Setra ComfortClass 500 вече е в България

сп. Автобуси, 2013, Бр. 2
20.05.2013

Setra ComfortClass 500 вече е в България

Не на шега, въпреки че се случи на 1 април, новият туристически автобус Setra ComfortClass 500 дойде в България по-малко от два месеца след старта на серийното му производство. Официалното представяне у нас на един от еталоните в автобусния бранш, организирано от официалния вносител на марката Балкан Стар, продължи близо 2 седмици с поредица от презентации в цялата страна...

Не на шега, въпреки че се случи на 1 април, новият туристически автобус Setra ComfortClass 500 дойде в България по-малко от два месеца след старта на серийното му производство. Официалното представяне у нас на един от еталоните в автобусния бранш, организирано от официалния вносител на марката Балкан Стар, продължи близо 2 седмици с поредица от презентации в цялата страна.

За представянето у нас пристигна един от петте варианта на новото пето поколение на Sera S 516 HD е 13-метров, триосен автобус с управляем заден мост. Оборудван бе с по-големия от двата предлагани двигателя - ОМ 471, Евро-6 с мощност 480 к.с. и с предавателна кутия Power Shift GO 250-8, която е 8-степенна автоматизирана и разработена от Mercеdes-Benz специално за автобуси. По принцип моделът се предлага с по-малък двигател - ОМ 470, който развива максимална мощност 430 к.с.
През първите три дни от гастрола си в България Setra CC500 бе представен в София. Представители на транспортни фирми, настоящи и бъдещи клиенти на марката и всички заинтересовани имат възможност да разгледат и тестват иновативния автобус на пътя. Специалистите от Балкан Стар пък правят подробно представяне на автобуса с всички новости и промени в него, както и на възможностите за следпродажбено обслужване.
Още с появата си през лятото на 2012 година Setra CC500 впечатли. Дизайнът е иновативен и типично за марката – футуристичен. Чрез него се постига въздушен коефициент от 0,33, който е типичен за леките автомобили. Но най-изненадващите новини при CC500 са под външната обвивка. При новия модел е работено много в посока на увеличаване на икономичността и снижаване на експлоатационните разходи. Въпреки че силовият агрегат Евро-6 и системата за обработка на отработилите газове са по-тежки от тези при двигател Евро-5, собственото тегло на автобуса е по-ниско от това на ComfortClass 400, без от това да пострадат товароносимостта и здравината. Характерно е, че при изработката на скелета са използвани високоякостни отливки в зоните на свързване на отделните елементи.
За икономичността на автобуса допринася и уникалната система за енергиен мениджмънт, която управлява и регулира най-ефективно консумацията на електричество от системите на автобуса, както и зареждането на акумулаторите. Оптимизирана е работата на вентилатора на двигателя, а компресорът за сгъстен въздух може да бъде изключен при нужда, вместо да нагнетява въздух, който след това да се изпуска в атмосферата. Ретардерът Voith пък е воден, свързан е със системата за охлаждане на двигателя и е необслужваем. Увеличените до 120 000 км интервали между обслужването на автобуса също свалят експлоатационните разходи. На практика, ако до пробег от 360 000 км при CC400 са правени четири обслужвания, при CC500 обслужванията са три. Новост за клиентите в България, с която се намаляват разходите, е и предлагането на системата за управление на паркове FleetBoard, с която може да се оборудва ComfortClass 500. Позната от камионите FleetBoard вече е адаптирана и за автобуси, като освен местоположение на превозното средство, стил на шофирани, показатели на двигателя, сервизни интервали и пр., чрез нея могат да се следят отваряне и затваряне на вратите, температура в салона и други специфични за автобусните превози параметри.
Разбира се, новият модел на производителя от Улм отново изпреварва времето си и е оборудван с всички възможни системи за сигурност, някои от които стават задължителни след няколко години. Освен адаптивен круиз контрол и спирачен асистент от последно поколение CC500 се предлага серийно и с FCG за предпазване на водача при челен удар и с асистент, следящ реакциите на шофьора и алармиращ за нужда от почивка. 
За комфорта на водача и пътниците при Setra CC500 едва ли може да се каже друго, освен че са на най-високо ниво. В това се убедиха и дошлите на представянето по време на тестовото пътуване. Управлението е лесно и приятно. В салона няма никакви вибрации и паразитни шумове, а дупките и неравностите по Ботевградско шосе и по околовръстния път на София сякаш отдавна са ремонтирани от общината.
След София новият Comfort Class премина през още 9 града на България. В маршрута бяха включени последователно Благоевград, Пловдив, Стара Загора, Сливен, Ямбол, Бургас, Варна, Велико Търново, Плевен.
Серийното производство на Setra ComfortClass 500 започна през февруари в заводите на EvoBus в Ной Улм, а моделът вече може да се поръчва и от български клиенти. CC500 излезе на пазара направо с двигатели Евро-6. До края на 2013 г. в Ной Улм ще продължи и производството на моделите от серия 400, покриващи екостандарта Евро-5, който още е в сила.

Нова организация при продажбите на автобуси Mercedes-Benz и Setra в България

Балкан Стар, генерален представител на Mercedes-Benz и Setra за България, въведе нова организация, свързана с продажбата на автобусите от двете марки у нас. Това стана ясно по време на официалното представяне и пазарно лансиране в България на новия туристически автобус Setra ComfortClass 500. В Балкан Стар Аутомотив, официален представител на Daimler AG за България, за продажбите на автобуси отговаря Александър Бабанин – директор маркетинг и продажба на нови лекотоварни, товарни автомобили и автобуси. Балкан Стар Ритейл е частта от групата, която извършва продажба на нови автомобили към крайни клиенти, както и следпродажбеното им обслужване. Тук за автобусите отговаря Кирил Илиев, директор продажби към крайни клиенти на лекотоварни, товарни автомобили и автобуси. Ръководител продажба на автобуси в Балкан Стар Аутомотив е Жаклина Тодорова. Ивайло Евтимов – в София, и Любомир Любенов – в Пловдив, са двамата консултанти по продажби на автобуси, които предлагат на пазара и двете марки на Daimler -  Mercedes-Benz  и Setra. Ралица Ненова от Балкан Стар Аутомотив е диспонент за лекотоварни автомобили и автобуси и отговаря за доставката им до клиентите.
Както и досега, инструктор по икономично и безопасно шофиране на камионите Mercedes-Benz и автобусите Mercedes-Benz и Setra е Илиян Маринов. Красимир Захариев е мениджър следпродажбено обслужване и сервизна дейност за автобусите, предлагани от  Балкан Стар. Светлин Ангелов е продуктов мениджър на системата за управление на парковe и контрол на разходите FleetBoard, която вече се предлага и при двете марки автобуси.

<< Обратно към новините

Галерия