АГРИ-М ПРЕДАДЕ 25 САМОСВАЛА НА AES

сп. Камиони, 2010, Бр. 4
21.05.2010

Ей И Ес Марица изток 1 (AES) получи 25 четириосни самосвала Scania с високообемни кошове Cantoni в изпълнение на свой мащабен проект. Той включва и отделни доставки на специализирана техника за преместване и транспортиране на изходния материал за добив на лигнитни въглища и на отпадните продукти.

Ей И Ес Марица изток 1 (AES) получи 25 четириосни самосвала Scania с високообемни кошове Cantoni в изпълнение на свой мащабен проект. Той включва и отделни доставки на специализирана техника за преместване и транспортиране на изходния материал за добив на лигнитни въглища и на отпадните продукти.

За да се стигне дотук, Агри-М спечели търг, за условията на който дори възложителят не отрече, че са тежки. В тежки условия работят и самосвалите, но това е обичайно. Необичайна, но много приятна бе атмосферата при предаването, което събра отговорни личности от AES, Андреа Кантони от едноименната фирма, изпълнител на кошовете, Петър Дончев от Скания, България и домакините от Агри-М. Участниците единодушно определиха сделката като пример за почтеност, коректност и лоялност и пожелаха по-често да има такива примери в бизнеса у нас.

За Борислав Портев, управител на Агри-М, сделката тепърва започва, защото идва ред на хората, отговорни за следпродажбеното обслужване.
Управителят на AES Светослав Николов бе доволен, че участниците оценяват търга като честен и достоен, и изрази надежда за успешно бъдеще на партньорството.

Предколеден дар

За Cantoni&C S.p.A. това е първото участие в България в такава важна сделка, в която предават толкова надстройки на един клиент. За първи път са партньори с Агри-М, но вече са работили със Скания, България.

Поръчката получили почти по Коледа и това значително подобрило настроението във фирмата, която със 130 работници в предприятията край Торино и Кунео може да изработи годишно до 2300 надстройки. Силата им е в специализацията на двата полюса: около 3,5 тона и при тежките автомобили. И в гъвкавостта: малката компания е способна да изработи продукт точно по изискванията на конкретния клиент. А това, казва г-н Кантони, в сегашната ситуация е много ценно.

Гостът получил ценен опит при уточняването на спецификациите за поръчката. От AES искали кош само със задно разтоварване, но с вместимост 25 куб. м, докато типичните изпълнения на самосвал 8х4 за Европа са значително по-малки. Е, в случая няма да има претоварване, нито нарушаване на нормите за движение: превозваните вторични продукти са гипс и пепел с масова плътност около 0,7 т/м3, а и самосвалите се движат по вътрешнообектови пътища. По искане на клиента е направено и отопление на коша с газовете, отделяни от двигателя. Предвид спецификата на превозваните материали е ограничена хлабината по периметъра, в който капакът контактува с пода и бортовете. Подът е от листа, дебели 8 мм, а бортовете – 5. Компанията използва стомани с висока устойчивост на абразивно износване, които доставя от Швеция, Германия, Финландия и Франция.

Cantoni&C S.p.A. е най-силна в страните от Източна Европа. Най-големият є пазар е Румъния, следва Русия.

Андреа Кантони

Интересен събеседник е синьор Кантони. Не може да не се разберете с него: освен родния италиански говори френски, английски, немски и приличен руски. Сякаш се чувства неудобно от комплимента за полиглотските му постижения, та извинително обяснява, че е хубаво, когато работата и хобито съвпадат. И се чувства отлично, защото обича работата си.

Пазарната обстановка
в Италия

Кантони твърди, че и там „в момента няма пазар“. От многото някогашни производители на надстройки са оцелели малцина. Големите инфраструктурни проекти в Италия са били спрени поради липса на финансиране, затова най-пострадал е сегментът на автомобилите за строителството: през 2009-а продажбите на нови тежки самосвали са спаднали със 70% в сравнение с 2008 година.

Има огромни количества на склад, предлагането далеч надхвърля търсенето, цените са невероятни, конкуренцията също. Има продукти с различно качество, но мнението на г-н Кантони е, че и сега, и в близките години пазарът няма да е способен да поеме производство в обемите, каквито е имало до неотдавна. При все това напоследък клиенти искат оферти и това, което не се е случвало допреди 4 месеца, подхранва оптимизма му.

Радослав Гешов

<< Обратно към новините