Volvo FH Electric надмина очакванията при тест в Германия
Тежкотоварният електрически камион на Volvo в тестови режим впечатлява, както с пробега си, така и с енергийната си ефективност.
Първият независим тест за енергийна ефективност с напълно натоварен тежкотоварен електрически камион Volvo бе направен в Германия. Електрическият камион е надхвърлил планирания пробег и е изразходвал с 50% по-малко енергия от своя дизелов аналог.
Тестваният камион е Volvo FH Electric, превозно средство с нулеви емисии на отработените газове, с 490 кВ непрекъсната мощност и допустима максимална маса от 40 тона. Германският журналист Ян Бургдорф е тествал камиона по Зеления маршрут, дълъг 343 км и включващ различни магистрали, хълмисти терени и по-тесни пътища. Трасето се използва за тестване на камиони на различни производители в широк диапазон от условия за шофиране.
„Трябва да кажа, че когато карах този камион, той се оказа дори по-пъргав от дизелов камион. Шофьорите ще бъдат много изненадани колко лесно се шофира камионът, колко е тих и колко добре реагира на пътя. Не се усещат никакви вибрации“, казва Ян Бургдорф.
Volvo FH Electric е поддържал средна скорост от 80 км/ч по целия маршрут, а резултатите му са аналогични на Volvo FH с дизелов двигател и пакет за горивна ефективност I-Save. Въз основа на консумация на енергия от само 1,1 кВч/км, електрическият камион е постигнал общ пробег от 345 км с едно зареждане.
„Резултатите от теста показват, че е възможно да се изминат до 500 км по време на редовен работен ден, с кратка почивка за зареждане, например по време на обяд“, обяснява Тобиас Бергман, директор на тестовете във Volvo Trucks.
В тестовете на Green Truck Route Volvo FH Electric е използвал 50% по-малко енергия от Volvo FH със сравним дизелов двигател.
„Електрическата трансмисия е много ефективна, което прави от изцяло електрическия камион много мощен инструмент за намаляване на емисиите на CO2“, коментира Тобиас Бергман. Целта на Volvo Trucks е електрическите превозни средства да представляват половината от продадените камиони на марката през 2030 г., а през 2040 г. те да бъдат 100% от новите камиони.
Факти от теста и за камиона:
Брутна комбинирана маса: 40 тона
Средна скорост: 80 км/ч
Консумация на енергия: 1,1 кВч/км
Капацитет на батерията: 540 кВч
Изходна мощност: 490 кВ продължителна мощност
Общо разстояние на тестовото трасе: 343 км
Общ пробег на база едно зареждане: 345 км
Тестваното Volvo FH Electric може да измине до 500 км по време на нормален работен ден, ако се добави стоп за допълване, например по време на обедната почивка.
Факти за гамата електрически камиони на Volvo:
Volvo Trucks разполагат с гама от шест електрически камиона, проектирани да покриват много различни транспортни задачи.
Моделите Volvo FH, FM и FMX Electric имат допустима максимална маса до 44 тона. Продажбите им в Европа продължават, а производството ще започне през втората половина на 2022 г.
Серийното производство в Европа на Volvo FL и FE Electric, за градско разпределение и обработка на отпадъци, стартира през 2019 г.
Производството на Volvo VNR Electric за Северна Америка започна през 2020 г.