Mercedes-Benz eCitan е електрически малък ван за градски доставки

10.05.2023

Mercedes-Benz eCitan е електрически малък ван за градски доставки

Mercedes-Benz Vans дава още един пример за локален транспорт без емисии на CO2. След новата моделна серия в сегментите на средните и големи ванове, превозните средства от класа на компактните ванове скоро ще бъдат налични за поръчка и като изцяло електрически варианти.



В сегмента на вановете за работа eCitan ще се лансира като панелен ван с избор от две дължини: компактна версия с дължина 4498 мм и версия с дължина 4922 мм. Tourer, с комбинирана консумация на енергия 19,16 кВтч/100 км и нулеви CO2 емисии за пътнически транспорт, първоначално ще се предлага като „компактна“ версия, а дългата версия ще се появи малко по-късно. В зависимост от модела, работният пробег ще е между 280 и 284 километра.

Това отговаря на нуждите на бизнес клиенти, които често използват малките модели ванове като куриерски, шатъли и превозни средства за доставка в градските райони. В станциите за бързо зареждане батерията от 45 кВтч се зарежда от 10 до 80 процента в рамките на 38 минути с инсталираното 80 кВт DC зарядно устройство.

Основното предимство е, че товароносимостта и полезният товар тук са сравними с тези в моделите на Citan с конвенционално задвижване. За компактния панелен ван това е 2,9 кубически метра и до 544 килограма, а за дългия модел - 3,7 кубически метра и до 722 килограма. Цените за 90 кВт eCitan започват от около 36 000 евро без ДДС за Германия за компактния модел панелен ван.

В същото време Citan с дългата база вече отбеляза старта на продажбите си и допълва моделната гама ванове на Mercedes-Benz за вътрешноградски доставки и обслужващи дейности. И той стартира като панелен ван, а Tourer и Mixto ще последват по-късно.

eCitan Panel Van: Много място и лесно товарене

През септември 2021 г. Mercedes‑Benz Vans пусна новия Citan, който вече е много популярен сред клиентите. Сега той бе последван от напълно електрическата версия - eCitan. Тя предлага всички предимства на конвенционално задвижвания малък ван. Компактните външни размери, но с голямо налично пространство, както и високият капацитет за товарене, разкриват широка гама от възможни приложения при градските доставки, сервизните дейности и шатълите.



Широко отварящата се плъзгаща се врата и ниската височина на товарния праг от 57 сантиметра позволяват удобен достъп до интериора и лесно товарене на автомобила. Тъй като плъзгащите се врати са особено практични в тесни места за паркиране, като опция се предлага и втора. Задното товарно отделение също е лесно достъпно. Двете секции на задната врата могат да се заключват на 90 градуса и да се завъртят настрани до 180 градуса. Като опция се предлага и версия и повдигащ се заден капак.

Освен фиксираната преграда (със и без прозорец) между кабината на водача и товарното отделение, е налична и подвижна преграда. Решетката от страната на предния пътник може да се завърти на 90 градуса, да се завърти към седалката на водача и да се заключи. Предната пътническа седалка е сгъваема, което създава равна повърхност за транспортиране на дълги предмети. Така дължината на товарното отделение става 3,05 метра за компактната версия и 3,41 метра за дългата версия. Като опция се предлага и теглич за ремарке.

eCitan Tourer: За комерсиален превоз на пътници

За разлика от панелния ван, който е оптимизиран за превоз на товари, eCitan Tourer е специалистът в локалния транспорт на пътници. Tourer вече има повдигаща се задна врата със стъкло и втора плъзгаща се странична врата като стандарт, а като алтернатива може да бъде оборудван и с две стандартни задни врати. Дългата пътническа седалка е разделена на секции, които се сгъват.

Многобройните опции за място за съхранение правят eCitan Tourer лесен за използване в ежедневието. Масите в задната част на eCitan Tourer могат да се сгъват от облегалките на предните седалки – те са полезни като място за писане за пътниците на втория ред, или за лека закуска. В тях са интегрирани и поставки за чаши. Допълнителните за Tourer опции включват набраздени джобове, монтирани ниско долу върху облегалките на предните седалки.

Покривалото в товарното отделение предпазва товарите в Tourer от слънцето и от любопитни очи. То може да се фиксира в три позиции и да се прибере зад задната седалка, когато не е необходимо. Защитата от падащ багаж и товари се осигурява от специална мрежа, която може да се настрои в две позиции - зад предните или задната седалка.

Две линии на оборудване, атрактивен MBUX пакет и мощна задвижваща система

eCitan Panel Van и Tourer се предлагат с линии на оборудване BASE и PRO. Линията PRO има визуални подобрения и е с още по-голяма функционалност. Дръжките на вратите и капакът на релсата на плъзгащата се врата са боядисани в цвета на автомобила. Интериорът и товарното отделение са с LED осветление. Стандартно eCitan PRO се предлага и с аудиосистема Mercedes-Benz, регулируема на височина седалка на водача, климатик, електрически предни прозорци с функция комфорт и пластмасов под в багажното отделение.



Опционалният пакет за интериорен дизайн предлага допълнителни висококачествени характеристики като гланцирана черна облицовка на арматурното табло, хромирани рамки на вентилационните отвори в арматурното табло и на тонколоните, както и хромирани дръжки на интериорните врати.

Опционалната мултимедийна система MBUX (Mercedes-Benz User Experience) включва интуитивна концепция за управление чрез 7-инчов сензорен екран или сензорни бутони за управление на волана. Той предлага Apple Car Play и Android Auto интеграция за смартфони, Bluetooth свързаност и дигитално радио (DAB и DAB+). MBUX с навигация включва бърза навигация на хард диска, която е удобна за работа благодарение на гласовия асистент „Hey Mercedes“. С негова помощ могат да се управляват и останалите функции на инфотейнмънта.

Електрическият двигател на eCitan има максимална мощност от 90 кВт (122 к.с.). Максималният въртящ момент от 245 Нм вече е наличен и при потегляне, което позволява мощно ускорение от място. Литиево-йонната батерия е разположена в долната част на автомобила пред задния мост, където е защитена срещу удари. Тя предлага използваем капацитет от 45 кВТч, а осемте батерийни модула използват пауч клетки.

Синхронен двигател с външно възбуждане задвижва предните колела на eCitan. При него роторът се върти с честотата на магнитното поле на статора. Честотата се адаптира към изискванията за скорост на водача в честотните преобразуватели с водно охлаждане на силовата електроника. Клиентите могат да избират между режими за шофиране Comfort и ECO, които са оптимизирани за пробег, и три нива на рекуперация (D- / D / D+).

На работа, у дома или на обществени зарядни станции, eCitan може да се зарежда с променлив ток (AC) при 11 кВт, или по избор 22 кВт чрез бордовото зарядно устройство. Времето, необходимо за пълно зареждане, зависи от наличната инфраструктура и специфичното за страната оборудване на автомобила. Използването на Mercedes‑Benz Wallbox позволява много по-бързо зареждане, отколкото в домашния контакт.

В станциите за бързо зареждане с постоянен ток (DC), в зависимост от нивото и температурата на високоволтовата батерия, eCitan се зарежда с максимална мощност до 80 кВТ на съответната точка. Това означава, че автомобилът може да се зареди от 10 до 80 процента за 38 минути. CCS конектор се предлага като опция за комбинирано AC и DC зареждане. Той се намира се отпред, под звездата на Mercedes.

Климатик с термопомпа – икономия и комфорт

Независимо дали в сгради, в сушилните или в хладилниците - термопомпите позволяват енергоспестяваща климатизация. Като опция eCitan може да използва и термопомпа, за да бъде енергийно ефективен, да намали мощността и да съхрани по-голямата част от енергията за стабилен пробег чрез активно управление на топлината. Батерията на автомобила захранва само компресора на монтираната термопомпа и не участва в действителната климатизация в интериора на автомобила.

Интелигентното термично управление гарантира, че при зареждане на зарядна станция само електричеството, получено там, ще се използва за контрол на климатика преди влизането в автомобила. Тази опция за контрол на климатика, не само поддържа батерията на автомобила в оптимален работен диапазон, а и осигурява комфортна вътрешна температура, подходяща за сезона. Това означава, че вътрешната температура само трябва да се поддържа и енергийното съдържание на батерията отива основно за задвижващата система.

Многобройни помощници: системи за подпомагане на шофирането и безопасността

Безопасността е ключова за марката Mercedes-Benz. eCitan се предлага с широка гама от системи за подпомагане на шофирането и на безопасността. Асистент системите за шофиране помагат на водачите в много ситуации и следят трафика и околната среда с помощта на радарни сензори и камери. Когато е необходимо, те могат да предупредят, или да помогнат на водача, като се намесят директно.

В допълнение към задължителните системи ABS и ESP, eCitan разполага стандартно със системата за спешно повикване на Mercedes‑Benz. Тя предлага допълнителни функции в допълнение към тези на стандартния eCall. Комуникацията не е на съответния национален език, а на езика, зададен в инфотейнмънт системата. Това е полезно в случай на злополука в чужбина. Центърът за спешни повиквания на Mercedes‑Benz ще уведоми най-близкия спасителен контролен център.

LED High Performance фарове и частични LED задни светлини се предлагат като опция за eCitan. Те повишават безопасността през нощта, благодарение на широкото разпръскване на светлината и цвета й, подобен на този на дневната. При шофиране по магистрали се повдига леко светлинния конус, освен това фаровете консумират много малко енергия.

Както стандартните халогенни фарове, те също могат да се комбинират с асистент за дълги светлини. С камера, монтирана зад предното стъкло, той непрекъснато следи трафика и при скорост от 40 км/ч регулира разпределението на светлината по подходящ начин. Ако системата засече насрещни превозни средства или превозни средства, пътуващи отпред, тя автоматично намалява фаровете.

Сензорът за светлина и дъжд, включен като стандарт, осигурява отлична видимост през нощта и при лошо време. Той може автоматично да включва фаровете и чистачките на предното стъкло, когато метеорологичните условия го изискват. LED предните фарове за мъгла се предлагат като опция.

eCitan е добре оборудван със системи за обезопасяване и защита на пътниците в автомобила. Панелният ван има шест въздушни възглавници като стандарт. Citan Tourer има и седма въздушна възглавница, централна, която се разгъва между седалките на шофьора и на пътника в случай на силен страничен сблъсък, намалявайки риска от удар глава в глава.

Старт на продажбите на Mercedes-Benz Citan с дълга база

Класически задвижваният панелен ван Citan с дълго междуосие ще бъде доставен на първите пазари в началото на лятото. Цените започват от 28 390 евро без ДДС за Citan 110 CDI със 70 кВт (95 к.с.) с линия на оборудване BASE.

С товарен капацитет от 3,62 куб. метра, той предлага на доставчиците и занаятчиите още повече място за стоки и оборудване – увеличение от 0,72 кв. м. в сравнение с компактния моде). Използваемата товарна дължина е 2,17 метра до преградната стена, а полезният товар е до 855 килограма.

Версията с дълга база на Citan се предлага в три варианта на двигателя. Двата дизелови модела са с мощност от 70 кВт (95 к.с.) и 85 кВт (116 к.с.). Топ моделът с бензинов двигател е с мощност от 96 кВт (131 к.с.). Дългият панелен ван е със същото стандартно и допълнително оборудване като компактния модел. Предлагат се линии на оборудване BASE (стандартно) и PRO (1 926 евро), с мултимедийна система MBUX (752 евро), високоефективни LED фарове (867 евро), паркинг пакет с активен асистент за паркиране (705 евро) и пакет за паркиране с камера за заден ход (706 евро).

<< Обратно към новините