Setra ComfortClass 500

сп. Камиони, 2012, Бр. 6
03.08.2012

Бляскавият дебют пред широка публика на новия Setra ComfortClass 500 ще бъде през септември по време на IAA’12 в Хановер. Тогава ще е световната премиера, но туристическият автобус бе показан за първи път през май, но само на скрита презентация пред членовете на международното жури Bus and Coach of The Year, за което КАМИОНИ, приложение АВТОБУСИ, писа в броя си от юни 2012 г.



Бляскавият дебют пред широка публика на новия Setra ComfortClass 500 ще бъде през септември по време на IAA’12 в Хановер. Тогава ще е световната премиера, но туристическият автобус бе показан за първи път през май, но само на скрита презентация пред членовете на международното жури Bus and Coach of The Year, за което КАМИОНИ, приложение АВТОБУСИ, писа в броя си от юни 2012 г.


Новото поколение на туристическите автобуси от ComfortClass  500 дойде с ясно послание, че това е Setra – динамичен и неповторим изглед, комфорт и сигурност, модел, който пренарежда премиум сегмента при туристическите автобуси. От означението на модела отпадат буквите GT и остава само означението HD. Идеята е, че автобусите от ComfortClass минават един сегмент нагоре и стават луксозните туристически модели на марката. Версиите на новия модел – S 515 HD на два моста, S516 HD на два и на три моста и S 517 HD – само на три моста, ще бъдат пуснати в производство през есента на 2012 г., но продажбите започват от юли. Моделът ще покрива 7 дължини – 4 на два моста и 3 на три моста. Моделът ще предлага на клиентите си възможности за индивидуално оборудване – избор на седалки, конфигуриране на кухня и пр. Пасивната система за защита на водача и стюарда при челен удар – FCG, става стандартно оборудване. Ще се предлагат изпълнения с напълно равен под, както и с по 2+1 седалки в ред.
Досегашният TopClass на Setra, чието обновяване предстои, пък ще бъде с означение HDH и ще покрива само свръхлуксозния VIP сегмент на производителя.
Новият ComfortClass e разработен чрез системно прилагане на дизайнерски технологии, които хвърлят мост между традиционните и модерните стойности при автобусите. Притежават всички отличителни черти на класическата марка, произвеждана в Улм – иновации, комфорт, ефективност, сигурност, но облечени в нов стил.
С новия си модел производителят иска не само да подготви клиентите си за промените през следващите години. Като технологичен лидер в бранша с новото поколение туристически автобуси Setra поставя нови стандарти в аеро­динамиката, дизайна, ефективността.
ComfortClass 500 притежава типичния силует на марката – плавна странична линия под прозорците, която и този път тръгва нагоре в предната част на автобуса, но след това – в задната част се спуска надолу. С нови декоративни елементи е постигнат визуален ефект, показващ, че това е абсолютно ново превозно средство. Нови решения са доста по-дългият наклонен участък в предната част на покрива и много по-закръгленото челно стъкло, което се спуска към предния декоративен панел, върху който има триизмерен надпис Setra. С нова форма са предните светлини – включващи само биксенон и LED елементи. Изцяло LED са и задните светлини, които са с напълно нова архитектура.
След сериозни аеродинамични изпитания е променена формата на предния панел. Заедно с оформената по нов начин задна аеродинамична част на автобуса това е довело до впечатляващо нисък коефициент на въздушно съпротивление от 0,33.



ComfortClass 500 идва направо с двигатели, покриващи еконормите Евро-6. Автобусът отговаря на всички изисквания по отношение на сигурността и на всички регулации в сегмента на туристическите автобуси, които влизат в сила през следващите години. Това включва и системата за подпомагане действията на водача (Attention Assist) чрез съвети и съобщения, изписвани на дисплея на арматурното табло, която ще бъде задължителна от 2015 г. При модела се въвежда и второто поколение на ABA. Спирачният асистент подпомага спирането при неадекватна реакция на водача в критични ситуации. Новото поколение на асистента задейства спирачките дори при опасност по време на маневриране на заден ход. Обновено и с много удобства е и мястото на водача. Той вече разполага с New Coach Communication Center за управление на аудио-визуалното обслужване на пътниците. Пасажерите разполагат с много комфорт, повече пространство, индивидуално LED осветление.



Обновена е климатичната двузонова инсталация, като една от целите на това е намаляване на разхода на гориво.
ComfortClass 500 ще се екипира с двигатели от поколението BlueEfficiency Power на Mercedes-Benz. 10,7-литровият 6-цилин­дров ОМ 470 с мощност 428 к.с. при 1800 об/мин и максимален въртящ момент от 2100 Н.м при по-малко от 1100 об/мин е бил оптимизиран за горивна икономичност и максимална ефективност. Въпреки допълнителните системи към двигателя, с които се постига Евро-6, новият модел е по-тежък от четвърта серия на марката само с 340 кг. Това е постигнато с редуциране теглото на използваните компоненти в конструкцията и на нови материали. Редуцирането на теглото на редица елементи от конструкцията на новия ComfortClass 500 е едно от основните направления, по които са работили конструкторите на Setra.
Втората новост от Daimler Buses на IAA’10 ще бъде първият градски автобус Mercedes-Benz Citaro с двигател, покриващ нормите Евро-6. Представянето на модела беше през май, когато на транспортната компания от Висбаден бяха предадени първите автобуси от новото поколение. За премиерата на New Citaro Евро-6 КАМИОНИ, приложение АВТОБУСИ, писа в броя си от юни 2012 г.

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините