Тест: Малките ванове на PSA минаха на ток

28.10.2021

Тест: Малките ванове на PSA минаха на ток

Тестове на компактните електрически ванове Peugeot е-Partner, Citroen e-Berlingo, Opel Combo-е и Vauxhall Combo-e организира в средата на септември Groupe PSA. Мястото – Рюселсхайм, където са главната квартира на Opel и центърът за разработки на автомобили с нулеви емисии на компанията.



Всъщност тестовете и съпътстващите ги презентации минаха под знака на Stellantis – новата суперкомпания, родила се от сливането на Groupe PSA r и FCA. За това в Рюселсхайм бяха представени нови разработки и бъдещите планове на почти всички от седемте марки, част от лекотоварното подразделение на Stellantis.

След 2021 г. Stellantis ще има пълна лекотоварна гама от електрически автомобили, а вановете от средния клас, задвижвани от водородни горивни клетки вече са реалност. А при презентациите в Рюселсхайм бе показан пълен разрез на водородния среден ван Plug-in Hydrogen Fuel Cell Van.

В Рюселсхайм стана ясно и, че фамилията от средни ванове – Expert, Jumpy и Vivaro, през 2022 г. ще има нов член, който, досещате се ще бъде нов FIAT Scudo, споделящ обща платформа с триото на PSA. Към електрическите големи ванове е-Boxer, e-Jumper и Movano-e пък вече е причислен e-Ducato, който обаче върви по собствен път и не споделя тяхната силова линия.



Фокусът при тестовете в Рюселсхайм бе насочен към малките електрически ванове е-Partner, e-Berlingo, Combo-е, които се произвеждат във Виго, Испания и вече са на пазара. Изградени са на мултиенергийната платформа EMP2, позната от средните ванове на компанията. Използват същия, произведен във Франция, електродвигател с мощност 100 кВт и максимален въртящ момент от 260 Нм.

Литиево-йонните батерии с капацитет 50 кВтч са под пода на товарното пространство и осигуряват пробег с едно зареждане по WLTP от поне 275 км. Вановете се предлагат с вградено зарядно устройство от 7,4 кВт (монофазно) или от 11 кВт (трифазно). Бързото зареждане от станция DC 100 кВт е за 30 мин, а бавното – 5 ч или 7 часа и 30 мин в зависимост от зарядното.

Производителят подчертава, че всички експлоатационни показатели на електрическите малки ванове са идентични с тези на моделите с ДВГ. Малките електрически ванове са налични в две дължини – 4,4 м и 4,75 м, с 2 или 3 седалки отпред в товарен вариант и с 5 или 7 седящи места в пътническо изпълнение, както и с екипажна - удължена кабина. Товарният капацитет е 800 кг, товарният обем е както при моделите с конвенционално задвижване – от 3,3 до 4,4 куб. м, а капацитетът на теглене – 750 кг.

Електрическото трио разполага с всички познати иновативни системи за сигурност и в помощ на водача – общо 18 на брой.
Нов е цифровият инструментален панел пред водача, който следи енергийните потоци, а на централната конзола е монтиран 8-инчов сензорен екран.

При тестовете в Рюселсхайм се видя, че електрическото трио има всички характеристики на моделите с ДВГ – комфорт, ергономия, отлична возия и поведение на пътя. Настройките на силовата линия от бутон на централната конзола позволяват на водача избор на 3 режима. Бутонът B (BRAKE MODE) усилва нивото на рекуперация на енергия в батерията при отпускане на педала на газта и при спиране.



Серията средни ванове на Stellantis със задвижване PHFCEV (Plug-in Hybrid Fuel Cell Electric Vehicles) бе обявена през пролетта на тази година. Базирана е на средните електрически ванове е-Еxpert, е-Jumpy и e-Vivaro и ползва същата архитектура и платформа EMP2, като има добавена водородна горивна клетка в двигателния отсек, над електромотора, който отново е с мощност 100 кВт.

Подробности – в ноемврийския брой на списание КАМИОНИ – на хартия и онлайн

Рюселсхайм – София
Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините