MВ Travego M „Coach of the Year 2010“

сп. Автобуси, 2009, бр. 9
23.11.2009

Луксозният туристически Mercedes-Benz Travego M е Автобус на годината 2010. Признанието отиде за втори пореден път в Evobus, след като преди година призът Bus of the Year бе даден на Setra S 415 NF.

Луксозният туристически Mercedes-Benz Travego M е Автобус на годината 2010. Признанието отиде за втори пореден път в Evobus, след като преди година призът Bus of the Year бе даден на Setra S 415 NF.

Coach of the Year се присъжда на всеки две години от международно жури, съставено от журналисти, работещи във водещи списания от 17 европейски държави. Гласуванията се редуват – една година за туристически автобус, а на следващата – за градски вариант. Президентът на журито Стюарт Джоунс връчи на 15 октомври наградата на Михаел Гьопфарт, ръководител на Mercedes-Benz Busses от EvoBus.
Основният The Coach Euro Test 2009 с автобусите, кандидати за наградата, е проведен в началото на лятото в Северен Париж с помощта на AFTIFTIM – една от водещите в Европа организации за обучение в транспорта. Номинирани за приза бяха Mercedes Benz Travego, Neoplan Cityliner, Barbi Maestro, Van Hool Altano и английския Plaxton Elite. Петте автобуса са преминали 23 км пътен тест, включващ кратък магистрален участък и междуградски път.
Победителят Mercedes-Benz Travego M е дълъг 13 м и е на три оси. Боя­дисан е в жълто и черно, а от двете му страни по дължина е изписано „Mercedes-Benz сигурен автобус“.
Определящи за избора на журито бяха системите за сигурност, вложени във флагмана на автобусите Mercedes-Benz. Третото поколение на Travego, което дебютира на пазара преди година, постави нови стандарти за сигурност при автобусите. Превозното средство е оборудвано с всички познати досега системи за сигурност и включва ABS, ASR, ESP, Lane Assist, Front Collision Guard, ART, както и за първи път приложения при автобуси Active Brake Assist (ABA). Този спирачен асистент осигурява пълното спиране на автобуса при опасност от челен удар и неадекватна реакция на водача. След подаване на сигнал системата употребява до 30 на сто от спирачните възможности – моторна спирачка, ретардер, а ако водачът не реагира, тя задейства напълно и колесните спирачки. ABA бе пусната на пазара от Mercedes-Benz за първи път през 2006 г. в товарния Actros. Оттогава по пътищата тръгнаха над 10 000 камиона, оборудвани с нея. Сега при поръчването й за Travego застрахователни компании в Европа намаляват застрахователната премия за конкретния автобус. При поръчка на темпомат за поддържане на дистанция пък, оборудването с ABA е безплатно.
Системата за пасивна безопасност FCG пък предпазва водача и стюарда при евентуален челен удар. Предната част на рамата е конструирана така, че да се получи контролирана и насочена деформация. При удар седалката на водача се премества назад с около 20 см, които много често може да са решаващи за живота му. Според журито победителят е много лек за управление и комфортен автобус. За това допринася и 8-степенната автоматизирана предавателна кутия Power Shift 2, разработена специално за автобуси и приложена за първи път като опция при Travego трето поколение.

<< Обратно към новините