Новите Volvo FH LNG и Volvo FM LNG

03.10.2017

Новите Volvo FH LNG и Volvo FM LNG

Новите камиони на Volvo Trucks, използващи втечнен природен газ или биогаз (LNG) предлагат същата производителност като тази на дизеловите си аналози, но с от 20 до 100% по-малко емисии на въглероден диоксид.


Volvo Trucks представя съвместими с Евро-6 товарни автомобили, работещи на втечнен природен газ или биогаз. Новите камиони имат същата производителност, управляемост и консумация на гориво като аналогичните модели на Volvo на дизел. В същото време емисиите на въглероден диоксид са с от 20% (при вариантите с природен газ) до 100% (при био гориво) по-ниски в сравнение с дизеловите. Новите Volvo FH LNG и Volvo FM LNG ще се предлагат с 420 или 460 к.с. за тежки регионални и превози на дълги разстояния.

„С новите товарни автомобили, работещи с втечнен природен газ или биогаз, можем да предложим алтернатива с ниско въздействие върху климата, но без компромис с високите изисквания за производителност, горивна ефективност и оперативен пробег. Това е комбинация, необходима на нашите клиенти в тежките регионални превози и превозите на дълги разстояния“, обясни Ларс Мартенсон, директор Иновации и околна среда във Volvo Trucks.

Вместо двигател, използващ цикъла на Ото, което е конвенционалното решение за двигатели, работещи на газово гориво, Volvo FH LNG и Volvo FM LNG се задвижват от газови двигатели с технология с дизелов цикъл. Така когато шофьора избира вида гориво не прави компромис с пътните характеристики, горивната ефективност или надеждността на автомобила. Газовият двигател Volvo с мощност 460 к.с. осигурява максимален въртящ момент от 2300 Нм, а версията с 420 к.с. - 2100 Нм. Така се запазват характеристиките, които предлагат релевантните дизелови двигатели Volvo. Нещо повече, консумацията на гориво е същата като при дизеловите двигатели на Volvo, но с 15 до 25% по-ниска от тази на конвенционалните газови двигатели.



Използваното гориво е втечнен природен газ (LNG), или биогаз, известен като био-LNG. И двете горива се състоят от метан. Ако се използва биогаз, въздействието върху климата се намалява с до 100%, а за природен газ намалението е 20%. Това се отнася за емисии от превозното средство по време на неговата експлоатация.

За максимално удължаване на оперативния пробег, резервоарите се пълнят с втечнен природен газ LNG, съхраняван под налягане от 4-10 бара при температура от -140 до -125 °C. Така най-големият горивен резервоар побира достатъчно LNG за пробег до 1000 км. Зареждането отнема приблизително същото време както при дизеловото гориво. По време на движение горивото се загрява, компресира се и преминава в газообразно състояние преди да бъде впръскано в двигателя. За запалване на газа в момента на впръскване се добавя малко количество дизелово гориво. 100-процентното намаление на емисиите на въглероден диоксид изисква замяна на изкопаемото дизелово гориво с хидрогенирани растителни масла (HVO) в комбинация с био-LNG.

Днес Volvo Trucks работи съвместно с доставчиците на природен газ и клиентите за развитието на LNG инфраструктура в Европа. Този процес среща политическа подкрепа в много държави в Европейския съюз. Стратегия за разширяване на инфраструктурата за втечнен природен газ е включена и в пакетите действия на Европейската комисия и на държавите-членки за осигуряване на дългосрочни енергийни доставки в Европа.



Volvo FH LNG и Volvo FM LNG
- Ще бъдат предлагани във версии: влекачи (4x2, 6x2, 6x4) и шаси-кабини (4x2, 6x2, 6x4) с брутно тегло на превозното средство до 64 тона за регионални и превози на дълги разстояния;
- Двигател: Volvo G13C Евро-6. Редови 6-цилиндров 13-литров двигател common rail с дюзи за впръскване на газ и дизел. Предлага се в два мощностни варианта - 420 к.с./2100 Нм и 460 к.с./2300 Нм;
- Трансмисия: Volvo I-Shift;
- Горивни резервоари: предлагат се 115 кг (275 л), 155 кг (375 л) или 205 кг (495 л) LNG за до 1000 км оперативен пробег. Инсталиран е и малък резервоар за дизелово гориво;
- Вредни емисии след обработка: SCR и филтър за твърди частици;
- Volvo FH LNG и Volvo FM LNG са с индивидуално типово одобрение и сертифицирани съгласно Европейски стандарт ECE R110.



„Природният газ осигурява чист въздух, конкурентни цени в повечето държави и достатъчно резерви, които гарантират масовото му използване. Нашият фокус върху превозни средства, използващи LNG, създава предпоставки за горивно и икономически ефективна дейност на нашите клиенти. В същото време ние създаваме възможности за значително намаляване на въздействието на тежкотоварните транспортни дейности върху климата“, обобщава Ларс Мартенсон.

Продажбите на Volvo FM LNG и Volvo FH LNG ще започнат през пролетта на 2018 г.
 

<< Обратно към новините