Новият SOLARIS nH12 бе представен в София

04.07.2018

Новият SOLARIS nH12 бе представен в София

SOLARIS nH12 - най-новото поколение хибриден автобус на полския производител SOLARIS Bus&Coach, бе показано за пръв път в България. Представянето пред националния стадион Васил Левски в София бе организирано от Соларис България и събра десетки гости, които напарвиха и пробно пътуване с автобуса.

Премиерата на SOLARIS nH12 уважиха кметът на столицата Йорданка Фандъкова, заместник-кметът по транспорта на града Евгени Крусев, ръководството на общинската компания за градски транспорт. Идеята е модерният автобус да бъде тестван в реални условия в следващите месеци.

компания SOLARIS Bus&Coach, който е специализирана в производството на градски автобуси от всякакъв тип има дългогодишни традиции в хибридните задвижвания. SOLARIS nH12 е сериен хибрид, базиран на най-новия модел на производителя - New Urbino, който през 2016 г. в електрически вариант спечели престижната международна награда Автобус на годината 2017.



SOLARIS nH12 е модерен 12 метров автобус, с възможност за изпълнение с две или три врати. Автобусът е нископодов, напълно климатизиран, със съвременно ергономично оформление както на пътническия салон, така и на пространството за водача. Представеният в София вариант бе с изключително високо ниво на оборудване на салона и с кожени седалки за пътниците.



Бодито на автобуса е монтирано върху рама от неръждаема стомана, а модерният и елегантен външен дизайн е базиран върху технология с бързо сменяеми панели.

Силовата верига за задвижването на автобуса е базирана върху технологията сериен хибрид. Задноразположеният дизелов двигател (Cummins 4.5 l, Euro 6, 215 к.с.) няма механична връзка с двигателната ос. Силовият агрегат задвижва електрически генератор, който зарежда високо-технологична тягова акумулаторна батерия (литий-метал фосфат) и захранва променливо-токовия тягов електродвигател (120 кВт).

Системата за Контрол на Задвижването (Propulsion Control System PCS) получава информация от всички силови агрегати и разпределя наличната мощност. Практически дизеловият двигател работи постоянно и задвижва генератора. От там енергията се разпределя според моментните нужди към електродвигателя и/или батерията. Обслужването на всички служебни нужди от електрическа енергия (осветление, системи в салона и други), се извършва от електронен алтернатор, без механично задвижвани елементи.

Автобусът притежава възможността за приближаване, престой и потегляне от спирката в режим на нулеви емисии. Тогава захранването на електродвигателя е само от батерията, а дизеловият двигател се изключва. В съвсем близко бъдеще ще бъде предложен и вариант с ултракондензаторна бързозареждаща се батерия.

SOLARIS Bus&Coach S.A е една от най-иновативните и бързо развиващи се фирми за производство на автобуси, тролейбуси и трамваи в Европа. Продуктите на фирмата се експлоатират в над 700 града в 32 страни по света. Годишното производство е над 1500 превозни средства, а производствената програма е напълно заета до началото на 2020 г. В България автобусите и тролейбусите на SOLARIS са над 400 и обслужват масовият градски транспорт частично в София и изцяло в Стара Загора, Бургас, Варна и Плевен.

<< Обратно към новините