Setra ComfortClass 500 вече е в България

02.04.2013

Setra ComfortClass 500 вече е в България
Setra S 516 HD/3

Не на шега, въпреки, че се случи на 1 април, новият туристически автобус Setra ComfortClass 500 дойде в България по-малко от два месеца след старта на серийното му производство. Официалното представяне у нас на един от еталоните в автобусния бранш е организирано от официалният вносител на марката Балкан Стар...

Не на шега, въпреки, че се случи на 1 април, новият туристически автобус Setra ComfortClass 500 дойде в България по-малко от два месеца след старта на серийното му производство. Официалното представяне у нас на един от еталоните в автобусния бранш, организирано от официалният вносител на марката Балкан Стар, стартира в понеделник и ще продължи близо 2 седмици с поредица от презентации в цялата страна.


За представянето у нас пристигна един от петте варианта на новото пето поколение на Sera. S 516 HD/3 е 13-метров, триосен автобус с управляем заден мост. Оборудване е с по-големия от двата предлагани двигателя - ОМ 471, Евро-6 с мощност 480 к.с. и с предавателна кутия Power Shift GO 250-8, която е 8-степенна автоматизирана и разработена от Mercеdes-Benz специално за автобуси. По принцип моделът се предлага с по-малък двигател - ОМ 470, който развива максимална мощност 430 к.с.
През първите три дни от гастрола си в България Setra CC500 се представя в София. Представители на транспортни фирми, настоящи и бъдещи клиенти на марката и всички заинтересовани имат възможност да разгледат и тестват иновативния автобус на пътя. Специалистите от Балкан Стар пък правят подробно представяне на автобуса с всички новости и промени в него, както и на възможностите за следпродажбено обслужване.
Още с появата си през лятото на 2012 година Setra CC500 впечатли. Дизайнът е иновативен и типично за марката – футуристичен. Чрез него се постига въздушен коефициент от 0,33, който е типичен за леките автомобили. Но най-изненадващите новини при CC500 са под външната обвивка. При новия модел е работено много в посока на увеличаване на икономичността и снижаване на експлоатационните разходи. Въпреки, че силовият агрегат Евро-6 и системата за обработка на отработилите газове са по-тежки от тези при двигател Евро-5 – собственото тегло на автобуса е по-ниско от това на ComfortClass 400 без това да пострадат товароносимостта и здравината. Характерно е ча при изработката на скелета са използвани високоякостни отливки в зоните на свързване на отделните елементи.За икономичността на автобуса допринася и уникалната система за енергиен мениджмънт, която управлява и регулира най-ефективно консумацията на електричество от системите на автобуса, както и зареждането на акумулаторите. Оптимизирана е работата на вентилатора на двигателя, а компресорът за сгъстен въздух може да бъде изключен при нужда, вместо да нагнетява въздух, който след това да се изпуска в атмосферата. Ретардерът Voith пък е воден, свързан е със системата за охлаждане на двигателя и е необслужваем. Увеличените до 120 000 км интервали между обслужването на автобуса също свалят експлоатационните разходи. На практика, ако до пробег от 360 000 км при CC400 са правени четири обслужвания, при CC500 обслужванията са три. Новост за клиентите в България, с която се намаляват разходите е и предлагането на системата за управление на паркове FleetBoard, с която може да се оборудва ComfortClass 500. Позната от камионите FleetBoard вече е адаптирана и за автобуси, като освен местоположение на превозното средство, стил на шофирани, показатели на двигателя, сервизни интервали и пр., чрез нея могат да се следят отваряне и затваряне на вратите, температура в салона и други специфични за автобусните превози параметри.
Разбира се новият модел на производителя от Улм отново изпреварва времето си и е оборудван с всички възможни системи за сигурност, някои от които стават задължителни след няколко години. Освен адаптивен круиз контрол и спирачен асистент от последно поколение, CC500 се предлага серийно и с FCG за предпазване на водача при челен удар и с асистент, следящ реакциите на шофьора и алармиращ за нужда от почивка.
За комфорта на водача и пътниците при Setra CC500 едва ли може да се каже друго освен, че са на най-високо ниво. В това се убедиха и дошлите на представянето по време на тестовото пътуване. Управлението е лесно и приятно. В салона няма никакви вибрации и паразитни шумове, а дупките и неравностите по Ботевградско шосе и по околовръстния път на София сякаш отдавна се ремонтирани от общината.
След София новият Comfort Class ще премине през още 9 града на България. В маршрута са включени последователно Благоевград, Пловдив, Стара Загора, Сливен, Ямбол, Бургас, Варна, Велико Търново, Плевен.
Серийното производство на Setra ComfortClass 500 започна през февруари в заводите на EvoBus в Ной Улм, а моделът вече може да се поръчва и от български клиенти. CC500 излезе на пазара направо с двигатели Евро-6. До края на 2013 г. в Ной Улм ще продължи и производството на моделите от серия 400, покриващи екостандарта Евро-5, който още е в сила.

<< Обратно към новините

Галерия