Ето го новият Setra ComfortClass 500

16.05.2012

Setra представи в Улм новия ComfortClas 500. Още на пръв поглед се вижда, че новото поколение на туристическите автобуси на ComfortClass500 идва ясно послание: „Това е Setra, автобус с динамичен и неповторим изглед, с отличаващи се комфорт и сигурност, който пренарежда премиум сегмента при туристическите автобуси”...


Setra представи в Улм новия ComfortClas 500. Още на пръв поглед се вижда, че новото поколение на туристическите автобуси на ComfortClass500 идва ясно послание: „Това е Setra, автобус с динамичен и неповторим изглед, с отличаващи се комфорт и сигурност, който пренарежда премиум сегмента при туристическите автобуси”.


Версиите S 515 HD на два моста, S516 HD на два и на три моста и S 517 HD на три моста ще бъдат пуснати през есента на 2012 г. Те са разработени, чрез системно прилагане на дизайнерски технологии, които хвърлят мост между традиционните и модерните стойности при автобусите. Притежават всички елементи на класическата марка, произвеждана в Улм – иновации, комфорт, ефективност, сигурност, но облечени в нов стил.
Лотар Холдер, говорител на Setra и EvoBus заяви, че с новата марка производителят иска да не само подготви клиентите си за промените през следващите години. Като технологичен лидер в бранша с новото поколение туристически автобуси Setra поставя нови стандарти в аеродинамиката, дизайна, ефективността ..., а ComfortClass 500 прави бъдещето възможно сега, допълва г-н Холдер. 

Типичният за марката изглeд на ComfortClass 500 включва познатата плавна странична линия, която този път тръгва нагоре, а след това се спуска надолу. С нови декоративни елементи е постигнат визуален ефект, показващ, че това е абсолютно ново превозно средство. Нови решения са доста дългият наклонен участък в предната част на покрива и много по-закръгленото челно стъкло, което се спуска към предния декоративен панел с триизмерен надпис Setra. С нова форма са предните светлини – включващи само биксенон и LED-елементи. Изцяло LED са и задните светлини, които са изцяло нова архитектура.
В резултат на сериозни аеродинамични изпитания е променена формата на предния панел. Заедно с новата задна аеродинамична секция това е довело до коефициент на въздушно съпротивление от 0,33.
Освен, че ComfortClass 500 идва направо с двигатели покриващи еконормите Евро-6, той отговаря на всички изисквания по отношение на сигурността и на всички регулации в сектора, които влизат в села през следващите години. Това включва и системата за подпомагане на водача, която ще бъде задължителна от 2015 г.
Новият ComfortClass 500 ще се екипира с двигатели от поколението BlueEfficiency Power на Mercedes-Benz. 10,7-литровият 6-цилиндров ОМ 470 с мощност 428 к.с. е бил оптимизиран за горивна икономичност и максимална ефективност. Аеродинамичният дизайн на ComfortClass 500 и редуцирането на теглото на редица елементи от конструкцията ще позволи на производителя да предложи на клиентите си от есента разнообразни и атрактивни варианти на новото си поколение туристически автобуси.

Подробности – в следващите броеве на
списание КАМИОНИ, приложение АВТОБУСИ
Повече снимки - тук

Улм-София

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините