TRATON GROUP започна силно 2023 г.
Единичните продажби на Групата са нараснали с една четвърт до 84 600 автомобила през първите три месеца на 2023 г. в сравнение със същия период на миналата година.
Приходите от продажби нарастват с 31% до 11,2 милиарда евро. TRATON GROUP повишава целта си за възвръщаемост на продажбите за цялата 2023 г. след успешното първо тримесечие.
Коригираната оперативна възвръщаемост на продажбите сега се очаква да варира между 7,0 и 8,0%, след първоначална прогноза от 6,0 до 7,0%. TRATON все още очаква продажбите и приходите от продажби да се увеличат с 5 до 15%.
Марките TRATON GROUP са увеличили продажбите си с една четвърт до 84 600 (3M 2022: 67 800) превозни средства през първите три месеца на 2023 г. Подкрепени от по-големия обем на продажбите на единици и силното продуктово позициониране, приходите от продажби нарастват с 31% до 11,2 милиарда евро (3M 2022 г.: 8,5 милиарда евро).
Въпреки че търсенето на пазара остава силно, марките на TRATON GROUP са продължили да бъдат рестриктивни при приемането на нови поръчки в светлината на много голямото изоставане с поръчките. Това намалява входящите поръчки с 28% до 68 500 (3-месечие на 2022: 95 600) превозни средства през първото тримесечие.
Съотношението книга към сметка, или съотношението на входящите поръчки към продажбите на единица, е 0,81 през първите три месеца на годината. Това означава, че продажбите на единици са били по-високи от входящите поръчки, предизвиквайки умерено намаление на натрупаните поръчки.
С 834 милиона евро (3 месеца за 2022 г.: 355 милиона евро), оперативният резултат на TRATON GROUP е нараснал с 479 милиона евро спрямо тримесечието на предходната година. Коригираният оперативен резултат се повишава с 534 милиона евро до 935 милиона евро (3 месеца за 2022 г.: 402 милиона евро). Корекциите възлизат на 102 милиона евро (3 месеца на 2022 г.: 47 милиона евро) в сегмента на финансовите услуги на TRATON и се дължат на ефектите от валутния превод във връзка със завършената продажба на Scania Finance Russia.
TRATON увеличава оперативната си възвръщаемост от продажби с 3,3 процентни пункта до 7,5% през първото тримесечие. Коригираната оперативна възвръщаемост на продажбите е 8,4% и по този начин с 3,7 процентни пункта е по-висока от тримесечието на предходната година.
Кристиан Левин, главен изпълнителен директор на TRATON GROUP: „TRATON имаше много силен старт на 2023 г. Веригите за доставки продължиха да се стабилизират, което означава, че успяхме значително да увеличим производствения си обем и да доставим повече превозни средства на нашите клиенти. Нашият бизнес с превозни средства също остава много силен и успяхме да постигнем двуцифрен процентен ръст на приходите от продажби.
Отбелязахме силно увеличение на продажбите на единици на нашите ключови пазари в Европа и Северна Америка. В Южна Америка, от друга страна, въвеждането на затегнати стандарти за емисиите в Бразилия намали търсенето и нашите единични продажби на камиони в този регион. Като цяло нашите марки постигнаха страхотно представяне през първото тримесечие. Volkswagen Truck & Bus се справя много добре в трудната пазарна среда.
Navistar също успя да запази свръхзвуковото си представяне, наблюдавано през последните тримесечия. Scania възвърна предишната си сила и рентабилност през първото тримесечие на годината и записа оперативна възвръщаемост на продажбите от 13,3%. Със значително подобрение на оперативната възвръщаемост на продажбите до 5,8%, MAN показа на какво е способен неговият мотивиран екип. Впечатляващо постижение. Ще направим всичко по силите си, за да използваме инерцията, която набрахме през първото тримесечие, за да имаме успешен остатък от годината.“