Студено или топло от Термо Про за фармацевтиката

сп. Камиони, 2013, БР. 7
10.09.2013

Студено или топло от Термо Про за фармацевтиката

От началото на 2013 г. в ЕС са в сила нови правила за дистрибуцията на медикаменти, съответстващи на т.нар. „Добри дистрибуторски практики”. Всички лекарства и медикаменти, закарани от производителя до съответния пункт за продажба (аптека), трябва да се превозват при спазване на определен температурен режим - дори и онези, които по принцип съхраняваме при стайна температура (15-25 ˚С)...

[✕]

От началото на 2013 г. в ЕС са в сила нови правила за дистрибуцията на медикаменти, съответстващи на т.нар. „Добри дистрибуторски практики”. Всички лекарства и медикаменти, закарани от производителя до съответния пункт за продажба (аптека), трябва да се превозват при спазване на определен температурен режим - дори и онези, които по принцип съхраняваме при стайна температура (15-25 ˚С)
  
За тези превози на фармацевтичния бизнес са необходими превозни средства, в чиито товарни пространства се поддържа зададена температура. По нашите географски ширини това значи допълнително охлаждане, когато навън е топло, и отопляване, когато навън е хладно или студено, защото  стандартно вгражданите климатици поддържат комфортна температура само в кабината.
В търсене на най-икономичното и евтино решение клиентите предпочитат превозни средства, които работят на метан (природен газ) или пропан-бутан. Липсата на свободно място в моторния отсек не позволява да се вгради компресор, така че не е възможно тези превозни средства да се оборудват със стандартен агрегат, който според случая да топли или да охлажда.

Решението
Термо Про ООД предлага икономично и елегантно решение на проблема:  охлаждането се осигурява от хладилен агрегат ThermoKing, а за затоплянето се грижат стандартни електрически отоплители (ThermoKing не произвежда отоплители). Компресорът на хладилния агрегат се задвижва от електродвигател, захранван от електрическата инсталация на автомобила. Това позволява без проблем да се монтира на всякакви автомобили, включително на работещи на газ. Отпада и ограничението за наличие на климатик за кабината при някои модели автомобили, при които физически няма място за втори компресор към двигателя.
Електрическите отоплители се монтират до изпарителя в товарното помещение.
Уникалното в случая е, че контролерът на ThermoKing с малка, фабрична модификация (след която получава и допълнителен извод), вече контролира и  т.нар. „third party device”, т.е. отоплители. Така от един пулт се управляват и двете устройства. За водача остава да зададе температурата на дисплея в кабината, останалото се извършва автоматично. Най-често при дистрибуцията на лекарства се изисква температура в диапазона от 2 до 25 ˚С (2 до 8 ˚С за инсулин, ваксини и т.п., 15 до 25 ˚С за таблетки). За да се поддържа равномерна температурата в товарното помещение е модифициран режимът на работа на вентилаторите на изпарителя – те са постоянно включени и обръщат въздуха.
Всяко такова превозно средство трябва да бъде оборудвано и с независим температурен логер, който следи, запомня и може да възпроизведе какви са били температурите в превозното средство.
При задължителното използване на дневни светлини и работещ компресора  на агрегата, консумираната мощност надхвърля 800 вата, затова преустройваните автомобили трябва да бъдат снабдени с достатъчно мощен алтернатор.
Термо Про вече изпълни подобни решения за автомобили с товарен обем 7-8 куб. м. и температурен режим +2 до +20 ˚С. На снимките (??) виждате първите коли, изпълнени по такъв начин за клиенти извън страната.

 

Радослав Гешов

<< Обратно към новините

Галерия