HYVIA e нов път към водородна мобилност

08.07.2021

HYVIA e нов път към водородна мобилност

‘HY’ от водород, ‘VIA’ от път: HYVIA проправя нов път към въглеродно неутрална мобилност с уникална и цялостна екосистема.



Зеленият водород от водна електролиза позволява мобилност с нулеви CO2 емисии при употреба*, увеличен пробег и зареждане за само няколко минути.

HYVIA ще отговаря за производството, съхранението и разпространението на зеления водород. По-специално със станции за водород до края на 2021 г., за да отговорим най-добре на нуждите на нашите клиенти.

В допълнение към решенията за електрическа мобилност, HYVIA ще предложи широка гама лекотоварни автомобили, задвижвани с горивни клетки, до края на 2021 г .:

Master ван H2-TECH – голям ван за превоз на стоки, с товарен обем от 12 м3 и пробег до 500 км.

Master шаси-кабина H2-TECH – голям ван за превоз на по-големи стоки, с товарен обем от 19 м3 и пробег от около 250 км.

Master Citybus H2-TECH – за превоз на до 15 души, с пробег от около 300 км.

• Цялата екосистема ще включва и набор от услуги за финансиране и поддръжка.

• Възползвайки се от експертизата на двама лидери, Renault Group и Plug Power, HYVIA има оперативност в четири завода във Франция, а от края на 2021 г. в завода във Флан ще се асемблират горивни клетки и станции за водород. Продуктите ще се предлагат в цяла Европа.

"За да отговорим на предизвикателствата на водородната мобилност, трябва да предложим автомобили с горивни клетки за всички интензивни цели, но също и да вземем предвид цялата екосистема. HYVIA предлага решения за мобилност до ключ, които включват производство, съхранение и дистрибуция на зелен водород и широка гама лекотоварни автомобили с горивна клетка. Решения, които отговарят на новите нужди на бизнеса и местните общности, за да стимулират пълния енергиен преход.“, каза Дейвид Холдербах, президент на HYVIA.

Производство, съхранение и дистрибуция на зелен водород

HYVIA се основава на експертизата на Plug Power, глобален лидер на водородни решения с над 20-годишен опит в електролизата и мрежа от повече от 100 станции, които разпределят повече от 40 тона водород всеки ден.

HYVIA ще предложи решения за електролиза, мобилни станции за съхранение и до края на 2021 г. станции за зареждане с водород, асемблирани във Флан, Франция. Станциите за зареждане са на разположение под наем или за покупка и са гарантирано лесни и безопасни за експлоатация.

Широка гама лекотоварни автомобили с горивна клетка

HYVIA се основава на експертизата на Renault Group, европейски лидер на електрически лекотоварни автомобили и пионер на водородни лекотоварни автомобили от 2014 г.

HYVIA ще предложи гама от три лекотоварни модела с горивни клетки до края на годината:

• Master ван H2-TECH: голям ван, подходящ за търговски превоз на стоки, с пробег до 500 км и товарен обем от 12 м3.

• Master шаси-кабина H2-TECH: голям ван с повече товарен обем (19 м3) и пробег до 250 км.

• Master Citybus H2-TECH: градски микробус, идеален за фирми и местни обществени услуги за транспорт на до 15 пътници, с пробег от около 300 км.

ВОДОРОДНАТА АРХИТЕКТУРА НА HYVIA

Тези автомобили са изградени върху архитектура с двойна мощност: захранвана от електрическа енергия и от енергия, базирана на водород. Пробег, достигащ до 500 км: 100 км от които е благодарение на електрическата енергия, останалите благодарение на водорода.

Всички са оборудвани с 33 кВч батерия, 30 кВ горивна клетка и резервоари, съдържащи между 3 и 7 кг водород, в зависимост от версията. Системите с горивни клетки включват стека и всички подсистеми, необходими за подаване на въздух и водород, регулиране, овлажняване и охлаждане.

Услуги за финансиране и поддръжка

HYVIA предоставя решения за нуждите на всички свои клиенти като допълнително финансиране (наем на водородни станции или автомобили) или услуги за поддръжка в мрежата на Renault, една от най-големите в цяла Европа.

Екосистема, базирана във Франция

HYVIA продължава да концентрира екосистемата си в Европа:

• Вилие Сен-Фредерик – централен офис и НИРД: специален екип започна оценка на изискванията за мащабно монтиране на горивни клетки, всички в центъра на Renault Group за проектиране и развитие на лекотоварни автомобили.
• Флан – процес, производство и логистика: работата и оценката за сглобяване на горивни клетки и станции за зареждане с водород се ускоряват, като продажбите се очаква да започнат в края на 2021 г.
• Батили – производство на Renault Master: фабриката на Renault Group в Батили произвежда Master за HYVIA.
• Грец- Еманвилие – PVI (Renault Vehicle Innovation): PVI, дъщерно дружество на Renault Group от 2017 г., продължава електрификацията на Master и увеличава капацитета си за по-нататъшно интегриране на технологията на горивни клетки. PVI произвежда и 27-тонови камиони, задвижвани с водород.

<< Обратно към новините