Платунингът на MAN и DB Schenker проработи

13.05.2019

Платунингът на MAN и DB Schenker проработи

Експлоатацията на дигитално свързани камиони по германските магистрали е безопасна, технически надеждна и лесно приложима в ежедневната дейност на всяка логистична компания.

Това са ключовите резултати от първия в света платунинг тест в реални логистични операции. Те бяха представени в Берлин от партньорите по проекта DB Schenker, MAN Truck & Bus и Fresenius University of Applied Sciences.

Като част от проучването, професионални шофьори в продължение на 7 месеца са карали в конвой по Аутобан 9 между нюрнбергския и мюнхенския клон на логистичната компания DB Schenker. След като изминали около 35 000 километра, водачите на камионите, които са се движели на минималнатата дистанция от 15 до 21 метра, изразили задоволство от комфорта на шофиране и комкплексното усещане за безопасност.

Платунинг тестът доказал и икономия в разхода на гориво. Друг от важните изводи е че, използването на електронно свързани камиони може да осигури по-ефективно използване на магистралите, по-малко задръствания и повишена пътна безопасност.

"Мобилността на бъдещето ще бъде автоматизирана и свързана в мрежа. Това се отнася и за логистиката. Искаме да направим процесите по-безопасни, ефективни и екологични, по цялата верига. Водачите трябва да играят ключова роля. В един дигитален камион те ще бъдат модерни специалисти по логистика, което отваря нови перспективи за тази професия", каза германският федерален министър на транспорта и цифровата инфраструктура Андреас Шюер.

Експертите смятат, че е възможно 40% от изминатите километри в сухопътния транспорт да бъдат бъдат преодолявани именно по този начин. Системата за свързаност, монтирана в камионите на MAN, е работила безпроблемно през 98% от времето. Активна намеса на водача била необходима само веднъж на всеки 2000 километра. Пилотният проект доказал и от 3 до 4% намаление в разхода на гориво.

<< Обратно към новините