Тестове на MAN TGX в реални условия

сп. Камиони, 2013, БР. 7
11.09.2013

МВБ Трак енд Бъс България предостави влекач от серията Efficient Line за пробна експлоатация на български фирми

Тестове на MAN TGX в реални условия

В разгара на лятото, през юли и август, МВБ Трак енд Бъс България ОOД, официален представител за България на MAN Truck&Bus AG, организира тестове в реални условия на нов влекач MAN TGX. Камионът бе предоставен последователно на транспортни фирми от България. Така превозвачите имаха възможност да се запознаят с него в действие при превози на далечни разстояния. Впечатленията са отлични...

В разгара на лятото, през юли и август, МВБ Трак енд Бъс България ОOД, официален представител за България на MAN Truck&Bus AG, организира тестове в реални условия на нов влекач MAN TGX. Камионът бе предоставен последователно на транспортни фирми от България. Така превозвачите имаха възможност да се запознаят с него в действие при превози на далечни разстояния. Впечатленията са отлични.

Тестовият камион
Стандартният двуосен влекач, който транспортните фирми имаха възможност да тестват, беше MAN TGX 18.440 4x2 BLS. Товарният автомобил е оборудван с Efficient Line пакет за повишаване на ефективността, икономия на гориво и намаляване на транспортните разходи. Кабината е средната за модела – високообемна ХLX с две легла. Влекачът е с междуосово разстояние 3600 мм. При максимална товароносимост от 18 000 кг, допустимото натоварване на предния мост е 7500 кг, на задния - 11 500 кг.
Камионът е оборудван с енергоспестяващи гуми с размер 315/70 R22,5 на предния мост и 315/70 R22,5 на двигателната ос.
Двигателят е MAN D2066LF40, 6-цилиндров, редови, с работен обем 10 518 см³, Евро-5 с Adblue, с горивна уредба Common Rail. Максималната мощност е 440 к.с. при 1600-1900 об./ мин, а максималният въртящ момент - 2100 Нм при 1000-1400 об./мин. Моторната спирачка е тристепенна - EVBес (Exhaust Valve Brake ) и може да се задейства и от Brakematik. При продължително спускане по наклон със задействан темпомат, скоростта се поддържа постоянна чрез автоматичното й задействане. Автоматизираната предавателна кутия ZF 12 АS 2130 DD MAN TipMatic,  с 12 предни и 2 задни предавки се управлява от софтуер MAN TipMatic Fleet. Тази скоростна кутия е по-лека от механичната с около 70 кг. Предно окачване на автомобила е на параболични листови ресора, а задното е пневматично с въздушни възглавници. Предавателното отношение на главното предаване е 2.85. Джантите на колелата са стоманени. Резервоарите за гориво са два - 760л+450 л, а този за Adblue е с вместимост 100л. Лафетът е  JOST JSK37С150W, с височина  150 мм с тефлоново покритие. Разстоянието от царския болт до центъра на задната ос и 585 мм. Спирачната система е
MAN BrakeMatic с функция MAN EasyStart за потегляне по наклон, която се задейства с бутон от таблото в кабината и продължава действието на спирачките до 2 сек след освобождаване на спирачния педал. Автомобилът е оборудван с ABS,  ASR, ESP. Колесните спирачни механизми са дискови.
Kабината XLX е с ширина 2440 мм, дължина 2280 мм и висок покрив. Снабдена е с много ниши за багаж. Седалката на шофьора е с висока степен на комфорт, въздушно окачване и подлакътник. Кабината е оборудвана със суха печка EBERSPACER D4S с автоматично поддържане на температурата и клматроник AC R134A. Водачът разполага с дисплей на арматурното табло с първи език “български”, с индикатор за данните от пътуването, система за следене налягането в гумите (TPM). Озвучителната система е MAN Sound System, като включва и радио CD MAN TopLine МР3 с цветен дисплей и навигация, и USB/AUX букса в таблото.
Транспортните фирми, които изпробваха влекача са го използвали по свои редовни маршрути предимно от България до Западна Европа и обратно. Превозвачите са го използвали със собствени ремаркета с реални товари. Списание КАМИОНИ се свърза с част от фирмите, за да чуе мнението им за тествания камион.

Ангел Траков, собственик и управител на АИТ Интернешънъл Транспорт ЕООД – Пловдив:
Фирмата ни е специализирана и утвърдена в сухопътния международен транспорт. Създадена е през 1995 г. като ЕТ „АИТ- Ангел Траков”.През
2007 г. се преобразува в АИТ Интернешънъл Транспорт ЕООД. Седалището е в Пловдив. От 2002 г. фирмата се налага трайно на вътрешноевропейския пазар, където и до днес работи с близо 80% от флотата си. АИТ Интернешънъл Транспорт ЕООД успя да наложи собствен стил на работа,
неслучайно приет от партньорите на фирмата за високоефективен, сигурен и
конкурентен. Основните релации, по който работим са: Испания, Франция,
Германия, Белгия, Холандия, Англия, както и релациите Турция – Европа и обратно. Товарите са основно безопасни, различни по тонаж и обем.
Фирмата разполага със 125 бордови композиции и 5 хладилни. Близо 90 на сто от автомобилният парк е Евро-5, а останалите камиони са Евро-3. От началото на 2013 г. до момента сме подновили повече от половината от автопарка си, а най-старият камион в фирмата е от 2006г. Основни партньори на АИТ Интернешънъл Транспорт ЕООД са Mercedes, MAN, Iveco, Schmitz, Krone.
АИТ Интернешънъл Транспорт ЕООД използва новия MAN за 10 дни. За да
тестваме възможностите му избрахме по-дълга релация: България – Испания - България. Камионът беше натоварен с 6 т в посока България – Испания, а в обратната - с 20 т. По релацията новият MAN измина близо 6000 км по сравнително труден терен и отчетохме среден разход на гориво 27л/100 км пробег. Дългогодишният ми опит ме кара да смятам, че при тези обстоятелства и натоварване, автомобилът показа една много добра
разходна норма. Новият MAN изглежда добре. Търсеният от дизайнерите
аеродинамичен ефект и нова визия са постигнати. В същото време е запазен
изключителният комфорт в кабината – лесно достъпно управление, удобна
седалка, меко легло. Накратко ще обобщя впечатленията, които споделиха с мен шофьорите на новия MAN след курса бяха: Камионът „стои” чудесно на пътя, кабината е голяма, светла , просторна. Всичко това повлия на решението ни да инвестираме в 10 броя нови автомобила MAN TGX.

Христо Христосков, управител на Каскада ООД, Пловдив:
Фирмата ни е създадена през 1991 г. и е базирана в Пловдив, Индустриална зона Царацово.  Една от дейностите, с които се занимаваме е международен транспорт. Използваме 50 камиона, като имаме още 10 автомобила, които са за вътрешен транспорт в България. В автопарка си имаме влекачи от марките Volvo и Mercedes. Средната възраст на автомобилите е около 3-4 години, като най-старите са на 6 години.
Тествахме влекача MAN по маршрут България – Англия, Англия – Германия, Германия – България. Релацията беше от обичайните ни транспортни направления на фирмата ни. Камионът измина общи 6427 км с наше полуремарке Schmitz с цели товари. Курсът продължи 14 дни. От Пловдив до Видин композицията отиде празна. Товарът от Видин до Англия беше 22,5 т, след това в Англия имаше 260 празни километра, а товарът от Англия до Германия беше 11 т. След още 230 празни километра композицията се прибра от Германия в България с товар от 10 т. Средният отчетен разход на гориво е 28,7 л/100 км пробег, което за мен е нормален разход.
Впечатленията на водача са, че камионът се държи добре и се кара лесно – особено на магистрала, когато се действа само с команди от волана. Кабината е удобна с богата информация за водача от арматурното табло, която е на български.

Милен Лалов,  флотен мениджър на PLC Trans:
PLC Trans e бързоразвиваща се компания в областта на международния транспорт и логистиката, извършваща превози на стоки от и до всички точки на Западна, Централна и Източна Европа и Турция. Компанията е създадена 2010 г. и през последните години се утвърди като един от основните превозвачи за и от Англия и Ирландия. Притежаваме съвременен автопарк от превозни средства с пълна гама товароносимост от 3,5 до 40 т, капацитет от 1 до 34 палетни места, който ни позволява да бъдем гъвкави при намиране на ефективни решения и при най-специфичните потребности на партньорите ни. Всички транспортни средства са оборудвани за превоз на леснозапалими и опасни товари. Компанията разполага с автомобилна база и складови помещения край Карловo. Освен това разполагаме със складови помещения в България - в София, както и чрез наши дългогодишни партньори в Англия - в Лондон и Дейвънтри, и в Турция - в Истанбул.
Фирмата разполага с девет ремаркета и девет влекача. Марките в автопарка на компанията са MAN, DAF, Volvo и Scania.
Предоставеният влекач MAN тествахме от 14 до 23 август по дестинация България - Великобритания – Гърция – България с наше ремарке с палетизиран товар и дрехи на закачалки. Изминахме около 6500 км по разнообразен терен - аутобани, магистрали и първокласни пътища. Отчетеният среден разход е 29 л/100 км пробег. Автомобилът е комфортен за водача, поведението е безупречно, визията на камиона е много добра.


 

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините

Галерия