Volvo FH16 Евро-6 вече е в серийно производство

сп. Камиони, 2014, Бр. 4
19.05.2014

Volvo FH16 Евро-6 вече е в серийно производство

Серийното производство на могъщия влекач Volvo FH16 с двигател Евро-6 започна, съобщиха от шведската компания. Поръчките за най-мощната еврошестица на пазара стартираха през март. Първият камион ще бъде доставен в началото на юни...

Серийното производство на могъщия влекач Volvo FH16 с двигател Евро-6 започна, съобщиха от шведската компания. Поръчките за най-мощната еврошестица на пазара стартираха през март. Първият камион ще бъде доставен в началото на юни

И при версията, покриваща еконормите Евро-6, Volvo FH16 запазва първенството си за най-мощен сериен камион в света. Той ще се предлага с двигателя с познатата от времената на Евро-5 максимална мощност от 750 к.с. и с въртящ момент от 3550 Нм. Влекачът е идеален за транспорт на тежки машини и дървен материал, както и за бързи транспортни задачи, при които времето за доставка е от ключово значение.
Volvo FH16 Евро-6 се оборудва с последното поколение на 16-литровия, 6-цилиндров, редови двигател D16K. Той е наличен в три версии, отговарящи на най-строгия екологичен стандарт и с мощност 750 к.с., 650 к.с. или 550 к.с. Въртящият момент съответно е 3550 Нм, 3150 Нм, 2 900 Нм. Силовият агрегат предлага по-висок въртящ момент още при ниските обороти.
„Евро-6 двигателят на Volvo FH16 е изключително надежден по отношение на мощност и разход на гориво, като освен това сега водачите могат да разчитат и на максималния въртящ момент още при 900 или 950 об./мин, в зависимост от версията, която са предпочели“, каза Астрид Дрюсен, продуктов мениджър Силова линия във Volvo Trucks.
Всяка от версиите на двигателите на Volvo FH16 може да бъде оборудвана с моторната спирачка VEB+ (Volvo Engine Break+). Максималният спирачен ефект при нея е увеличен от 425 на 470 кВт при 2200 об./мин. По този начин се повишава безопасността и се намалява износването на колесните спирачни механизми. При двигателите се използва предварително впръскване на гориво, което води до по-равномерна и тиха работа и по-висока ефективност на горивния процес.
Всички двигатели се комбинират с автоматизираната предавателна кутия Volvo
I-Shift. Версията с мощност 550 к.с. може да се достави и с ръчна скоростна кутия. При желание на клиента I-Shift може да бъде оборудвана с компактен ретардер, РТО механизъм, допълнителна хидравлична помпа и маслен радиатор.
За да се постигнат ниски нива на азотни емисии (NOx), изисквани от екостандарта Евро-6, инженерите на Volvo използват рециркулация на отработените газове (EGR) с охлаждане, в комбинация с подобрената система за последваща обработка на изгорелите газове (SCR) с добавка AdBlue.
Освен със своята мощ Volvo FH16 се отличава и с уникален стил на екстериора и интериора. Кабината е в тъмен цвят – мистичен фиорд, а детайлите по нея са от блестящ хром. Предната решетка е тъмносребриста и матирана. Стъклата на прозорците са тонирани.
Седалките са изработени от висококачествена кожа или комбинация от кожа и текстил. Предлагат се и във вариант с вентилация. Воланът е от типа Raven, който производителят предлага само при Volvo FH16. Тапициран е с тъмна кожа с контрастиращи жълти шевове и е в хармония с интериорното оформление и седалките. Декоративните елементи са хромирани, леглата са с тапицерия и на вратите е инсталирано допълнително осветление.

<< Обратно към новините