Renault T520 Maxispace: Мощен, луксозен и икономичен

25.08.2017

Renault T520 Maxispace: Мощен, луксозен и икономичен

Списание КАМИОНИ направи пътен тест в България на най-мощния модел с най-голямата и луксозна кабина, която в момента предлага френския производител Renault Trucks. Влекачът бе комбиниран с полуремарке фургон със специална аеродинамична форма.

На разположение за нашия тест бе един от двата демонстрационни влекача, които обикалят Европа, за да демонстрират най-доброто, което Renault Trucks може да предложи на своите клиенти. А то никак не е малко! Зад кормилото на най-мощния влекач на Renault Trucks по маршрута от Бургас до Ихтиман седнаха Снежина Баджева, издател на списание КАМИОНИ и член на международното жури Камион на годината, и Десислав Григоров, редактор в списанието. Тестовият екип измина разстоянието по магистралата със средна скорост 82,5 км/ч и среден разход на гориво 28,1 л/100 км и среден разход на AdBlue 2,3, като остана с отлични впечатления както от икономичността на автомобила, така и от поведението му на пътя.

Кабината Maxispace
T520 Maxispace е достоен наследник на любимия и все още често срещан по европейските и български пътища Magnum. Специалният модел, който тествахме, разполагаше с изключително много екстри.

 
Кабината има изцяло равен под, ширината ѝ е 2260 мм в задната част, а височината ѝ – 2053 мм, което предоставя достатъчно простор дори и за високите шофьори. Леглото е с дължина от 2 метра, а ширината му е 790 мм в по-голямата част, като само зад седалката на водача е леко стеснено до 670 мм. Maxispace е кабина за един водач. Ето защо мястото на горното легло се използва като допълнително пространство за съхранение – в случая за микровълнова фурна, кафе машина и сейф за важни лични вещи на шофьора. Кабината е проектирана с идеята за всекидневните удобства и лични нужди на водача. Разтегателна маса с размери 81x60 см, сгъната и прибрана нагоре, се намира на задната стена на кабината зад леглото. С натискането на един бутон тя се разгъва.



Тестовата композиция
Renault T520 Maxispace High 4x2 Евро-6 се задвижва от 12,8-литровия, шестцилиндров двигател DTI 13 с Common rail с мощност 520 к.с. и максимален въртящ момент от 2550 Нм в диапазона от 1100 до 1432 Нм. Това е най-мощният агрегат, предлаган от френския производител, за влекачи за международен транспорт.



Скоростната кутия е автоматизираната Optidriver AT 2612F с 12 предавки и 3 за заден ход. В комбинация с иновативния регулатор на скоростта Optivision, използващ GPS свързаност, се следи топографията на пътя и системата автоматично може да съобрази избора на предавки, ускорение и скорост в зависимост от конкретните пътни условия за постигане на по-голяма икономичност.

Задният мост – P13170-D, е с максимална товароносимост 13 тона, а предавателното отношение е 2,64, типичното предлагано от Renault Trucks за влекачи за международен транспорт.

Влекачът разполага с отлични спирачни възможности – най-мощната моторна спирачка Optibrake+ – спирачно действие 382 кВт при 2300 об./мин, както и хидравличен ретардер Voith – 450 кВт. И двете опции обаче не са част от стандартната конфигурация на влекача и се поръчват допълнително.



Камионът дърпа специално полуремарке фургон Frappa FT1-CX, произведено от френски производител. То е със специална аеродинамична форма, предполагаща по-нисък разход на гориво, а на горната му повърхност са монтирани слънчеви панели. Полуремаркето беше натоварено.със стоманени елементи с обща маса 21 т. Така общото тегло на композицията е точно 40,3 т.

Зад волана
Камионът се управлява много лесно и интуитивно. С едно завъртане на лостчето се избира позиция D на предавателната кутия и автомобилът се стартира, без нужда да се освобождава ръчната спирачка – тя автоматично се изключва с натискането на педала на газта. Самият лост на ръчната спирачка е част от останалите уреди и бутони на арматурното табло, но доста по-голям и набиващ се на очи. Задействането ѝ става и ръчно, но дори и да я забравите, при изключване на двигателя тя се активизира автоматично, както всъщност и изборът на предавка от скоростната кутия, която се връща на неутралната позиция N.



Екранът на таблото е голям и предоставя богата информация – въпрос на личен избор е какво точно да виждате, докато шофирате, тъй като менютата са доста, предоставят ви се общо 7 различни възможности. Има и т.нар. опция „любими“, като изборът им се запомня в тахокартата на водача и следващия път, когато той се качи, камионът ще знае предпочитанията му.

На пътя
Времето в деня, когато направихме теста, бе променливо. Тръгнахме от Бургас, който ни изпрати с мрачно време и проливен дъжд. Началната точка на измерването на разхода на гориво – близо до Ямбол, бе малко по-приветлива, но дъждът продължаваше да ромоли. Малко след началото на теста дъждът спря, асфалтът по автомагистрала Тракия изсъхна и условията на теста бяха много добри, а атмосферната температура не надвишаваше 23°C. Трафикът е спокоен, макар и умерено натоварен – все пак сме в разгара на отпуските. Като цяло в първата част от теста се редуват леки стръмнини и спускания, които почти не се отразяват на предварително зададените граници на скоростта чрез круиз контрола – Eco Cruise, второ ниво.

Нашата целева скорост е 85 км/ч, която се променя в границите от 82 до 90 км/ч. Автомобилът сам се справя с ограничаването на скоростта в предварително зададените рамки, като само на няколко пъти при спускания за максимум до 10 сек скоростта достигаше 91 км/ч. Камионът разполага с многобройни системи за сигурност и при движение с повече от 90 км/ч за 38 или повече секунди водачът бива предупреждаван със силен звуков и светлинен сигнал. За щастие до такъв момент не стигнахме. На няколко пъти изпреварвахме по-бавно движещи се превозни средства, а запасът ни от мощност и въртящ момент беше отличен, така че да ги изпреварим бързо и безпрепятствено.



Ретардерът работи прецизно и мощността му е предостатъчна. Убедихме се в това при едно от включванията на магистралата, когато разсеян водач на лек автомобил с недостатъчна скорост се включи в дясната лента за движение. Разбира се, случката доведе до стремително намаляване на скоростта на движение, но камионът реагира моментално и плавно на зададените му команди.

Двигателят работи в добър синхрон с предавателната кутия Optidriver AT 2612F и системата за следене топографията на пътя Optivision, адаптираща стратегията за смяна на предавките спрямо естествените извивки на магистралата към София. Доста често по време на движението се включваше опцията за движение по инерция Optiroll, като оборотите на двигателя са като на празен ход, което позволява кинетичната енергия на композицията да се използва за последващите изкачвания, като по този начин допълнително пести гориво. Средният разход на Renault T520 Maxispace се движеше в границите 23,5 – 24,5 л/100 км преди изкачването към тунела Траянови врата. Запасната мощ от 520 к.с. е предостатъчна за 40-тонната композиция. Ето защо с лекота изкачихме стръмнината, а също и без особено затруднение влекачът изпреварваше изостаналите по наклона камиони.



На финала
Равносметката я правим на крайната точка на теста, която е паркингът за товарни автомобили на мотела край Ихтиман. Измервахме разхода в продължение на 236 км с едно спиране за обяд, като разстоянието преодоляхме за 2 ч и 54 мин със средна скорост 82,5 км/ч. Средният ни разход на гориво показва 28,1 л/100 км дизел и 2,3 л /100 км среден разход на AdBlue. Прави впечатление, че макар и на сравнително равен път, в 8,6% от времето сме карали без натиснат педал на газта и в 11,2% сме се движели във фаза на Optiroll – или иначе казано – по инерция.

Renault T520 Maxispace хваща окото с външния си вид, като в конкретния случай за това ни помогна и нестандартното аеродинамично полуремарке. Забележителни са удобствата за шофьора, лекотата при управление, а също и добрата икономичност, което е основен критерий при избора на автомобил за работа от страна на собствениците на транспортни фирми. Все пак не бива да забравяме, че всички тези качества на влекача бяха оценени по достойнство още при появата си на пазара и Renault Trucks гама Т неслучайно бе избран за Камион на 2015 година. Сега с T520 Maxispace френският производител ясно демонстрира, че освен надеждни, удобни и икономични, може да прави и луксозни камиони според разнообразните желания на своите клиенти.

<< Обратно към новините