MAN е вероятният доставчик на газови съчленени автобуси за столицата

17.10.2013

MAN е вероятният доставчик на газови съчленени автобуси за столицата

Отворени са офертите на двамата участници в откритата процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Доставка на нови газови съчленени автобуси и специализирано оборудване към тях” за столичния градски транспорт. Поръчката е за 126 автобуса, а кандидати са немският гигант MAN Truck and Bus и китайският производител Yutong Bus...

Отворени са офертите на двамата участници в откритата процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „Доставка на нови газови съчленени автобуси и специализирано оборудване към тях” за столичния градски транспорт. Поръчката е за 126 автобуса, а кандидати са немският гигант MAN Truck and Bus и китайският производител  Zhengzhou Yutong Group Co.

Вече са ясни и сборовете от точки на участниците, събрани по критериите за цена, енергийни и емисионни разходи за целия експлоатационен живот на предлаганите автобуси, гаранционни условия и технически характеристики. Концернът MAN Truck and Bus е получил за технически характеристики 31,25 т. срещу 29,923 т. за Zhengzhou Yutong Group Co. MAN Truck and Bus е предложил цена за доставката от 66,5 млн. лв., без ДДС, докато офертата на китайската фирма е за 76 млн. лв.
Очаква се до 3-4 седмици, които са необходими по закон за произнасяне на комисията и за евентални обжалвания, да бъде подписан и договорът между Столичен автотранспорт и спечелиля кандидат. доставката на първите 20 автобуса трябва да бъде осъщесвена до 90 дни слред подписване на договора.
Автобусите трябва да със задно разположени двигатели, работещи на сгъстен природен газ (CNG). Двигателите трябва да са най-малко 7-литрони с мощност не по-ниска от 285 к.с. и да отговарят на еконормите Евро-6. Бутилките за газ трябва да са от композитни материали с вместимост поне 1500 л. Допълнителните изисквания са свързани с гаранционните условия - минимално 24 месеца за автобуса или 200000 км пробег; мин. 24 месеца за силовите агрегати; мин. 120 месеца за антикорозионното покритие и хидроизолацията. Следгаранционното поддържане и доставката на резервни части трябва да покриват поне 10 години след последната доставка.
Дължината на автобусите трябва да е от 17 800 до 18 750 мм, а височината - не повече от 3450 мм (заедно с климатичната система и газовите бутилки). Автобусите трябва да са изцяло нископодови с височина на пода при вратите до 340 мм. В салона не трябва да има допълнителни стъпала. Вратите трябва да са двойни - 4 на брой. Седящите места трябва да са поне 33, а тези за инвалиди – 4 на брой. Предавателната кутия трябва да е автоматична, най-малко с 4 скорости с вграден ретардер. Допълнителното оборудване трябва да включва оборудване, софтуер и специални инструменти, необходими за ремонт на двигателя, предавателната кутия и другите възли и агрегати.

<< Обратно към новините