Fuso Canter E-Cell: безшумен и с нула емисии

17.11.2015

Fuso Canter E-Cell: безшумен и с нула емисии

Икономии на оперативни разходи от 64%! Това е резултатът от крайния анализ на данните от клиентските тестове с осем камиона Fuso Canter E-Cell в Португалия. Освен впечатляващите резултати от спестени оперативни разходи, Canter E-Cell дава високи резултати от екологична гледна точка, като не произвежда емисии въглероден диоксид в процеса на експлоатация.

Икономии на оперативни разходи от 64%! Това е резултатът от крайния анализ на данните от клиентските тестове с осем камиона Fuso Canter E-Cell в Португалия. Освен впечатляващите резултати от спестени оперативни разходи, Canter E-Cell дава високи резултати от екологична гледна точка, като не произвежда емисии въглероден диоксид в процеса на експлоатация. Така с предпродукционната версия на електрическия Canter, Fuso се движи в правилната посока за посрещане на нуждата от електрически задвижвани камиони за дистрибуция в градски трафик.

Благодарение на своя богат опит, трупан повече от 40 години, Fuso разработи новия Canter E-Cell в центъра за хибридни технологии на Daimler Trucks. Автомобилът се задвижва от батерия, не произвежда емисии въглероден диоксид и е напълно безшумен. Предназначен е за ползване в зони, чувствителни към вредни емисии и шум, като централните градски зони, паркове, пешеходни зони и закрити халета.

Но теорията е едно, а практиката – съвсем друго. Ето защо Fuso изпрати осем автомобила от електрически задвижения Canter на терен в средата на 2014 г. Всичките осем автомобила пътуват по пътищата на Португалия и постоянно са следени и анализирани по време на едногодишният им тестови цикъл. Камионите Canter E-Cell са били оборудвани с товарни фургони с хидравлични бордове. Те са ползвани от куриерски служби, транспортни компании и общински организации.

51 500 км без проблеми
Средно, електрически Canter изминава 50 км на ден, но на практика е постигнат пробег до 109 км. Общо, всичките осем автомобила са изминали разстояние от 51 500 км без никакви проблеми. Автомобилът с най-голям пробег е бил използван от куриерската компания Transporta е изминал над 14 000 км. Капацитетът на литиево-йонната батерия е 100 км с едно зареждане, като системата за бързо зареждане позволява това да се случи за един час.

Намалени оперативни разходи до 64%
Изчислено на база актуалните цени на дизеловото гориво и електрическа енергия в Португалия, тестът показва спестяване на разходите до 64% в сравнение с конвенционално задвижван дизелов камион. Canter с дизелов двигател изразходва около 14,08 литра гориво на 100 км, в зависимост от условията и товара, докато Fuso Canter E-Cell консумира 47,6 кВт/ч електроенергия за същото разстояние, като размерът на икономията зависи от цените на дизеловото гориво и на електрическата енергия в съответната страна.



Ускорение и управление като на лек автомобил
С максимален въртящ момент от 650 Нм, който се поддържа във всеки режим на работа, 6-тонният камион ускорява почти като лек автомобил. Ускорението се постига моментално, а в момента, в който водачът отпусне педала на газта, електрониката превключва в режим за възстановяване на енергия. Тогава електромоторът се превръща в генератор и захранва литиево-йонната батерия. Водачите, които редовно използват този режим достигат пробег от над 100 км с едно зареждане.
След появата на първия прототип, показан на международното изложение във Франкфурт през 2010 г., Canter E-Cell се усъвършенства постоянно. Днес той разполага с мощност от 110 кВт (150 к.с.) и въртящ момент от 650 Нм от четирите литиево-йонни батерии с впечатляващ капацитет от 48,4 кВт/ч.

<< Обратно към новините