Градският транспорт губи милиони заради кризата

12.05.2020

Градският транспорт губи милиони заради кризата

Центърът за градска мобилност може да тегли кредит, за да покрие загубите от продажбите на карти и билети и от зоните за платено паркиране по време на извънредното положение

Това заяви на заседание на транспортната комисия към Столичния общински съвет директорът Димитър Дилчев.

Той съобщи, че пропуснатите приходи на дружеството до момента са 12 млн. лева. От премахването на почасовите зони за платено паркиране ЦГМ е загубил по 400 хил. лв. на седмица. Задълженията към транспортните оператори за март са 1,8 млн.лв., а за април се очаква те да достигнат 4,5 млн.лв.

По отношение на общинските дружества ситуацията е следната. „Столичен автотранспорт“ е с около 3 млн.лв. загуби. Те идват от спряната продажба на билети от водачи, заради издадената заповед да не го правят, за да се ограничат преките контакти, което ще продължи със сигурност до края на май, и от намалената транспортна задача по време на извънредното положение.

Три млн. лв. е и загубата и на „Столичен електротранспорт“. Най-големи финансови поражения търпи „Метрополитен“ – 8 млн. лв., предимно от спада в продажбата на превозни документи.

Директорът на ЦГМ поясни, че общественият транспорт в столицата вече работи в обема си преди въвеждането на извънредното положение, като все още има известно ограничаване на нощните курсове. Започнаха и активни проверки дали пътниците носят маски, докато се возят в градския транспорт:



Контрольорите ще продължат да продават билети на пътниците, които не са успели да си закупят преди качване в превозното средство, тъй като водачите няма да го правят заради предприетите мерки за безопасност. Но от следващата седмица ще започнат активно работа по глобяване на нередовно пътуващите. Десет от бюрата придават билети и карти с удължено работно време. Ще продължат да се санкционират и пътници, които се возят без предпазна маска в градския транспорт. Глобите са от 300 до 1000 лева.



До края на юни ЦГМ ще представи нова икономическа рамка. Работи се по съкращаване на разписанията на градския транспорт; увеличаване на линиите и нови възможности за разкриване на места за продажба на превозни документи. Очаква се скоро да се проведе и заседание на транспортната комисия към Столичния общински съвет по темата за тикет системата в града, която все още не е активирана.

<< Обратно към новините