Първи тест на Setra ComfortClass 500

30.10.2012

Иновативният автобус на производителя от Улм изпреварва времето Първи тестдрайв за журналисти на новия Setra ComfortClass 500 организира през последната седмица на октомври Daimler Buses. Производителят от Улм представи новото поколение на туристическия си автобус през лятото. През септември по време на изложението IAA’12 в Хановер бе премиерата му пред широка публика. Сега дойде ред и на пътните тестове, в които участва и КАМИОНИ, приложение АВТОБУСИ...

Иновативният автобус на производителя от Улм
изпреварва времето

Първи тестдрайв за журналисти на новия Setra ComfortClass 500 организира през последната седмица на октомври Daimler Buses. Производителят от Улм представи новото поколение на туристическия си автобус през лятото. През септември по време на изложението IAA’12 в Хановер бе премиерата му пред широка публика. Сега дойде ред и на пътните тестове, в които участва и КАМИОНИ, приложение АВТОБУСИ.

На разположение за теста бяха три версии на Setra ComfortClass 500 – S 515 HD с дължина 12 295 мм, S 516 HD/2 – 13 115 мм на два моста и S 517 HD – 13 935 мм на три оси. 12-метровата версия бе с дизеловия двигател ОМ 470 с мощност 429 к.с., Евро-6 и 6-степенната механична предавателна кутия GO 210, която е стандартно оборудване при S 515 HD. При 13-метровата двуосна версия двигателят бе същият. И този вариант се предлага стандартно с механична предавателна кутия, но за теста бе оборудван с предлаганата като допълнително оборудване 8-степенната автоматизирана GO 250-8 PS3, разработена специално за автобусите на Daimler. Автоматизираната предавателна кутия е стандартно оборудване при третия тестов автобус S 517 HD, който бе снабден с опционалния двигател за модела – ОМ 471, Евро-6 с мощност 476 к.с. Тестовото трасе бе подбрано така, че да включва магистрала, участъци с двупосочно движение, тесни градски улици, множество изкачвания и спускания.
В Setra ComfortClass 500 са вложени редица иновации – ниско собствено тегло, невероятна аеродинамика (Cx=0,33)… Участниците в теста усетиха това на пътя. Беше забележително да се изпробва как на магистралата, при активиран адаптивен круиз контрол, автобусът на практика се управлява сам – ускорява или забавя ход, а водачът го контролира само с кормилото. Или да се види как 14-метровият гигант S 517 HD се промъква уверено по тесните улици в старите немски градчета. Снимки от теста - тук.
 

Пълните впечатления от теста четете
в ноемврийския и декемврийския броеве на
списание КАМИОНИ, приложение АВТОБУСИ.

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините