Новият Mercedes Sprinter пристигна в България

23.09.2013

Новият Mercedes Sprinter пристигна в България

Българският представител на Mercedes-Benz – Балкан Стар, представи за пръв път у нас най-новото поколение на лекотоварния си модел Sprinter. Новият Sprinter е първият ван Евро-6 в света и е най-икономичният модел в класа си със среден разход 6,3 л/100 км. Оборудване му включва редица новаторски системи за безопасност, а сервизните му интервали са удължени до 60 000 км...

Българският представител на Mercedes-Benz – Балкан Стар, представи за пръв път у нас най-новото поколение на лекотоварния си модел Sprinter. Новият Sprinter е първият ван Евро-6 в света и е най-икономичният модел в класа си със среден разход 6,3 л/100 км. Оборудване му включва редица новаторски системи за безопасност, а сервизните му интервали са удължени до 60 000 км.

 

Първият ван Евро-6 в света

Новият Sprinter е първият ван в света, който отговаря на бъдещите еконорми Евро-6. Всички негови двигатели се отличават с драстично намалени емисии азотни оксиди (NOx), въглеводороди (THC) и твърди частици (сажди). Моделът на Mercedes се справя с това предизвикателство с помощта на система BlueTEC и технология SCR, която разчита на впръскване на урея AdBlue в изгорелите газове. Тази система вече е доказала качествата си при над 100 000 товарни автомобила на щутгартския производител.

На разположение са 4- и 6-цилиндрови задвижващи агрегати с мощност от 95 до 190 к.с. Динамичните характеристики на дизеловите мотори са останали непроменени в сравнение с актуалните досега модели. Германските конструктори обаче са поработили здраво, за да оптимизират горивните процеси и налягането на турбокомпресора. Освен това те са преработили трансмисията, задния мост и системата за управление на генератора, за да постигнат по-нисък разход на гориво и по-ниско ниво на шум по време на работа.

В допълнение към дизеловите двигатели е предвиден един бензинов мотор с турбопълнене, който също отговаря на нормите Евро-6. Максималната му мощност е 156 к.с., които са „изцедени” само от 1,8 литра. Същият агрегат е на разположение и във версия на природен газ (метан), без това да влияе отрицателно на динамичните му характеристики.

Въртящият момент се предава към задните колела посредством 6-степенна механична скоростна кутия ECO-Gear или 7-степенен автоматик G-Tronic Plus с блокируем съединител (тази конструкция е единствена по рода си в лекотоварния сегмент).

 

Най-икономичният ван в класа си

Комбинацията между високоефективни дизелови двигатели, оптимизирани трансмисии, „по-дълго” главно предавателно число, по-ефективни периферни компоненти и технология BlueEfficiency Plus е направила възможно постигането на изключително нисък среден разход на гориво – само 6,3 л/100 км!

Новият Sprinter е свръхикономичен и по отношение на разходите за обслужване, тъй като стандартното му оборудване включва система Assyst, благодарение на която сервизните му интервали са удължени до 60 000 км (в България ще се прилагат интервали от 40 000 км заради по-тежките условия на експлоатация).

 

Подобрен екстериор и интериор

Дизайнът на новия Sprinter е променен с цел постигане на по-агресивно излъчване. Радиаторната му решетка е разположена по-вертикално, а оребренията й са с клиновидна форма и са перфорирани. По този начин се постига не само по-динамичен външен вид, но се подобрява и въздушният поток.

Предните фарове са по-ъгловати, като капаците на рефлекторното тяло са разделени на отделни сегменти. Новият капак на двигателя е по-висок, а калниците са оформени по-отчетливо по подобие на SUV-овете. Задните светлинни тела са разделени на две части.

В интериора е използвана нова тапицерия, воланът е по-солиден, а въздуховодите са с хромирани апликации (опция). Оборудването включва аудиосистема от ново поколение, разполагаща не само с Bluetooth, но и с навигационна система Becker Map Pilot.

 

Ненадмината безопасност

На разположение са пет новаторски системи за безопасност: Crosswind Assist (асистент за автоматично стабилизиране на траекторията на движение при внезапен силен страничен порив на вятъра), Blind Spot Assist (асистент за сляпата зона, която се създава по време на изпреварване), Lane Keeping Assist (асистент за предотвратяване на неволното напускане на лентата на движение), Highbeam Assist (асистент за автоматично включване/изключване на дългите светлини в зависимост от пътната ситуация) и Collision Prevention Assist (асистент за предупреждение и автоматично прилагане на спирачно усилие при опасно намаляване на дистанцията).

Всички тези системи бяха подложени на обстойни тестове още през февруари, когато безусловно доказаха своята практическа приложимост (за повече подробности вж. ТУК).

 

По-ниско шаси

Една от важните промени по шасито е намаляването на просвета с 3 см. По този начин се цели постигането на по-нисък коефициент на аеродинамично съпротивление, оттам и допълнително ограничаване на разхода на гориво.

По-ниският център на тежестта в комбинация с корекции по настройките на окачването и кормилната система допринася за чувствителното подобрение на пътното поведение и динамиката в завои. Не на последно място понижаването на товарния под улеснява и товаро-разтоварните дейности.

Обратната страна на медала е ограничената приложимост при лоши пътища. В такива случаи търговският отдел на Mercedes е предвидил възможността стандартното ниско шаси да бъде сменено с „високо” шаси без доплащане при всички 3,5-тонни модификации.

 

Mercedes-Benz Sprinter в България

Едновременно с дебюта на новия Sprinter в България Балкан Стар обяви, че вече има реализирани продажби от него. В момента той се предлага на нашия пазар както във версии Евро-6, така и Евро-5 (така ще бъде и през цялата 2014 година, в зависимост от теглото на конкретните модификации).

Принос за очакваните добри продажби у нас се очаква да имат не само върховите технологии, приложени в конструкцията на модела, но и добрите финансови параметри, съобразени с българските условия. Въпреки че е един от най-скъпите ванове на пазара, новият Sprinter няма да причини главоболие на клиентите с цената си (поне не и на тези от тях, които са се доверявали на Sprinter и в миналото).

Например един нов Sprinter, отговарящ на нормите Евро-5, ще бъде само с 2% по-скъп от досегашния модел (пак Евро-5), но ще предлага по-богато оборудване. Версиите Евро-6 пък ще струват с няколкостотин евро повече от аналогични по оборудване европетици (между 600 и 1000 евро в зависимост от модификацията). За сметка на това бъдещите им собственици ще могат да разчитат на по-висока остатъчна себестойност при евентуална препродажба.

Красимир Кирилов

<< Обратно към новините

Галерия