Volvo Buses подписа споразумение с MCV
Volvo Buses подписа писмо за намерение с бодибилдъра MCV, който ще произвежда каросерии за електрическите автобуси на шведската компания за градския и междуградския сегмент на европейските пазари.
Серийното производство според новото партньорство е планирано да започне през лятото на 2024 г., а първите електрически автобуси се очаква да бъдат доставени на клиенти в Европа в началото на 2025 г. Идеята на споразумението е MCV да произвежда лицензирани каросерии за градските автобуси Volvo 7900 Electric и Volvo 7900 Electric Artic с две и три оси. За сегмента на междуградските автобуси Volvo Buses и MCV ще работят съвместно за разработване на нов електрически модел. Производството на шасита ще остане в заводите на Volvo Buses в Бурос и Удевала, Швеция.
“Volvo Buses гарантира високи стандарти за устойчивост, безопасност и качество. Ще продължим да подкрепяме клиентите с услуги за осигуряване и резервни части, както за предстоящите нови модели, така и за клиентите, които вече имат автобуси Volvo в своя автопарк“, казва Дан Петерсон.
MCV (Manufacturing Commercial Vehicles) вече е един от ключовите партньори на Volvo Buses и успешно доставя каросерии на клиенти в Обединеното кралство, като например компанията Metroline, която ще използва електрическите автобуси за обществения транспорт в Лондон. ”Очакваме с нетърпение да разширим партньорството си с Volvo Buses и да работим заедно, за да създадем атрактивно предложение за техните клиенти”, казва Карим Габур, президент на MCV.
Партньорството с MCV е част от новия бизнес модел на Volvo Buses в Европа, който се фокусира върху производството на шасита и работи съвместно с външни производители на каросерии, за да предложи на клиентите пълна гама от градски и междуградски автобуси, както и туристически автобуси. Писмото за намерения с MCV се отнася за каросерии за електрически автобуси за градския и междуградския сегмент в Европа. Успоредно с партньорството с MCV, Volvo Buses проучва допълнителни предложения с други производители на каросерии.
През май миналата година електрически градски автобус на шаси от Volvo Buses и с боди, изградено от MCV, бе един от петимата конкуренти в Bus Euro Test 2022, проведен в Лимерик, Ирландия, след който бе оперделен носителят на наградата Автобус на годината 2023.
Volvo BZL MCV беше 12-метров, разработен специално за Британския пазар и вече се продаваше успешно там. Изграден е върху шасито за градски електрически автобуси Volvo BZL (Bus Zero Emission Low Floor). Шасито се предлага и като BZL DD - версия за дабълдекер, която е с около 1,3 м по-къса. Силовата линия бе позната и вече доказала се при градския електрически автобус Volvo 7900.
Електродвигателят при BZL MCV бе централно разположен, пред задния мост, който е ZF AV133 - портален и задвижващ. Силовият агрегат е в общ модул с двустепенна автоматизирана предавателна кутия, като се предлагат варианти с един двигател с мощност 200 кВт или два двигателя с обща мощност 400 кВт. Съответно максималния краен въртящ момент е 19 000 или 31 000 Нм. Тестовият автобус бе с един двигател.
Капацитетът на литиево-йонните (NCA) батерии с автоматизиран термичен контрол е до 470 кВтч, но при тестовият автобус бе 376 кВтч, от които използваеми са 301 кВтч, осигуряващи пробег с едно зареждане около 300 км. Монтирани са на покрива в модул, който идва с шасито. Зареждането е с пантограф – до 300 кВт или от CCS2 конектор - до 150 кВт.