Тест: Новият Mercedes-Benz Citan

28.10.2021

Тест: Новият Mercedes-Benz Citan

​​​​​​​Северният германски град Хамбург стана арена на първите журналистически тестове на новия Mercedes-Benz Citan, организирани от Mercedes-Benz Vans.



Специален ден в поредицата от близо триседмичните пробни шофирания по улиците на Хамбург бе отделен за членовете на международното жури Ван на годината (IVOTY), сред които и представител на списание КАМИОНИ.

Новият Mercedes-Benz Citan бе представен официално онлайн в края на август 2021 г. Изцяло новото второ поколение на компактни ван на немската марка отново е разработено заедно с Renault и споделя платформата на новия Kangoo.



Още първите впечатления в Хамбург затвърдиха, това което се видя при премиерата – Citan е истински Mercedes-Benz и като дизайн, и като качество на материалите и изработката, и като цялостна философия.

На разположение за тестове в Хамбург бе цялата налична до момента гама на новия Citan. Моделът идва първоначално с карго – Panel Van и пътническа версия - Tourer. През следващата година ще има и удължен вариант, а от средата на 2022 г. идва и електрически Mercedes-Benz Citan.



Новият Citan е един истински Mercedes-Benz, който освен, че е съвременен автомобил е изключително функционален и дава възможност за многостранни приложения.

Габаритите на карго версията са междуосие – 2716 мм, дължина 4498 мм, височина 1832 мм и ширина 1859. Citan Tourer се различава по височината, която е 1811 мм.

Карговерсията е с товароносимост 782 кг и товарен обем от 2,9 куб. м. Дори и при късото междуосие от 2716 мм, Citan предлага много повече пространство в сравнение с предшественика си. Товарната дължина на фургона е 3,05 метра, при сгъваема преградна стена.



Гамата от двигатели при товарната версия включва три турбодизелови и два турбобензинови силови агрегата. Дизеловите 4-цилндрови редови двигатели с работен обем 1461 куб. см са с мощност 75, 95 и 116 к.с., а бензиновите, които също са 4-цилиндрови редови с работен обем 1332 куб. см се предлагат с мощност 102 и 131 к.с. Максималният въртящ момент при различните двигатели е от 200 до 270 Нм.

Citan Tourer ще е наличен с дизеловия двигател с мощност 95 к.с. и с двата бензинови агрегата. Всички двигатели покриват еконормите Euro 6d и са комбинирани с ECO старт/стоп функция. При най-мощния дизелов двигател освен шестстепенната ръчна предавателна кутия се предлага и седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител (DCT).

По време на тестовете в Хамбург лесно можеха да се усетят предимствата на новия Mercedes-Benz Citan. Като цяло автомобилът е изключително комфортен за водача.



По отношение на силовата линия забележки не може да има. Очаквано, всичките предлагани при модела двигатели разполагат достатъчно мощност и въртящ момент. Автомобилът ускорява бързо и отривисто, както с дизеловите, така и с бензиновите силови агрегати. Разлика между двата вида гориво трудно може да се усети. Въпрос на предпочитания, на характер на експлоатацията и на изпълняваните задачи е да се избере бензин или дизел, както и конкретна мощност.

През следващата година се очаква дебютът и на Mеrcedes-Benz T-Class. Луксозният пътнически компактен ван ще използва платформата на новия Citan, както V-Class заимства платформа от средния ван Vito.

Повече – в ноемврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн

Хамбург – София
Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините