Първи тест на електрическия Renault Kangoo Van E-Tech

04.11.2021

Първи тест на електрическия Renault Kangoo Van E-Tech

Renault организира в средата на октомври специално за членовете на международното жури Ван на годината първи тестов на новия си електрически компактен ван Renault Kangoo Van E-Tech.



На тестовата писта Мортфонтен край Париж, членовете на международното жури за пръв път имаха възможност да тестват новия, напълно електрически Renault Kangoo Van E-Tech. Моделът е все още на ниво прототип и, за това тестовете бяха възможни само по затворен маршрут.



Веднага трябва да кажем, че и при Kangoo Van E-Tech ще са налични двете основни иновации от новия Kangoo Van - Open Sesame и Easy Inside Rack. Декларираният пробег с едно зареждане от 300 км, подлежи на хомологация, но обещава да е сред най-високите в сегмента.

Електродвигателят е с максимална мощност 90 кВт, като в избираемия икономичен режим Eco осигурява 56 кВт. И в двата режима максималният въртящ момент е 245 Нм. Изцяло нова е батерията, която е с капацитет 45 кВтч и е монтирана под пода на товарния отсек.

Моделът се предлага с 3 варианта на зарядно устройство - 11 кВт (като стандарт) и 22 кВт или 22 кВт DC 75 (като опция). Времето за бързо зареждане на публични зарядни станции зависи от мощността на станцията и избраното зарядно устройство.



Електромобилът предлага два режима на шофиране - Eco и Normal и три нива на рекуперация на енергия в батерията, които също се избират от водача. Късата версия ще бъде с товароносимост 600 кг, а дългата – с 800 кг, като капацитетът на теглене е 1500 кг.

300 км пробег по WLTP
Благодарение на новата си литиево-йонна батерия с капацитет от 45 кВч, Kangoo Van E-TECH Electric може да се похвали с пробег до 300 км по цикъл WLTP. По този начин на потребителите на модела се осигурява сигурност за работния процес, както и ненадмината цена на притежание и експлоатационни разходи. Батерията, разположена под пода на автомобила, не оказва влияние върху капацитета на товарното пространство.

Шест режима на шофиране
Новият Kangoo Van E-TECH Electric е оборудвано с електромотор с мощност от 90 кВт и незабавен въртящ момент от 245 Нм за плавно и лишено от стрес шофиране при всякакви обстоятелства. Екорежимът, който ограничава мощността на автомобила и максималната скорост, помага за оптимизиране на общия пробег и е изключително полезен при превоз на леки товари.

Водачът може да избира и между три режима на регенеративно спиране: Sailing (B1) - ограничен регенеративен режим, подходящ за шофиране по магистрали; Drive (B2) - регенеративен режим по подразбиране за универсална употреба, който има усещане за двигател с вътрешно горене при отнемане на газта; Brake (B3) - максимален регенеративен режим за използване в задръствания и по планински пътища.

В Kangoo Van E-TECH Electric конвенционалната хидравлична спирачка се подпомага от ARB система (Адаптивна регенеративна спирачна система), която увеличава максимално количеството възстановена енергия, независимо от избрания режим на регенеративно спиране.
Разнообразието от режими на шофиране и регенеративно спиране означава, че водачите могат да избират между шест различни режима на шофиране за оптимален комфорт и пробег в зависимост от спецификата на работа и условията на движение.
Информацията, отнасяща се до избрания режим на шофиране, потока на енергия и ADAS системите, се показва на персонализируем опционален 10-инчов цветен инструментален панел.

170 километра за 30 минути
За презареждане на батерията Kangoo Van E-TECH Electric предлага избор от три типа зарядни устройства. Стандартният модел разполага с 11 кВт трифазно зарядно устройство chameleon, подходящо за всички видове зареждане в домашни условия. Допълнителните зарядни устройства включват 22 кВт зарядно устройство chameleon за бързо зареждане на обществени зарядни станции и 80 кВт бързо зареждащо DC устройство, което може да възстанови 170 км пробег (WLPT цикъл) за 30 минути. С двете допълнителни зарядни устройства батерията е снабдена с възможност за течно охлаждане. Kangoo Van E-TECH Electric се зарежда от 15% до 100% за 3 часа и 50 минути на 11 кВт Wallbox устройство и за по-малко от 6 часа при 7,4 кВт Wallbox устройство.

Термопомпа за повече пробег
За да гарантира един и същ пробег през всички сезони, климатичната система при Kangoo Van E-TECH е оборудвана с термопомпа. Когато е оборудван с 22 кВт зарядно устройство, автомобилът извлича топлината около купето, за да го затопли без да се използва електрически резистор, консумиращ енергия. Термопомпата работи най-добре, когато температурата на околната среда е между -15°C и +15°C, често срещан диапазон за студените сезони в повечето европейски страни. Не на последно място Kangoo Van E-TECH Electric разполага с отопляеми предно стъкло, предни седалки и волан като допълнително оборудване.

Всички предимства на новия Kangoo Van
Новият Kangoo Van E-TECH Electric предлага същите иновации, оборудване и комфорт като новото Kangoo Van с двигател с вътрешно горене: гениалният „Open Sesame by Renault“ за най-широкия страничен отвор на пазара от 1,45 м, иновативният интериорен багажник „Easy Inside Rack“, мултимедийната система „Renault Easy Link“ с 8-инчов дисплей, картата „Renault Свободни ръце“, автоматичната ръчна спирачка, трите предни седалки с централна сгъваема облегалка, която се превръща в мобилен офис, почти 60 литра място за съхранение в кабината, включително чекмеджето „Renault Easy Life“, както и най-новото поколение ADAS системи, включително адаптивен круиз контрол с функция за спиране и потегляне и система за поддържане на лентата, които бележат първата стъпка към автономно шофиране.

Kangoo Van E-TECH Electric може да се похвали със същия капацитет на теглене като своя братовчед с двигател с вътрешно горене – товарен обем до 3,9 м3 (4,9 м3 в дългата версия), 600 кг полезен товар (800 кг в дългата версия) и 1500 кг теглещ капацитет.
Благодарение на приложението за смартфон MyRenault или мултимедийната система Renault Easy Link, новият Kangoo Van E-TECH Electric предлага разнообразие от специфични свързани услуги като програмиране и график за зареждане на батерията, дистанционно наблюдение на нивото на заряд, предварително затопляне/охлаждане на купето и много други.

Производството е в Мобеж
От 2011 г. заводът на Renault в Мобеж в Северна Франция произвежда модела Kangoo за клиенти от цял свят. С цел да усъвършенства производството на новия Kangoo, както и на моделите на своите партньори Mercedes и Nissan, и да гарантира възможно най-високо качество, Renault инвестира 450 милиона евро във фабриката и монтира нов цех за сглобяване на батерии.
Електрическият двигател и зарядните устройства за Kangoo Van E-TECH Electric се произвеждат във фабриката Клеон в Нормандия.
Kangoo Van E-TECH Electric ще се предлага в цяла Европа от пролетта на 2022 г.

По-подробно за тестовете край Париж – в ноемврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн

Париж – София
Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините