Sprinter порасна до 5,5 тона

28.04.2016

Sprinter порасна до 5,5 тона

Това е основната новост от представянето на обновения лекотоварен модел в Щутгарт, организирано в края на април от Mercedes-Benz Vans. Другите са свързани с двигателите Евро-6 и вариантите на надстройки.

50 кг по-висока собствена маса е равна на 450 кг повече полезен товар. Това показва простата сметка на инженерите на Mercedes-Benz Vans след обновяването на лекотоварния Mercedes-Benz Sprinter. Легендарният модел вече се предлага с допустима максимална маса от 3 т до 5,5 т, а не както до сега – до 5 т. Заздравяването на конструкцията и нововъведенията, позволили това да се случи, са довели до увеличаването на теглото на най-тежкия Sprinter само с 50 кг. Останалите 450 кг отиват за повече полезен това, което ще повиши ефективността на работа на клиентите на немската марка. Така във вариант шаси кабина товароносимостта на Sprinter достига 3400 кг, а при версия ван - до 2950 кг. 


Sprinter се предлага в 4 дължини, 2 височини, и в над 1000 варианта, с което удовлетворява всички нужди на лекотоварния транспорт. Многообразието се допълва от вариантите на надстройки, които производителят предлага на клиентите си като готови решения чрез своя център за бодибилдинг. В допълнение идват и десетките специализирани изпълнения – линейки, пожарни автомобили, лаборатории…, както и пътническите версии и минибуси – в градски, междуградски и луксозни туристически варианти.

Цялата гама дизелови двигатели при Sprinter вече покрива еконормите Евро-6. В същото време, обявиха от Mercedes-Benz, при Sprinter дори двигателите с най-ниска мощност са подчертано по-динамични от предишните. Гамата започва с 4-цилиндровия OM 651 с работен обем 2,15 л с мощност 114 к.с.  (20 % повече от предшественика) и 300 Нм въртящ момент. Силовият агрегат се предлага и с мощности 143 к.с. и 163 к.с. За тежките версии е 3-литровият двигателя V6 CDI с мощност 190 к.с. и въртящ момент 440 Нм. Еконормите Евро-6 се постигат чрез SCR технология с добавка AdBlue.

5,5-тонната версия на Sprinter ще се предлага от лятото с всички дизелови агрегати, покриващи еконормите Евро-6. Sprinter 511 CDI идва с  мощност 114 к.с., Sprinter 514 CDI - със 143 к.с., Sprinter 516 CDI - със 163 к.с. За Sprinter 519 CDI двигателят е с мощност 190 к.с.

Поканените журналисти от цяла Европа, сред които и редактор от списание КАМИОНИ, имаха възможност и за тестдрайв с голяма част от гамата на Sprinter в околностите на Щутгарт и на затворено тестово трасе.

Повече за теста и новостите при Mercedes-Benz Sprinter – в юнския брой на списание КАМИОНИ.

<< Обратно към новините