Новият Setra ComfortClass 500

сп. Автобуси, 2012, Бр. 5
24.07.2012

Какво е Setra CC500 според производителя • Изключителен, динамичен дизайн • Еталон за горивна ефективност – върхово постижение на аеродинамиката • Най-нови системи и функции за безопасност – още в началото на серийното производство • Комфорт за водача и пътниците на ниво Setra



Производителят от Улм показа изцяло нов модел на популярната си серия туристически автобуси

Какво е Setra CC500 според производителя
• Изключителен, динамичен дизайн
• Еталон за горивна ефективност – върхово постижение на аеродинамиката
• Най-нови системи и функции за безопасност – още в началото на серийното производство
• Комфорт за водача и пътниците на ниво Setra



Setra представи в Улм новия ComfortClas 500. Още на пръв поглед се вижда, че новото поколение на туристическите автобуси на ComfortClass500 идва с ясно послание: „Това е Setra, автобус с динамичен и неповторим изглед, с отличаващи се комфорт и сигурност, който пренарежда премиум сегмента при туристическите автобуси“.
Версиите на новия модел – S 515 HD на два моста, S516 HD на два и на три моста и S 517 HD на три моста ще бъдат пуснати в производство през есента на 2012 г. Те са разработени чрез системно прилагане на дизайнерски технологии, които хвърлят мост между традиционните и модерните стойности при автобусите. Притежават всички елементи на класическата марка, произвеждана в Улм – иновации, комфорт, ефективност, сигурност, но облечени в нов стил.
Лотар Холдер, говорител на Setra и EvoBus, заяви при представянето, че с новата марка производителят иска не само да подготви клиентите си за промените през следващите години. Като технологичен лидер в бранша с новото поколение туристически автобуси Setra поставя нови стандарти в аеродинамиката, дизайна, ефективността, а ComfortClass 500 прави бъдещето възможно сега, допълва г-н Холдер.
Типичният за марката изглeд на ComfortClass 500 включва познатата плавна странична линия под прозорците, която и този път тръгва нагоре в предната част на автобуса, но след това в задната част се спуска надолу. С нови декоративни елементи е постигнат визуален ефект, показващ, че това е абсолютно ново превозно средство. Нови решения са доста по-дългият наклонен участък в предната част на покрива и много по-закръгленото челно стъкло, което се спуска към предния декоративен панел, върху който има триизмерен надпис Setra. С нова форма са предните светлини – включващи само биксенон и LED елементи. Изцяло LED са и задните светлини, които са с напълно нова архитектура.
В резултат на сериозни аеродина­мич­ни изпитания е променена формата на предния панел. Заедно с оформена­та по нов начин задна аеродинамична част на автобуса това е довело до впечатляващо нисък коефициент на въздушно съпротивление: едва 0,33!
Освен че ComfortClass 500 идва направо с двигатели, покриващи еконормите Евро-6, той отговаря на всички изисквания по отношение на сигурността и на всички регулации в сегмента на туристическите автобуси, които влизат в сила през следващите години. Това включва и системата за подпомагане действията на водача чрез съвети и съобщения, изписвани на дисплея на арматурното табло, която ще бъде задължителна от 2015 г.
Новият ComfortClass 500 ще се екипира с двигатели от поколението BlueEfficiency Power на Mercedes-Benz. 10,7-литровият 6-цилиндров ОМ 470 с мощност 428 к.с. при 1800 об/мин и максимален въртящ момент от 2100 Н.м при по-малко от 1100 об/мин е бил оптимизиран за горивна икономичност и максимална ефективност.
Аеродинамичният дизайн на ComfortClass 500 и редуцирането на теглото на редица елементи от конструкцията ще позволи на производителя да предложи на клиентите си от есента разнообразни и атрактивни варианти на новото си поколение туристически автобуси.

 

 

 

 

 

           Setra доставя 40 автобуса за Euro 2012          


По-малко от два месеца преди първия съдийски сигнал на европейските футболни финали във Варшава всичко в клиентския център на Setra в Нов Улм се въртeше около футбола. Хартмут Шик, директор на бизнес дивизията Daimler Buses, и Лотар Холдер от EvoBus GmbH вече са връчили над 16 автобуса Setra на организаторите и шофьорите на Европейското футболно първенство. Euro 2012 е в Полша и Украйна от 8 юни до 1 юли.
През трите седмици на финалите 40 комфортни автобуса Setra
превозват отборите, обслужващия персонал, официалните лица и гостите. Консорциум от две полски автобусни фирми – Sindbad и RafTrans, и един от основните австрийски клиенти на Setra – Blaguss отговарят за организацията на превозите. В координация с европейската футболна централа UEFA и официалния є партньор Hyundai трите фирми са заложили на качеството и сигурността на Setra.
Трите автобусни компании са поръчали 40 автобуса. Паркът на първенството е съставен от 37 автобуса Setra ComfortClass 400 – 19 автобуса S 415 GT-HD, 15 броя S 416 GT-HD, един S 417 GT-HD и два S 419 GT-HD. Луксозният Setra TopClass 400 е представен от един S 417 HDH и два дабълдекера S 431 DT, които ще превозват VIP-гостите в Полша и Украйна. След връчването на трофея всички автобуси ще останат в автопарковете на трите компании.
Мачовете от Евро 2012 са на стадионите във Варшава, Познан, Вроцлав и Гданск, Киев, Донецк, Лвов и Харков.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        Още два автобуса Setra в парка на Дорис        

 

 

 

 

 



Два нови туристически автобуса Setra 400 ComfortClass достави в края на април Балкан Стар Аутомотив, оторизиран генерален представител на реномираната немска марка за България. Автобусите са поръчани от сливенската фирма Дорис. Превозвачът има в парка си вече 7 автобуса Setra 400, като пет са ComfortClass, а две – от най-високия TopClass.
Двата доставени автобуса са модификации S 417 GT HD и S 415 GT HD Final Edition с двигатели, покриващи еконормите Евро-5. Оборудването им включва големи плоски видеомонитори, кухня, кафемашина, хладилник… и всичко обичайно за лукса, предлаган от Setra 400.
Особено интересен е моделът S 415 GT HD Final Edition (на снимките), който е част от лимитирана серия. При Final Edition освен всички подобрения, правени през десетгодишното производство на серия 400, производителят е вложил много по-скъпи материали – дизайнерска тапицерия на седалките с кожени орнаменти, черен махагон на арматурното табло. В оборудването като стандарт влизат всички опции, които по принцип са екстри за модела.

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините