Новият Nissan NP300 Navara

сп. Логистика, 2016, бр. 1
12.07.2016

Изцяло новият Nissan NP300 Navara постави нови стандарти в сектора на еднотонните пикапи. Моделът бе представен през миналата година и скоро след това спечели престижното международно отличие International Pick-Up Award 2016 (Международна награда Пикап на 2016).

Изцяло новият Nissan NP300 Navara постави нови стандарти в сектора на еднотонните пикапи. Моделът бе представен през миналата година и скоро след това спечели престижното международно отличие International Pick-Up Award 2016 (Международна награда Пикап на 2016).



При пускането на новия модел от Nissan обявиха, че в него комбинират най-доброто от огромния опит на компанията в сегмента на кросоувърите и над 80 години опит в създаването и производството на здрави и умело проектирани пикапи.
Подобряване на комфорта и качеството, запазване на всепризнатите офроуд способности на NP300 Navara, издръжливост и товароносимост – това са били основните цели при проектирането на новия автомобил. Той е изцяло нова версия на предишното поколение, със здраво шаси. Редица инженерни новости подобряват допълнително управляемостта и практичността. И използвайки кросоувърската ДНК, която е основа при създаването на водещите в класовете си Qashqai, X-Trail и Juke, новият NP300 Navara внася в сегмента на пикапите качество на изработка, стил и комфорт, характерни за леките автомобили.
Подобряването на финеса и осигуряването на удоволствие от шофирането, аналогично с това на кросоувър, е било ключов елемент от развитието на NP300 Navara. За да го постигне, без да компрометира всепризнатите офроуд качества на автомобила, Nissan проектира напълно ново многораменно задно окачване за варианта Double Cab, което осигурява подобрен комфорт и управляемост. Освен това то е с 20 кг по-леко от предишната конструкция с листови амортисьори.
При версията King Cab задното окачване е на листови ресори, но е сериозно актуализирано. Основните му компоненти тежат със 7 кг по-малко от тези на предишната версия и осигуряват на King Cab 3,1% по-голям ъгъла на заход на задните колела. Намален е и шумът при движение по пътя.

 

Новият Nissan NP300 Navara спечели Международната награда за пикап на 2016 г.
 


NP300 Navara е пълен с нови технологии. В сектор, който традиционно трудно усвоява последните технологични разработки по отношение на комфорта и безопасността, той поставя нови еталони. Системата за кръгов обзор Around View Monitor и аварийната спирачка Forward Emergency Braking (FEB) са уникални за сегмента на пикапите. Допълнителните функции за комфорт и удобство включват круиз контрол, Hill Descent Control (HDC) и Hill Start Assist (HSA), безключово влизане в автомобила, камера за обратно виждане, паркинг сензори.
Напълно е променен дизайнът на интериора. Всеки елемент в кабината е оптимизиран, за да предложи възможно най-доброто качество, комфорт, простор и практичност за водача и пътниците. Сглобката на арматурното табло е променена цялостно, за да се увеличи пространството в купето и се създаде усещане за простор. Предните седалки с опора за гръбначния стълб предлагат подобрена ергономия и по-висока бдителност. Подобно на бестселъра Qashqai те са проектирани по технологии на NASA.

 

Моделът се отличава със забележителна товароносимост
 

Проходимостта на NP300 Navara също е повишена

 


Климатикът е двузонов, а предните седалки са с нов дизайн и вентилация.
Конструиран за специфичните изисквания и предпочитания на европейския пазар, NP300 Navara, във версии King Cab и Double Cab, е проектиран да предложи внушителен и същевременно спортен дизайн, с микс от изпъкнали и вдлъбнати повърхности, които осигуряват цялостен динамичен и дързък вид. Характерната V-образна радиаторна решетка на Nissan и изпълнените във формата на бумеранг LED дневни светлини са отличителните дизайнерски елементи на Nissan.
Новият 2,3-литров dCi двигател на NP300 Navara е с до 24% по-ефективен от двигателя на неговия предшественик. Предлага се с мощност 160 и 190 к.с. По-мощната версия е с битурбо. Пикапът се предлага със стандартната 6-степенна механична или 7-степенна автоматична предавателна кутия.
Системата за задвижване на четирите колела надгражда монтираната в предишното поколение на модела и осигурява уверено сцепление по неравен терен. NP300 Navara е толкова стабилен и способен извън пътя, колкото е и на пътя.
NP300 Navara освен кола за удоволствие, основно е автомобил за работа. За това товароносимостта и капацитетът на теглене на пикапа са подобрени. Полезният товар е над 1 тон за всички версии, повече от впечатляващ е капацитетът на теглене – 3500 кг.
Товарният отсек предлага още иновации като C-каналната система за товарене. Чрез специални релси върху гърба на кабината и по двата борда на товарния отсек се постига гъвкавост при укрепването на товари. Застопоряващите скоби се плъзгат по дължината на С-образните релси. Така дори товари с необичайни форми могат да се обезопасят без проблем.
За да помогнат още повече на собствениците, товарният леген на новия Double Cab е с 67 мм по-дълъг от предишното поколение на Navara, което е с дължина 1578 мм – най-голямата в класа си. Товарният леген на King Cab е дълъг 1788 мм.

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините