20 години Solaris, 20 стъпала нагоре

29.05.2016

20 години Solaris, 20 стъпала нагоре

Полският автобусен производител Solaris отбеляза 20-тата си годишнина. По този повод в главната квартира на Solaris Bus and Coach в Болехово край Познан, където е и основният завод на марката бяха поканени журналисти от цяла Европа, сред които и редактор от списание КАМИОНИ.

Гостите в Болехово имаха възможност да се запознаят с кратката, но много успешна история на Solaris, да надникнат в завода, работещ с най-съвременни технологии, да разгледат и да тестват в екстремни и в обичайни работни условия по-голямата част от богата гама на производителя.

Двайсетте години на Solaris наистина са 20 стъпала нагоре. Компанията е след малкото, които почти всяка година има значителен ръст в производството и продажбите. За 2015 г. очакванията са да бъде достигнат рекорден оборот от 403 млн. евро.

Фактите се потвърждават от последното десетилетие – през 2004 г. са произведени 489 автобуса, от които 366 са за износ. През 2014 г. общия брой автобуси напуснали завода в Болешово е 1380, като 1100 са за износ. Сега автобуси Solaris се движат в 30 държави в Европа, Азия и Африка. От началото пред 1999 г. до сега от Болехово са излезли повече от 14 000 автобуса, които могат да бъдат видени в близо 600 града.

През 2014 г. е прeимерата на най-новото поколение на Urbino, като продажбите му започват постепенно от началото на 2015 г. През 2016 г. новият Urbino се предлага във всички версии  с всички източници на задвижване и до момента има над 456 продажби в 75 града на 9 държави.

Асемблиращия завод и главната квартира на Solaris Bus&Coach са в Болехово, недалеч от Познан. През миналия октомври заводът в Болехово е разширен с 7000 кв. м производствени помещения и нова офиссграда от 5000 кв. м разгъната площ. Гордост на дизайнерския отдел е новия виртуален център за дизайн. В него на голяма екран клиентът може да разглежда интерактивно всеки детайл от екстериора и интериора на автобуса и да добие представа кака би изглеждал поръчвания от него автобус в един или друг вариант.

В единия от дните домакините бяха подготвили за тест шест различни варианта на Solaris Urbino. На разположение за тест на писта бяха: New Solaris Urbino 12 с дизелов двигател DAF PACCAR MX-11, 280 к.с. и автоматична предавателна кутия Voith Diwa 6; New Solaris Urbino 12 CNG с метанов двигател Cummins ISL G 6B 320 и Voith Diwa 6; New Solaris Urbino 12 Hybrid с дизелов двигател Cummins ISB 4.5 и електродвигател BAE HDS 100 с пикова мощност 190 кВт; New Solaris Urbino 18 с дизелов двигател DAF PACCAR MX-11 240, 326 к.с. и предавателна кутия Voith Diwa 6; New Solaris Urbino 12 с оборудване за теглене на ремарке и с  дизелов двигател DAF PACCAR MX-11 271 H1 с мощност 368 к.с.; първият Solaris Urbino 12 двигател MAN и автоматична предавателна кутия ZF. Домакините с гордост показаха r подготвения и брандиран за участие в Bus Euro Test 2016 в Брюксел New Solaris Urbino 12 electric, който бе достъпен само за пробно пътуване.

След представянето на Solaris бяха представени и последните технологии на дългогодишния партньор на полския производител Voith Turbo.

През последния ден тестовете продължиха в реален трафик по улиците и булевардите на Познан. А крайните впечатления са, че Solaris e изключително съвременен, високотехнологичен, сигурен и комфортен автобус, което обяснява популярността му, набрана само за 20 години.

Повече за събитието в Познан - в юнския брой на списание КАМИОНИ

<< Обратно към новините