VW Caddy Edition 30

сп. Камиони, 2013, Бр. 5
11.06.2013

Най-стилната баничарка в света

VW Caddy Edition 30

През миналата година Volkswagen чества 30-годишнината от дебюта на своя лекотоварен модел Caddy със специална юбилейна серия, наречена Edition 30. Ето че тя вече се продава и в България, предоставяйки ни чудесна възможност да добием преки впечатления от нея в рамките на 1000-километров тест...

През миналата година Volkswagen чества 30-годишнината от дебюта на своя лекотоварен модел Caddy със специална юбилейна серия, наречена Edition 30. Ето че тя вече се продава и в България, предоставяйки ни чудесна възможност да добием преки впечатления от нея в рамките на 1000-километров тест.

Когато за пръв път видях Caddy Edition 30 по време на автосалона в Хановер през есента на 2011 година, този специален модел все още беше в процес на подготовка за серийно производство. „Народната” марка планираше то да започне през 2012-а – точно навръх 30-годишнината от премиерата на първото Caddy, базирано на тогавашния Golf Mk1 от 1982-а.
Днес, когато се сещам за най-старото издание на Golf, първото, което ми идва наум, е „брей, да му се не види, толкова отдавна ли беше?” Спомняте ли си Caddy Mk1 – едно такова изтумбено и неугледно, като че ли с пришита раница на гърба... Ама пък беше толкова здраво и практично!
Днес никой не се съмнява в надеждността и особено в практичността на който и да било от моделите на Volkswagen. Последното поколение на Caddy също не прави изключение от това правило, спазвайки изцяло дългогодишната стратегия на марката от Волфсбург да предлага на своите клиенти високо качество на приемлива цена. Аз лично имах една-единствена забележка към този модел – липсата на ясно изразен характер във външния вид. Досега. До момента, в който видях Edition 30 на живо.
Наистина се изисква доста смелост да атакуваш пазара с подобен модел, залагащ изключително много на стила в един автомобилен клас, за който се смята, че дизайнът е последната грижа на клиентите. Защото истинската цел на Edition 30 е не просто да разнообразява ценовата листа на германската марка, а да реализира добри продажби – задача №1 пред всеки Volkswagen.
Който си мисли, че шефът на лекотоварното подразделение на Volkswagen е решил да потроши няколко десетки милиона евро за разработката на Edition 30 ей така – за да си намери повод за наздравици под прожекторите на лъскави автомобилни изложения, жестоко се лъже. Всяка от допълнителните опции, придаващи на Caddy Edition 30 тази толкова нехарактерна за един компактен ван елегантност, е била предварително претеглена на свръхпрецизния кантар на Volkswagen, измерващ съотношението „цена / пазарна приложимост”.
По този начин дори във версия със стандартен бял цвят (Candy White) юбилейното Caddy изглежда наистина специално. Спортното излъчване се дължи на ефектната комбинация от стилни 17-инчови алуминиеви джанти, черен покрив, затъмнени задни стъкла и тънка черна „ватерлиния”. Като се замисли човек, поотделно всяка от тези щрихи не струва кой знае колко, но, взети заедно, те коренно променят вида на автомобила.
Интериорът също е в тон със стремежa към намирането на онзи компромис в оборудването, който да отговаря най-точно на възприетата от Volkswagen философия. Кожени седалки с тапицерия Alcantara, многофункционален кожен волан, висококачествено радио/CD с 6 тонколони, 7-степенна автоматизирана скоростна кутия DSG, климатроник – цялото това оборудване се предлага опционално и при стандартното Caddy, но излиза по-изгодно като част от стандартната екипировка на Edition 30.
Вече не е новост, нито пък е интересно да се изброяват всички електронни системи за безопасност, които Volkswagen предлага серийно на своите клиенти за разлика от повечето си конкуренти в сегмента на малките ванове. Едно е ясно – когато и при каквито и да било обстоятелства да завъртите кормилото или пък да натиснете педалите на спирачката и газта, Caddy ще изпълни командата по възможно най-безопасния начин.
По време на теста нямах особено голям мерак за екстремни маневри, тъй като наличният автомобил се задвижваше от най-малкия възможен двигател, предлаган при Edition 30 – 1,6-литров TDI с мощност 102 к.с. (за съжаление по-мощната версия просто беше продадена няколко дни по-рано ). Мога само да предполагам, че двулитровият мотор със 170 к.с. и 350 Н.м би подхождал доста повече на юбилейната серия.
В крайна сметка всичко опира до ценообразуването, което винаги е основен фактор при вземането на решение за покупка, пък ако ще и да става дума за най-наточената версия на Porsche 911, а не за лекотоварно Caddy. Според актуалната ценова листа на Порше БГ нашият тестов ван струва точно 41 600 лв. без ДДС, в които са включени една дузина опции на обща стойност 2916 лв.
Имайки предвид действащата в момента отстъпка от 10% обаче цената му се намалява до 37 440 лв., което си е отлична оферта, откъдето и да я погледнеш. Силно се съмнявам, че е възможно на пазара да бъде намерен ван с подобно богато оборудване на по-ниска цена.
В края на тридневния тест 10-годишният ми син ме атакува със съвсем логичното предложение: „Тати, хайде да сменим нашия Citroen Jumpy за това Caddy!” Нямам сериозни доводи против тази оферта, затова му хвърлям прах в очите: „Абе то и Jumpy-то върши добра работа”. В същото време си мисля, че ако Citroen-ът ми беше Volkswagen, все още щеше да е в гаранция и все още щеше да има над 100 000 км пробег до първата смяна на ангренажен ремък…

Спецификация на тествания VW Caddy Edition 30
Двигател 1.6 TDI
Мощност 102 к.с. (4400 об/мин)
Въртящ момент 250 Н.м (1500 об/мин)
Трансмисия 7-степенен автоматик DSG
Дължина 4406 мм
Ширина 1794 мм
Височина 1856 мм
Междуосие 2681 мм
Диаметър на завой 11,1 м
Собствено тегло 1540 кг
Товароносимост 740 кг
Допустимо общо тегло 2280 кг
Брой места 7
Обем на багажника
(при демонтиран трети ред седалки) 190 (750) л
Ускорение 0-100 км/ч 12,9 с
Макс. скорост 168 км/ч
Стандартно оборудване Брони и огледала в цвета на купето, покрив с черно лаково покритие, 17-инчови алуминиеви джанти, две странични задни плъзгащи се врати, хром-пакет, ABS (антиблокираща система на спирачките), ASR (контрол на сцеплението с пътя), EBV (електронно разпределение на спирачното усилие), EDS (електронна блокировка на диференциала), ESP (електронна стабилизираща програма със спирачен асистент), MSR (контрол на увличащия момент на двигателя), асистент за потегляне по наклон, две предни въздушни възглавници, странични въздушни възглавници и възглавници за главата, фарове за мъгла, кожени седалки Alcantara, климатроник, радио/CD RCD 210 с 6 тонколони, бордови компютър, пълен ел. пакет, противопрахов и поленов филтър, централно заключване с дистанционно управление и др.
Допълнително оборудване, включено в цената Темпомат, радио/CD RCD 310, дюзи на чистачките с отопление, филтър с активен въглен, многофункционален кожен волан, автономна алармена инсталация, автоматични дневни светлини, „завиващи” фарове за мъгла, функции Leaving home и Coming home,  и др.
Промоционална цена 37 440 лв. без ДДС

Красимир Кирилов

<< Обратно към новините

Галерия