VW Amarok Automatic: Комфорт на осма степен

30.11.2012

Volkswagen Amarok и досега си беше безспорен лидер сред пикапите по отношение на комфорта, ергономията и оборудването. С добавянето на новата 8-степенна автоматична скоростна кутия към конструкцията му германските инженери държат да напомнят на конкуренцията, че нямат никакво намерение да чакат някой да ги настигне. Няма да спорим с тях, не и след трите дни, прекарани зад волана на версията 8AT...

Volkswagen Amarok и досега си беше безспорен лидер сред пикапите по отношение на комфорта, ергономията и оборудването. С добавянето на новата 8-степенна автоматична скоростна кутия към конструкцията му германските инженери държат да напомнят на конкуренцията, че нямат никакво намерение да чакат някой да ги настигне. Няма да спорим с тях, не и след трите дни, прекарани зад волана на версията 8AT.

Досега Volkswagen предлагаше Amarok само с 6-степенна механична скоростна кутия. Тъкмо когато всички очакваха следващото попълнение в гамата му да бъде оборудвано с традиционната за производителя от Хановер автоматизирана трансмисия DSG, инженерите на „народната” марка изненадаха своите фенове с най-обикновен хидротрансформатор (или хидродинамичен преобразувател на въртящия момент).

Наричаме хидротрансформатора „най-обикновен” поради две причини. Първо, той отдавна е добил популярност сред пикапите като възможно най-надеждното конструктивно решение при тегленето на тежки товари. Второ, хидродинамичният преобразувател се отличава с по-опростена конструкция в сравнение с относително сложната система с два съединителя при DSG.


Товарен капацитет и надеждност – това са две характеристики, които имат абсолютен приоритет, когато става дума за пикапи. Ако добавим към тях и акцента върху комфорта, който е изключително силно изразен при Amarok (много по-силно отколкото при който и да било друг пикап), ще разберем защо Volkswagen залага толкова много на новата 8-степенна автоматична версия.

Ще попитате, кому са нужни цели осем предавки? Най-добре е да зададете този въпрос на германския производител ZF (поддоставчик на Volkswagen), който до момента е произвел няколко милиона такива трансмисии, намерили приложение при най-различни модели автомобили. Тъй като ZF най-вероятно ще ви отговори, че числото 8 просто е равно на произведението 4х2 (а съвсем доскоро повечето автоматици бяха 4-степенни J), ние също ще се въздържим да любопитстваме: а защо само осем?

Отделяйки настрана първа „планинска” и осма „магистрална”, остават „само” шест предавки, които всъщност никак не са много за един офроуд модел, на който по подразбиране би могло да му се наложи да пълзи по най-различни наклони под тежестта на всевъзможни товари (не забравяйте, че при автоматиците липсва демултипликатор). ZF гарантира само, че 8АТ притежава изключително висока енергийна ефективност – нещо, което не е отличителна черта на повечето автоматици.

Да вземем например резултатите от нашия тест, при който Amarok изцяло спази обещанието на Volkswagen за среден разход под 8 л/100 км. Дял за този отличен резултат без съмнение има както превъзходният софтуер, така и „бързата” управляваща механика, с чиято помощ предавките се сменят почти мигновено. Накратко, автоматичната трансмисия упражнява максимално прецизен контрол върху предаването на наличните 420 Н.м към колелата.

Един от малкото й недостатъци се крие в невъзможността да се изкачват големи наклони с обороти на празен ход (т.е. без да се пипва педала на газта, както обичат да процедират повечето потребители на пикапи). Това леко неудобство обаче се компенсира напълно от факта, че хидротрансформаторът не генерира обичайното за сухите съединители триене, а позволява на автомобила да потегля и да маневрира с ниска скорост без абсолютно никакво износване...

Пълният текст на статията можете да прочетете в декемврийския брой на сп. КАМИОНИ.

PIKAPI.bg

<< Обратно към новините