Volvo Buses променя бизнес модела си в Европа

16.03.2023

Volvo Buses променя бизнес модела си в Европа

Компанията реши да затвори фабриката във Вроцлав през 2024 г.


 

Volvo Buses променя бизнес модела си в Европа и ще приложи същия успешен начин на работа, какъвто има на няколко други пазари по света. Това означава, че компанията ще се съсредоточи върху производството на шасита и заедно с външни бодибилдъри ще предлага на клиентите в Европа пълна гама от градски и междуградски автобуси, както и туристически автобуси за премиум сегмента. Вследствие на това Volvo Buses реши да затвори фабриката си във Вроцлав, Полша, през първото тримесечие на 2024 г. “Бизнесът ни в Европа от години е на загуба. С бизнес моделът, който вече прилагаме успешно на много други пазари, ще подобрим рентабилността и ще осигурим дългосрочната си конкурентоспособност”, казва Анна Вестерберг, президент на Volvo Buses.
 
След разговори между Volvo Buses и Vargas Holding е било подписано писмо за намерение, съгласно което фабриката на Volvo Buses във Вроцлав ще бъдат продадени на Vargas Holding. Vargas Holding ще промени предназначението на производствената база и постепенно ще я разшири. Споразумението между двете компании съдържа клауза, според която Vargas Holding трябва да предложи работа на част от служителите на Volvo. “Въпреки че Vargas Holding ще работи в различна от нашата индустрия, ключов фактор за тях е възможността да наемат опитния персонал, работещ във Вроцлав”, споделя Анна Вестерберг. Решението за прекратяване на производството на градски и туристически автобуси ще засегне около 1600 работни места във Volvo Buses, от които около 1500 са от фабриката във Вроцлав. Започнато е информиране на служителите и диалог със съответните профсъюзи.
 
Volvo Group ще продължи да има силни позиции в Полша дори след затварянето на фабриката за автобуси. Над 2100 са работещите във Volvo Trucks, Volvo Construction Equipment и поддържащите функции на Групата, като IT технологии, недвижими имоти, счетоводни услуги и др. Промяната не засяга заводите на Volvo Buses, които произвеждат шасита, както и тези за окомплектовани градски и туристически автобуси в Швеция, Бразилия, Мексико и Северна Америка. Те ще продължат да работят както досега.
 
Въвеждането на новия бизнес модел се очаква да окаже временно отрицателно въздействие върху приходите на Volvo Buses в Европа по време на преходния период през 2024 и 2025 г. Очакваният отрицателен ефект върху паричните потоци се оценява на приблизително 1 млрд. шведски крони, като по-голямата част от него ще се отрази през 2024 г. След като бъде завършен, преходът към новия бизнес модел се очаква да бъде печеливш в Европа.

<< Обратно към новините