ABT e-Line прави конверсии на T6.1 към батерийни задвижвания
С T7 Multivan и ID. Buzz, Volkswagen на практика преоткри VW вана за частни клиенти и го доближи още повече до лекия автомобил. Занаятчии, търговци и други професии обаче имат различни приоритети, поради което T6.1 остава важна част от гамата.
Въпреки това, той вече не може да бъде поръчан като електрически ван. Това е така, защото около 4500 бройки бяха успешно произведени в серия за Volkswagen Commercial Vehicles и този проект беше завършен по план като договореният обем беше достигнат. Като цяло обаче електрическите превозни средства стават все по-интересни за компаниите – също с оглед на възможните забрани за шофиране на автомобили с двигатели с вътрешно горене в градовете.
Въпреки че електрически задвижваният ID. Buzz се предлага като товарна версия, всеки, който търси максимално място за съхранение или гъвкава основа за специални нмадстройки, не може без T6.1. И тук се намесват баварските експерти по алтернативни задвижвания с иновативна идея - преобразуване на съществуващи превозни средства към електрическо задвижване с батерии.
„Тази операция е не само устойчива, защото произвежда значително по-малко емисии на CO2, отколкото изграждането на ново превозно средство, но също така има многобройни предимства за клиентите“, обяснява Ерик Плекепол, главен изпълнителен директор на ABT e-Line GmbH.
За разлика от ABT e-Transporter 6.1, който се предлагаше само в определени варианти на каросерията, тук почти всички модели могат да бъдат конвертирани. Независимо дали са с дълга или с къса база, с висок покрив или без, платформени модели или шасита със специални надстройки. Базовото превозно средство трябва да бъде дизелово с DSG скоростна кутия. Техническите ключови данни съответстват на тези на ABT e-Transporter 6.1. Пробегът му е между 105 и 138 км, в зависимост от надстройката и теглото, може леко да варира според конверсията. Това важи и за консумацията, която е между 27,0 и 35,8 кВтч/100 км за автомобил, в зависимост от версията.
Благодарение на относително компактната батерия с капацитет от 37,3 кВтч използваемостта на автомобила остава неограничена. Пиковата мощност на задвижването е 83 кВт, а максималният въртящ момент е 200 Нм. В комбинация с максимална скорост, ограничена до 90 км/ч, по избор до 120 км/ч, това води до икономичен разход. Пълното време за зареждане е около 5,5 часа при 7,2 кВт, а при станция за бързо зареждане (CCS) с 50 кВт това се постига за около 45 минути до 80 процента.
Конверсията е особено полезна за превозни средства с по принцип скъпи конверсии или надстройки като камиони за боклук, самосвали, хладилни камиони или автомобили събирачи на череши. При превозни средства VW T6.1, които така или иначе се нуждаят от смяна на двигател поради дефект, решението за преобразуване към e-задвижване също може да бъде лесно. Или, разбира се, ако ID. Buzz Cargo е твърде малък или недостатъчно гъвкав за целите на работата.
Тъй като сроковете за доставка на нови електрически превозни средства обикновено са дълги и трябва да се предвиди още повече загуба на време в случай на специални каросерии, решението на ABT има още едно предимство - възможността за бърза доставка.
„Конверсията се извършва от нас само за няколко дни“, казва Плекепол. „Ако не е налично подходящо превозно средство за конверсия, пазарът втора употреба е интересна опция с необходимата наличност.“