С новия Setra S 515 HD из България

25.06.2013

С новия Setra S 515 HD из България

Пътен тест с отчитане на разхода на гориво на новият туристически автобус Setra S 515 HD премина през България на 24 юни. Най-новият модел на производителя от Улм показа забележително пътно поведение при разнообразен терен и променливо време. Напълно натовареният до 18 тона общо тегло автобус финишира българската си обиколка със забележително нисък разход на гориво...

Пътен тест с отчитане на разхода на гориво на новия туристически автобус Setra S 515 HD премина през България на 24 юни. Най-новият модел на производителя от Улм показа забележително пътно поведение при разнообразен терен и променливо време. Напълно натовареният до 18 тона общо тегло автобус финишира българската си обиколка със забележително нисък разход на гориво.

В теста на новия Setra S 515 HD се включи списание КАМИОНИ, приложение автобуси. Мероприятието е традиционно за Daimler и се организира периодично за нови продукти на Setra.
Тестът на Setra S 515 HD както винаги премина последователно през редица европейски държави. Журналисти от специализирани местни издания имаха възможност да изпробват автобуса като водачи и пътници по избран от тях маршрут. В България това стана със съдействието на Балкан Стар, оторизиран генерален представител на марката за България.
12-метровият S 515 HD пристигна в България от Румъния с един от най-опитните шофьор-инструктори от Daimler - Фридхелм Гирзе. Автобусът бе натоварен с пластмасови манекени и торби с пясък, като общото тегло достигаше 17 550 кг. С участниците в теста теглото му достигна точно 18 000 кг, колкото е и допустимото натоварване и допустимата максимална маса за движение по пътищата на превозно средство от този клас. Превозното средство бе оборудвано с 10,7-литровия двигател OM 470 с максимална мощност 428 к.с., покриващ еконормите Евро-6 и с 8-степенната автоматизирана предавателна кутия PoewrShift 3 за амтобуси.  
По нелекия маршрут от София, през Ихтиман, Костенец, Долна Баня, Боровец,  Бели Искър, Самоков, София се изредиха магистрала, двупосочен път, остри завои, пресечен терен, изкачвания и спускания… Времето също беше като по поръчка за тест – слънце, проливен дъжд и пак слънце… Дългият 184,4 км маршрут бе изминат за около 4 часа с разход на гориво 29,09 л на 100 км.
След България автобусът се отправи към Гърция, а от там - към Хърватия.

Подробно за теста – в юлския брой на списание КАМИОНИ, приложение АВТОБУСИ

<< Обратно към новините

Галерия