Bus Euro Test 2016: Под високо напрежение

04.06.2016

Bus Euro Test 2016: Под високо напрежение

eBusco, Irizar i2e, Mercedes-Benz Citaro NGT, Solaris Urbino 12 Electric и Van Hool Exqui.City 18 Electric са кандидатите за приза Автобус на годината 2017. Bus Euro Test 2016, който определя победителя, се проведе от 31 май до 3 юни в белгийската столица Брюксел и премина буквално под високо напрежение.

За пръв път в престижната надпревара се включиха електрически градски автобуси, при това цели четири! Конкуренция им правеше и един представител на автобусите с алтернативни горива, с двигател задвижван от компресиран природен газ (CNG).

В теста от бъдещето като водачи и пътници взеха участие 19 журналисти от 19 европейски държави, членуващи в международното жури Автобус на годината. За шеста поредна година сред тях бе и редактор от списание КАМИОНИ, приложение АВТОБУСИ.

Изпитанията включваха двудневни пътни тестове по тесните и претъпкани с паркирали автомобили улици на широкия център на Брюксел. Маршрутът припокриваше напълно реална линия №69 от градския транспорт на града, обслужвана от транспортния оператор STIB. Кандидатите трябваше да се доказват в реални условия на натоварен трафик, задръствания, тесни и криволичещи пътни участъци, завои, при които се минава на боя разстояние от паркирали автомобили... Ден преди тестовите шофирания на писта бяха направени измервания за ускорението и спирането до и от различни скорости, както и за шумовете в салона по време на движение.

Изборът за журито не беше лесен, тъй като всички кандидати имаха много достойнства и силни страни. Всеки от тях имаше своите козове в надпреварата.

eBusco 2.1 е 12-метров градски нископодов електрически автобус на може би най-младия европейски производител, базиран в Холандия. Моделът залага на комбинация от доказани европейски технологии и възли от ZF и собствено производство при задвижването, и ниската цена на идващи от Китай компоненти от шасито и бодито.

12-метровият нископодов Irizar i2e е първият градски автобус н испанския производител. Пуснат в производство преди по-малко от 2 години , той вече се експлоатира в няколко града на Европа. Използва електродвигател Siemens и натриево-никелови батерии.

Mercedes-Benz Citaro NGT е най-новия член на популярната фамилия градски автобуси на Mercedes-Benz. 12-метровият нископодов автобус се задвижва от новоразработения газов двигател M 936 G. Освен перфектната работа на силовия агрегат предимството на Citaro NGT бе пълната идентичност на всички останали възли, агрегати и детайли с моделната линия Citaro.

Градският нископодов 12-метров Solaris Urbino 12 Electric пристигна в Брюксел с амбициите да е основен играч в състезанието. Те бяха подплатени от близо 20-годишния опит на полския производител в производството на тролейбуси и електрически градски автобуси. Тестовият автобус се задвижваше от два, монтирани в главините на задните колела електродвигателя ZF. Силовите батерии се зареждат както с plug-in технология, така и с пантограф на покрива на автобуса.

Футуристичният Van Hool Exqui.City 18 Electric е 18-метров нископодов съчленен автобус. Моделът е скъсен вариант на познатия двойносъчленен, 24-метров Exqui.City и претендира да е приложим освен за бързи автобусни трасета (BRT) и по нормални градски маршрути. Тестовият Exqui.City 18 бе автобус, който е поръчан за градския транспорт на Хамбург. Триосният автобус е със задвижване 6х4. Електродвигателите Siemens са два, монтирани пред втория и третия мост.

Победителят и носител на званието Bus of The Year 2017 ще бъде обявен месец преди голямото международно изложение IAA 2016 Хановер. По време на изложението през септември той ще получи наградата си и правото да се брандира като неин носител.

Пълни подробности за теста в Брюксел – в юлския брой
на списание КАМИОНИ, приложениe АВТОБУСИ    

<< Обратно към новините