, както бе анонсирано при представянето, продуктите на един от най-големите автомобилни производители в Русия и в света, са направили качествен и технологичен скок и нямат нищо общо с представата, която имаме за тях, градена до преди около три десетилетия. Защото външният дизайн, който е доста съвременен, още от пръв поглед говори за това.



За теста разполагаме с предоставен от Авто Юнион GAZelle NN Cargo 2.0 TDI 136HP - кабина с 2+1 седящи места, къса колесна база (3145 мм) и габаритна дължина 5632 мм - товарен фургон с обем 11,5 куб. м, висок покрив, с допустима максимална маса от 3,5 т. Товароносимостта е около 1000 кг. Двигателят при GAZelle NN идва от Volkswagen. Това е добре познатият двулитров, турбодизелов с интеркулер, 4-цилиндров, редови Common Rail силов агрегат 2.0 TDI с максимална мощност от 136 к.с. и максимален въртящ момент от 340 Нм – наличен в оборотния диапазон от 2000 до 3500 об./мин. За да бъде автомобилът хомологиран за пазарите в ЕС, двигателят покрива екологичните норми Euro-6d, които постига и с добавката AdBlue. Разположен е надлъжно отпред. Предавателната кутия при GAZelle NN е 6-степенна механична.



Стандартното оборудване при модела включва електрически странични стъкла, външни огледала с функция размразяване, централно заключване, ABS, въздушна възглавница за водача, подготовка за радио, регулируем по височина волан, отделение за вещи на тавана. Тестовият автомобил бе с доста богато опционално оборудване - климатик, електрически управляеми странични огледала, автопилот, мултимедия със сензорен екран на централния панел и управление от волана, позволяваща репликиране на съдържанието на смартфон през USB… Опциите включват и LED предни светлини, LED фарове за мъгла, атермично челно стъкло.



Още с качването в кабината на GAZelle NN се усеща, че това е здрав работен автомобил. Вижда се че всичко необходимо за изпълняване на обичайните мисии за този клас автомобили е налице. Тестваме GAZelle NN в продължение на два дни и за повече от 8 часа шофиране изминаваме над 450 км. От тях около 70 км са през първия ден в сгъстения софийски трафик. Останалите са от София до Видин и обратно. Веднага можем да кажем, че декларирания от производителя разход на гориво – под 10 л/100 км е напълно реален, а GAZelle NN се държи повече от прилично на пътя. Автомобилът е много стабилен и устойчив, а Турбодизеловият двигател на Volkswagen се държи както може да се очаква - пъргав и динамичен, като сериозните наклони се преодоляват без да е необходимо често слизане на по-ниска предавка.

Повече за теста и впечатленията от него – в майския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн – на www.transport-press.bg.

Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините