Стефан Памуклийски е българският шампион във Volvo Drivers Fuel Challenge 2016

26.06.2016

Стефан Памуклийски е българският шампион във Volvo Drivers Fuel Challenge 2016
Победителят Стефан Памуклийски (в средата) и подгласниците Кънчо Кънчев (вляво), и Величко Праматаров (вдясно)

Стефан Памуклийски от благоевградската транспортна фирма МОСТ-81 е новият победител по икономично шофиране на камион в състезанието Volvo Drivers Fuel Challenge 2016 за България.

Тазгодишният финал на Volvo Drivers Fuel Challenge 2016 се проведе в Бургас. До него достигнаха 16 професионални водачи, сред които и една представителка на нежния пол – Десислава Йорданова от Силистра, която работи като международен шофьор в компанията Стефанов ООД.

Втори в надпреварата на Volvo Trucks, организирана у нас от Волво България, остана българският шампион  от 2013 г. Кънчо Кънчев от Тайгър Бул - Габрово, а трети се нареди Величко Праматаров от бургаската фирма Евробилд.

Участниците достигнаха до финала сред регионални кръгове, проведени в седемте най-големи български градове. До финала достигнаха и водачи на камиони за международен транспорт от транспортни компании, които имат поне 10 товарни автомобила, оборудвани със системата за управление на паркове Volvo Dynafleet. Тези международни шофьори се включиха в пресявките, без да се нарушава работният им график. Техните резултати бяха отчетени на база данните от Dynafleet за периода март-април 2016 г.

По време на състезанието участниците по ред, определен от жребий, управляваха композиция теглена от влекач Volvo FH с мощност на двигателя 500 к.с., оборудван с революционната за товарните автомобили автоматизирана предавателна кутия Volvo I-Shift Dual Clutch, снабдена с два съединителя за превключване на предавките без прекъсване на силовия поток. Управлението на предавателния механизъм бе снабдено и с всички съвременни системи на Vоlvо, сред които и алгоритъма за смяна на предавките съобразно релефа на терена – Volvo I-See. В оборудването присъстваха и всички активни и пасивни системи за сигурност, използвани от Volvo Trucks.

Шестнайсетте конкуренти трябваше да изминат трасе дълго около 30 км за време под 28 минути при спазване на всички правила за движение и с възможно най-нисък разход на гориво. Имаха пълна свобода на действие по отношение на използване на уредите за управление на автомобила – автоматична или ръчна смяна на предавките, движение на автопилот, използване на лимит на скоростта… Единствено нямаха право да променят настройки на системите, влияещи пряко на икономичността на автомобила като климатика, който в 35-градусовата жега работеше еднакво за всички. Влекачът теглеше брезентово полуремарке с товар 18 тона. Просрочването на времето водеше до декласиране, а всяко нарушение на правилата – до 5 литра наказателен разход на гориво.

Трасето на оспорваното състезание тръгваше от търговско-сервизния център на Мото Пфое в Бургас. Посоката бе излизане от града към София. След двулентов еднопосочен път следваше движение по магистрала. Маршрутът включваше изкачване, спускане, изкачване, обръщане посоката на движение на детелината за Българово и отново – влизане в Бургас. На първото кръгово кръстовище посоката на движение се обръщаше отново и се достигаше изходната точка. Максимално разрешената скорост на движение по трасето бе 90 км/ч, като в два участъка имаше ограничения от 60 км/ч. През цялото време бе любопитно да се наблюдават различните стилове на шофиране и стратегиите на участниците в надпреварата. Според победителя Стефан Памуклийски спокойствието е било основният коз, помогнал за победата му. Той е неизменен участник от Благоевград в последните четири национални финала на състезанието, като през 2014 . в Балчик е трети. Любопитно е, че 35-годишният Стефан вече от доста години не работи като професионален водач, а управлява създадената от баща му фирма.

Стефан Памуклийски ще представи страната ни на регионалния финал, който ще се проведе през август на световноизвестната писта от Формула 1 – Хунгароринг в Будапеща. Освен за титлата Най-икономичен шофьор за Централна и Източна Европа, той ще се бори и за чисто нов лек автомобил Volvo V40, R Design. Световният финал на състезанието пък ще се проведе  на 8 и 9 септември в Гьотеборг, Швеция.

 

 

Рекордният брой от 944 участници в Drivers Fuel Challenge 2016 утвърди състезанието в България като най-масовото сред водачите на тежкотоварни автомобили у нас и едно от най-мащабните в региона на Централна и Източна Европа. Надпреварата стартира на 10 май в Благоевград и премина през още 7 български града – София, Пловдив, Бургас, Плевен, Севлиево, Варна и Русе.

Тримата призьори от състезанието в Бургас получиха и много персонални награди от Волво България, Мото Пфое и Шмиц Каргобул България.

Повече за състезанието – в броя на списание КАМИОНИ от юли - август 2016 г.

 

<< Обратно към новините