Пътническият Peugeot e-Traveller
В услуга на мобилността, за лични или професионални пътувания, новият Peugeot e-Traveller, анонсиран от PSA, вече е наличен със 100% електрическо задвижване.
Новият електрически пътнически компактен ван Peugeot e-Traveller е базиран на лекотоварния Еxpert и се предлага в три дължини. Има автономен пробег до 330 км според WLTP и е наличен с два вида батерии (50 кВтч или 75 кВтч). Моделът е адаптиран за превоз на пътници, притежава елегантен стил, без компромис с представянето и без ограничения при движение и паркиране в централни градски зони. Peugeot e-Traveller се наличен в две гами, предназначени за транспорт на хора и свободно време.
Шатъл версията е подходяща за професионален транспорт на пътници - такси, обслужване на хотели и летища… Нивата на оборудване са Business (5 до 9 места) и Business VIP (6 до 7 места). Гарантира лесен достъп, благодарение на плъзгащите се странични врати с безконтактно отваряне. Тонираните (70% непрозрачност) и свръхтонираните стъкла (90% непрозрачност) създават допълнителен уют на борда.
В зависимост от версиите, пътниците на втори и трети ред разполагат с индивидуални, кожени, плъзгащи се седалки с подлакътници или плъзгащи се седалки, делими в съотношение 2/3 -1/3 с индивидуално регулиране на наклона на облегалките. Ниво VIP включва 4 отделни седалки в салона, разположени една срещу друга или 5 седалки с опционалната триместна седалка на 3-тия ред, тризонов климатроник с функция „мека дифузия“ и затъмнен стъклен покрив.
Версията Комбиспейс на Peugeot е-Traveller пък идва с нива на оборудване Active или Allure комбинира модулируемост и функционалност. Предлага се във варианти с от 5 до 8 места. Комбиспейс е за семейства, както и за спортни ентусиасти и любители на природата и свободното време, благодарение на многобройните си конфигурации на седалките, които са плъзгащи се и лесно демонтируеми. Тази гъвкавост спомага да се използва максимално капацитета на пространството и комфорта на управление. Децата могат да се възползват от комфорта на самолетните масички на втори ред и да са защитени от слънцето, благодарение на вградените сенници на страничните прозорци.
Новият Peugeot e-Traveller лесно се адаптира към различните нужди и видове употреби благодарение на своята маневреност. Той може да излезе от утъпканите пътеки със системата Grip Control, която се адаптира към всеки терен. Водачът избира режима на сцепление, който иска да използва (Snow, All-road, Sand, ESP Off). Практичен за ежедневен транспорт, с лесно почистващ се интериор, Peugeot e-Traveller версия Combi е подходящ за спортни клубове, федерации или служебен превоз. Той са предлага с от 2 до 9 места и в 3 дължини - Compact с дължина 4,60 м, Standard - 4,95 м и Long - 5,30 м. Височината е ограничена до 1,90 м, което гарантира достъп до повечето паркинги.
Версията Compact е уникална за сегмента и позволява превоз на до 9 души. Радиусът на завой от 11,30 м подпомага управляемостта на Peugeot е-Traveller и го прави подходящ за натоварените улици и централни градски части. Общото между трите версии са комфортът и вътрешното пространство за всички пътници, както ня предния така и на задните два реда.
Новият Peugeot e-Traveller предлага обем на багажника от 1500 до 3000 литра обем на багажника, в зависимост от броя места, като той може да достигне до 4900 литра, благодарение на свалящите се седалки от втори и третити ред. Към това се добавят още до 74 литра отворени или затворени отделения за съхранение на вещи, разпределени в купето.
Моделът комбинира компактни външни размери с максимален товарен капацитет. Батериите са разположени под пода, без това да се отразява на обема на багажника или броя места в автомобила. Това разположение води до оптимално разпределение на теглото и гарантира удоволствието при шофиране. Пружините с променлива твърдост и амортисьорите с адаптивни характеристики, в зависимост от натоварването, гарантират максимален комфорт както в натоварено, така и в ненатоварено състояние. Капацитетът на теглене се запазва с възможност за теглене на товар до 1000 кг.
Новият Peugeot e-Traveller е запазил елегантния и характерен стил на конвенционалната версия, допълнен с няколко отличителни характеристики. Двуцветните лъвове отпред и отзад, които менят цвета си в зависимост от зрителния ъгъл и специфичната радиаторна решетка са някои от тях, както и надписът e-Traveller отзад. Куплунгът за зареждане е на предни ляв калник.
Промените вътре включват аналогово табло с цветна матрица, адаптирана към електрическата силова линия. Централният сензорен екран е със специфични графики. TomTom Traffic 3D свързаната навигация вече включва наличните точки за зареждане и при избор на маршрут се съобразява с пробега при оставащия в батерията заряд.
Ново е управление e-Toggle на автоматичната предавателна кутия. Наличен е и селектор, който превключва между режимите Eco, Normal или Power. Ръчната спирачка е електрическа.
Напълно е-волюирал е кокпитът. Централната конзола е променена. В нея са интегрирани e-Toggle управлението, което дава достъп до функциите Park / Reverse / Neutral / Drive и Brake, както селекторът за трите режима на движение. Над челното стъкло има пространство за съхранение отгоре.
Три са режимите на управление при новият Peugeot e-Traveller. Eco (60 кВт, 180 Нм) удължава пробега. Normal (80 кВт, 210 Нм) е оптимален за ежедневна употреба. Power (100 кВт, 260 Нм) оптимизира представянето при превоз на тежки товари. Два спирачни режима, определят степента на регенерация на батерията. Умереният е по-близък до версията с конвенционален двигател, а увеличеният - достъпен от бутон B на контролера на кутията, е за ускорено забавяне и съответно - рекуперация, когато педалът за газта е освободен. На таблото индикатор следи нивото на заряд и посоката на енергийния поток.
Както и лекотоварният e-Expert, и e-Traveller е изграден на мулти-енергийната модулна платформа EMP2 (Efficient Modular Platform). Електродвигателят е с максимална мощност от 100 кВт и максимален въртящ момент 260 Нм, наличен от момента на развъртане на двигателя. , без вибрации, шум, превключване на предавките, миризма и разбира се без никакви CO2 емисии Представянето в режим Power осигурява максималната скорост 130 км /ч, ускорение от 0 до 100 км /ч за 13,1 секунди, 1000 м от спряло положение - за 35,8 секунди и ускорение от 80 до 120 км / ч за 12,1 секунди. Моделът се предлага с два варианта на литиево-йонните батерии - с капацитет 50 кВт/ч (18 модула) или 75 кВт/ч (27 модула).
Версиите с капацитет 50 кВт/ч (Compact, Standard и Long) позволяват автономия до 230 км според WLTP. Стандартната и дългата версии могат да бъдат оборудвани с батерия 75 кВт/ч, с капацитет до 330 км, според същия протокол. Батерията е с гаранция 8 години или 160 000 км за 70% от нейния капацитет на зареждане.
Налични са два вида бордови зарядни устройства – монофазно зарядно устройство с мощност 7,4 кВт и опционално трифазно зарядно устройство с мощност 11 кВт. Режимите на зареждане са гъвкави и адаптирани към ежедневното ползване. От обикновен домашен контакт (8A) пълното зареждане е за 31 часа при батерия 50 кВт/ч, или 47 часа при батерия 75 кВт/ч. При усилен контакт (16A) пълното зареждане таре 15 часа (батерия 50 кВт/ч) или 23 часа (батерия 75 кВт/ч). Пълното зареждане е за 7 часа и 30 минути (батерия 50 кВт/ч) или 11 часа и 20 минути (батерия 75кВт/ч) с монофазната версия (7,4 кВт) и съответно 5 часа (батерия 50 кВт/ч) или 7 часа 30 минути (батерия 75кВт/ч) с трифазната версия (11 кВт).
Регулирането на температурата на батерията позволява използването на 100 кВт-ови зарядни устройства, като 80% от заряда се постига за 30 минути при версията с батерия 50 кВт/ч или 45 минути при врсията с батерия 75 кВт/ч.
Peugeot e-Traveller предлага програмирано отложено зареждане чрез екрана за свързана навигация или чрез приложението MyPeugeot® (в зависимост от нивото на оборудване). Тази система позволява да се стартира или отложи зареждането във всеки един момент, както и да се проследи нивото на заряда.
100% електрическата версия използва технологии и системи в помощ на шофирането: страничните плъзгащи се врати, достъп до автомобила и потегляне без контактен ключ, Head-up vision, Grip Control, асистент за потегляне при наклон, Visiopark 1, регулатор и ограничител на скоростта, предупреждение за неволно пресичане на маркировката, предупреждение при риск от сблъсък, автоматична спирачка за безопасност, предупреждение за бдителност на водача, автоматично превключване на къси светлини, разпознаване на ограниченията за скорост и препоръки, система за разширено разпознаване на пътните знаци („Stop“, „Забранено влизането“), активно следене на мъртвата зона. Неразделна част от ежедневието, смартфоните са също част от новия Peugeot e-Traveller. Peugeot e-Traveller предлага функцията Mirror Screen за безопасно ползване на приложенията за смартфон на сензорния екран. Mirror Screen се предлага с двете технологии Apple CarPlayTM и Android Auto ®. За да подсигури безопасността на пешеходците в града, при движение напред и назад и скорост до 30 км/ч се чува звуков сигнал, който сигнализира наличието на превозното средство.
Новият Peugeot e-Traveller ще бъде лансиран в Европа през втората половина на 2020 г. и ще се произвежда в завода във Франция, близо до Валенсиен.