Volvo Concept Truck пести до 30% гориво

24.06.2016

Volvo Concept Truck пести до 30% гориво

Инженерният екип на Volvo Trucks и Шведската агенция по енергетика разработиха нов концептуален товарен автомобил, който намалява разхода на гориво с повече от 30% в сравнение със сега използваните камиони.

Прототипът Volvo Concept Truck е плод от 5-годишна изследователска работа, насочена към създаването на автомобили с по-добра енергийна ефективност. Изследванията показват, че с използване на най-модерните аеродинамични решения, сериозно може да се повлияе на икономията на гориво и консумацията да бъде намалена с до една трета.

Развитието на концептуалния камион е започнало още през 2011 г., а Volvo Trucks вече направиха първите изпитания, които потвърждават оптимистичните прогнози по отношение на намаляване на разхода на гориво. Тъй като развитието на двигателите достигна вече много високо ниво, възможностите за намаляване на разхода в тази област са много малки. Именно затова единствената област, в която са възможни сериозни резултати е в подобряване на аеродинамиката. Все пак почти половината от горивото, което товарните автомобили изразходват е за преодоляване на съпротивлението на въздуха.

„Работим всекидневно върху разработването на автомобили с по-висока енергийна ефективност. Това е област с висок приоритет за нас, както от гледна точка на опазването на околната среда, така и с цел намаляване разходите на нашите клиенти. Горди сме да бъдем лидери в тази посока, а Volvo Concept Truck доказва огромната мощ на технологичния напредък,“ казва Клас Нилсон, президент и изпълнителен директор на Volvo Trucks.

Като основа за проекта е използван влекача Volvo FH 420 с двигател D13 Евро-6, като шведския производител подчертава, че аеродинамичната ефективност е подобрена с невероятните 40%, както и че старателно са реконструирани както камиона, така и полуремаркето. Използвани са всички възможности. В тома число и подмяна на огледалата с камери, проектиращи заснетите изображения вътре в кабината, с което не само намаляват въздушното съпротивление, но и подобряват сигурността, тъй като камерите имат широк обхват и успяват да покрият дори районите, които остават недостъпни за огледалата.

Напълно са покрити колелата на влекача и полуремаркето, така че страничните спойлери позволяват навлизането на въздух под автомобила. Също така, покрити са стълбите за влизане в кабината, а самото разстояние между кабината и ремаркето е сведено до минимум. Използвани са и гуми Continental с ниско съпротивление при търкаляне, а самото полуремарке е с два тона по-леко от стандартното. От Volvo Trucks заявяват, целта им е да се подобри ефективността на автомобилните превози на дълги разстояния с 50%.

<< Обратно към новините