Новият Mercedes Sprinter пристигна в България

сп. Камиони, 2013, Бр. 8
14.10.2013

Новият Mercedes Sprinter пристигна в България

Българският представител на Mercedes-Benz – Балкан Стар, показа за пръв път у нас най-новото поколение на лекотоварния си модел Sprinter. Новият Sprinter е първият ван Евро-6 в света и е най-икономичният модел в класа си със среден разход 6,3 л/100 км. Оборудване му включва редица новаторски системи за безопасност, а сервизните му интервали са удължени до 60 000 км...

Българският представител на Mercedes-Benz – Балкан Стар, показа за пръв път у нас най-новото поколение на лекотоварния си модел Sprinter. Новият Sprinter е първият ван Евро-6 в света и е най-икономичният модел в класа си със среден разход 6,3 л/100 км. Оборудване му включва редица новаторски системи за безопасност, а сервизните му интервали са удължени до 60 000 км.

Първият ван Евро-6 в света
Новият Sprinter е първият ван в света, който отговаря на бъдещите еконорми Евро-6. Всички негови двигатели се отличават с драстично намалени емисии азотни оксиди (NOx), въглеводороди (THC) и твърди частици (сажди). Моделът на Mercedes се справя с това предизвикателство с помощта на система BlueTEC и технология SCR, която разчита на впръскване на урея AdBlue в изгорелите газове.
На разположение са 4- и 6-цилиндрови задвижващи агрегати с мощност от 95 до 190 к.с. Динамичните характеристики на дизеловите мотори са останали непроменени в сравнение с актуалните в момента модели. Германските конструктори обаче са поработили здраво, за да оптимизират горивните процеси и налягането създавано от турбокомпресора.
В допълнение към дизеловите двигатели е предвиден един бензинов мотор с турбопълнене, който също отговаря на нормите Евро-6. Максималната му мощност е 156 к.с., които са „изцедени” само от 1,8 литра. Същият агрегат е на разположение и във версия на природен газ (метан), без това да влияе отрицателно на динамичните му характеристики.
Въртящият момент се предава към задните колела посредством 6-степенна механична скоростна кутия ECO-Gear или 7-степенен автоматик G-Tronic Plus с блокируем съединител (тази конструкция е единствена по рода си в лекотоварния сегмент).

Най-икономичният ван в класа си
Комбинацията между високоефективни дизелови двигатели, оптимизирани трансмисии, „по-дълго” главно предавателно число, по-ефективни периферни компоненти и технология BlueEfficiency Plus е направила възможно постигането на изключително нисък среден разход на гориво – само 6,3 л/100 км!
Новият Sprinter е свръхикономичен и по отношение на разходите за обслужване, тъй като стандартното му оборудване вече включва система Assyst, благодарение на която сервизните му интервали са удължени до 60 000 км (в България ще се прилагат интервали от 40 000 км заради по-тежките условия на експлоатация).

Ненадмината безопасност
На разположение са пет новаторски системи за безопасност: Crosswind Assist (асистент за автоматично стабилизиране на траекторията на движение при внезапен силен страничен порив на вятъра), Blind Spot Assist (асистент за сляпата зона, която се създава по време на изпреварване), Lane Keeping Assist (асистент за предотвратяване на неволното напускане на лентата на движение), Highbeam Assist (асистент за автоматично включване/изключване на дългите светлини в зависимост от пътната ситуация) и Collision Prevention Assist (асистент за предупреждение и автоматично прилагане на спирачно усилие при опасно намаляване на дистанцията).

Mercedes-Benz Sprinter в България
Едновременно с дебюта на новия Sprinter в България Балкан Стар обяви, че вече има реализирани продажби от него. В момента той се предлага на нашия пазар както във версии Евро-6, така и Евро-5 (така ще бъде и през цялата 2014 година, в зависимост от теглото на конкретните модификации).
Новият Sprinter, отговарящ на нормите Евро-5, ще бъде само с 2% по-скъп от досегашния модел (пак Евро-5), но ще предлага по-богато оборудване. Версиите Евро-6 пък ще струват с няколкостотин евро повече от аналогични по оборудване европетици (между 600 и 1000 евро в зависимост от модификацията). За сметка на това бъдещите им собственици ще могат да разчитат на по-висока остатъчна себестойност при евентуална препродажба.

Красимир Кирилов

<< Обратно към новините