Renault с eWays ElectroPop

01.07.2021

Renault с eWays ElectroPop

Историческо ускорение на EV стратегията на Renault Group за предлагане на конкурентни, устойчиви и популярни електромобили.


 

„Днес е историческо ускорение на EV стратегията на Renault Group и за „made in Europe “. Чрез изграждането на Renault ElectriCity - нашата компактна, ефективна, високотехнологична електрическа екосистема в Северна Франция и нашата MegaFactory за електрическо задвижване в Нормандия, ние създаваме условията за нашата конкурентоспособност у дома. Ще обучаваме, инвестираме и партнираме с утвърдени и утвърждаващи се играчи от най-високото ниво в техните области, включително: ST Micro-electronics, Whylot, LG Chem, Envision AESC, Verkor. Ще бъдат съзададени десет нови електрически модела и до един милион електромобила ще бъдат произведени до 2030 г., от печеливши градски модели до спортни модели от висок клас. На върха на ефективността залагаме на емблематични дизайни като любимия R5, за да свържем електрификацията с духа на Renault: да направим електрическите автомобили популярни”, заяви Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Renault Group.

Батерии: овладяване на NMC технологията за производство на един милион единици в целия Алианс до 2030 г.

Възползвайки се от 10-годишния си опит във веригата за създаване на стойност на електрически автомобили, стратегията за батерии на Renault Group води до смели избори за стандартизация в рамките на Алианса, за да отключи конкурентоспособност. С химия, базирана на NMC (никел, манган и кобалт) и уникален отпечатък на клетките, Групата ще покрие 100% от бъдещите лансирания на електрически модели във всички сегменти. Новата батерия ще обхване всички гами с до един милион електромобила в целия Алианс до 2030 г. Този избор на химична технология осигурява много конкурентно съотношение цена на километър, с до 20% по-голям пробег в сравнение с други решения и много по-добри показатели за рециклиране.

На ниво клетка Групата ще предложи:

- Като част от своята EV стратегия, Renault Group си партнира с компанията Envision AESC, която ще създаде фабрика в Дуе с капацитет от 9 GWh през 2024 г. с цел да достигне 24 GWh до 2030 г. Близо до Renault ElectriCity, партньорът на Renault Group ще произвежда най-новите технологични, икономически конкурентни, нисковъглеродни и безопасни батерии за електрически модели, включително бъдещото Renault 5.

- Renault Group също подписва меморандум за разбирателство, за да стане акционер на френската start-up компания Verkor с дял от над 20%. Двамата партньори възнамеряват да разработят съвместно високоефективна батерия, подходяща за C и по-високите сегменти от гамата на Renault, както и за моделите на Alpine. Партньорството включва разработването на пилотна производствена линия за прототипиране и производство на клетки и модули за батерии, произведени във Франция от 2022 г. Във втората фаза от 2026 г.

Verkor има за цел да изгради първата гигафабрика за батерии с висока производителност във Франция, с първоначален капацитет от 10 GWh за Renault Group, потенциално нарастващ до 20 GWh до 2030 г.
След по-малко от 10 години Групата ще намали разходите си с 60% на ниво опаковка, с цел под 100 долара/kWh през 2025 г. и дори под 80 долара/kWh, докато подготвя пристигането на технологията за твърди батерии в рамките на Алианса през 2030 г.

Задвижване: от снабдяване до собствено производство на електрически двигател

Renault Group е една крачка пред конкуренцията, бидейки първия автомобилен производител, който разработва свой собствен електромотор - без рядкоземни елементи и базиран на технология за електрически възбуден синхронен двигател (EESM), заедно със собствен редуктор. Вече реализирала по-голямата част от инвестициите, Групата успява да намали разходите за батерията два пъти през последните десет години и ще ги намали още два пъти през следващото десетилетие. Групата постепенно ще внедри нови технологични подобрения от 2024 г. в своя EESM двигател: фиксатор на статера, залепен моторен блок, валове без четки и с кухи ротори; намаляване на разходите и подобряване на ефективността на двигателя.

Групата също така подписва партньорство с френската start-up компания Whylot за иновативен автомобилен електрически двигател с аксиален поток. Тази технология първо ще бъде приложена при хибридни задвижващи механизми с цел намаляване на разходите с 5% и същевременно спестяване на до 2,5 гр CO2 емисии по цикъл WLTP (за лек автомобил от сегмент B/C). Renault Group ще бъде първият автомобилен производител, който масово ще произвежда електромотор с аксиален поток от 2025 г.

По отношение на захранващата електроника Групата ще разшири контрола си върху веригата на стойността чрез интегриране на инвертора, DC-DC и вграденото зарядно устройство (OBC) в уникална кутия. Със своя компактен дизайн, проектът One Box ще бъде съвместим с 800V, с по-малко части за намаляване на разходите и използван за всички платформи и задвижващи системи (електромобили, хубриди, plug-in хибриди) за по-нататъшен ефект от мащаба. Захранващите модули за инвертора, DC-DC и OBC ще разчитат съответно на силициев карбид (SiC) и галиев нитрид (GaN) благодарение на стратегическото партньорство със ST Microelectronics.

В допълнение към тези нови технологии, Групата работи и по по-компактно електрическо задвижване, наречено система "всичко в едно". Това електрическо задвижване се състои в обединение на електромотора, редуктора и захранващата електроника (проект One Box) в един пакет: позволяващ 45% намаление на общия обем (еквивалентен на обема на резервоара за гориво на Clio от сегашно поколение), 30% намаление на разходите за цялостното задвижване (спестяване равно на разходите за електромотор) и 45% намаление на загубената енергия по цикъл WLTP, което позволява допълнителен пробег до 20 км.

Платформи, създадени за електромобили: осигуряване на висока ефективност и оптимален пробег на конкурентна цена

Със CMF-EV и CMF-BEV Групата се възползва от своя 10-годишен опит в създаването на специализирани EV платформи. За сегменти C и D платформата CMF-EV предлага подобрено удоволствие от шофирането с несравними характеристики. Тази платформа ще бъде представена в 700 000 произведени автомобила на ниво Алианс до 2025 г. CMF-EV предлага пробег до 580 км по цикъл WLTP с много ниска консумация на енергия. Тази производителност е резултат от задълбочените познания на инженерите на Renault Group и Nissan, работещи върху намалено триене, намаляване на теглото и модерно управление на топлината.

Архитектурата измества границите, позволявайки по-голяма просторност с всички технически елементи в двигателния отсек и премахва всички пресичащи кабели отзад напред и намалява теглото и разходите. Отоплителната и охлаждащата система също са разположени в двигателния отсек, което позволява по-тънък дизайн на арматурното табло.

В допълнение към тези подобрения CMF-EV предлага голямо удоволствие от шофирането благодарение на ниския си център на тежестта и идеалното разпределение на теглото, много ниското съотношение на кормилното управление, което позволява бърза реакция на автомобила, и многовръзното задно окачване. Новият MéganE, произведен в Дуе, е базиран на платформата CMF-EV.

За сегмент

В платформата CMF-BEV ще позволи на Renault Group да създава достъпни електромобили за всички. В мащаб тази нова платформа ще намали разходите на автомобила с 33% в сравнение със сегашното поколение на ZOE. Това е постигнато със взаимозаменяемостта на модула на батерията, подходящия размер и по-ниската цена на задвижването от 100kW и всички неелектромобилни компоненти, пренесени от платформата CMF-B и нейните 3 милиона автомобила годишно до 2025 г. CMF- BEV ще бъде на достъпна цена и ще предлага пробег до 400 км по цикъл WLTP, без компромиси по отношение на дизайн, акустика и пътно поведение. Тази платформа ще включва и иновацията Plug & Charge по регламента NF-C 15118 на Групата.

Операции: конкурентни електромобили, произведени във Франция

На 9 юни 2021 г. Групата обяви създаването на Renault ElectriCity, за да предложи автомобили, „произведени във Франция“. Това ново юридическо лице в Северна Франция събира трите завода на Renault в Дуе, Мобеж и Руиц, както и силна екосистема от доставчици. През 2024 г. заводите ще бъде снабдени с конкурентни батерии от гигафабриката на Envision-AESC в Дуе. Идеално локализиран, Renault ElectriCity е позициониран в сърцето на европейското търсене на електромобили, тъй като Франция, Обединеното кралство, Германия, Италия и Испания ще представляват около две трети от общите продажби през 2025 г.

Олицетворяващ успешен преход от традиционни двигатели с вътрешно горене към електрически задвижвания, тази индустриална екосистема включва създаването на 700 нови работни места до края на 2024 г. Заедно с AESC Envision и Verkor, Renault Group ще създаде 4 500 директни работни места във Франция до 2030 г.
Като най-големият производствен център, посветен на електромобили в Европа, това единно предприятие дава възможност на Renault Group да направи трите завода най-конкурентното и ефективно производствено звено за електромобили в Европа, с 400 000 автомобила, произведени годишно до 2025 г., и производствените разходи - намалени с до ~3% от стойността на автомобила.

Жизнен цикъл на батерията: генериране на допълнителна стойност през целия жизнен цикъл

Renault Group е първият автомобилен производител, който действа върху целия жизнен цикъл на батерията. Компанията притежава солиден опит, който разширява с Mobilize, за да увеличи тяхната трайност, да разшири тяхната употреба и да генерира допълнителна стойност за всяка стъпка от жизнения цикъл.

- По време на първия живот на батерията в автомобила, Групата разработва решения за двупосочно зареждане (наричано още V2G), които позволяват отдаване на енергия към електропреносната мрежа от батерията на електромобила. Мрежовите оператори се интересуват от тези решения за съхранение на енергия в автомобилните батерии, за да балансират натоварването по всяко време. По този начин един автомобил, свързан към мрежата 8 часа на ден, може да генерира стойност от до 400 евро годишно чрез V2G, позволявайки на собствениците на електромобили да компенсират част от годишните си лизингови разходи, а на Renault да улови периодични печалби от своите автопаркове.

- В края на първия си живот в автомобила батериите все още съдържат около 2/3 от капацитета си и могат да бъдат използвани повторно за втори живот. Mobilize им намира нови приложения като стационарно съхранение за управление на точните нужди от енергия, мобилно съхранение на електроенергия или генератори за използване в други индустрии. Renault е пионер на този пазар и създава уникална индустриална организация в Европа: събиране от излезли от употреба батерии с подкрепата на своята дилърска мрежа, справедлива оценка на стойност на батериите благодарение на технически мониторинг в реално време и индустриалния капацитет за рециклиране на батерии на конкурентни цени и преопаковане на предстоящите 250 000 батерии под наем на Zoe.

Разширявайки веригата за създаване на стойност, Групата планира да си сътрудничи с агенции за рейтинг на автомобили, така че остатъчната стойност на батериите да бъде взета предвид при сделките на пазара на употребявани автомобили на стойност до 500 евро на автомобил. За да успокои собствениците на употребявани електромобили, Mobilize ще предложи „здравен сертификат“, договори за удължаване на гаранцията на батерията и трейд-ин оферти, достъпни от свързания автомобил.

- Край на живота:

Чрез дъщерното си дружество Indra и дългогодишното партньорство с Veolia, Групата се възползва от стабилно ноу-хау за събиране и рециклиране на батерии. Компанията е вече е рециклирала 75 MWh кумулативен капацитет на батерии, половината от които само през 2020 г. Отивайки още по-далеч, Групата предлага преоборудване, повторно използване на батерии, демонтаж и рециклиране чрез своя проект Re-Factory във Флан с цел да генерира над 1 милиард евро оборот от дейности по изтичане на живота и рециклиране до 2030 г. Като стъпка напред по отношение на рециклирането, консорциумът, обявен наскоро със Solvay и Veolia, позволява възстановяването на стратегически батерийни материали като кобалт, никел и литий с много висока ефективност и качества, за да бъдат използвани повторно при производството на нови батерии за автомобили.

Еволюции в цялостния процес по събиране и рециклиране на батерии ще позволят на Renault Group да намали нетните разходи за рециклиране три пъти до 2030 г., и да осигури за част от нуждите си алтернативен и устойчив източник на батерийни материали на конкурентна цена, запазвайки тези природни ресурси.

Гама: Electro-pop автомобили

Групата ще се възползва максимално от своите специализирани EV платформи, лансирайки 10 нови електрически модела до 2025 г., седем от които ще бъдат за марката Renault. Емблематичното Renault 5 с модерен и електрически обрат ще бъде произвеждано в Северна Франция, от батерия до задвижване и монтаж, базирано на нашата чисто нова платформа CMF-B EV, от Renault ElectriCity.

Групата ще съживи още една магическа, емблематична звезда, наречена в момента 4ever, с намерението да я превърне във вечна класика. Renault Group ще засили позициите си в изцяло електрическия сегмент С, първо с новия MéganE през следващата година. „Гаражът на мечтите“ на Alpine, представен през януари, започва да се сбъдва от 2024 г.

Марката Renault има за цел да достигне до най-зеления микс на европейския пазар през 2025 г., с над 65% електрически и електрифицирани автомобила от общите продажби и до 90% електромобили през 2030 г.

<< Обратно към новините