АВТОСАЛОН СОФИЯ 2008

сп. Камиони, 2008, бр. 5
14.06.2010

Поредното автомобилно изложение, което ще се проведе в софийския Интер Експо и Конгресен Център между 13 и 22 юни, ще бъде специализирано в областта на автомобилите за работа. Професионалните посетители ще имат възможността да видят почти всички модели камиони, ванове и автобуси, които се предлагат в момента на българския пазар. Нещо повече – изложителите са подготвили доста изненади, сред които 33 премиери за България и два европейски дебюта. Какви точно са те, ще разберете от следващите страници.

[✕]

Поредното автомобилно изложение, което ще се проведе в софийския Интер Експо и Конгресен Център между 13 и 22 юни, ще бъде специализирано в областта на автомобилите за работа. Професионалните посетители ще имат възможността да видят почти всички модели камиони, ванове и автобуси, които се предлагат в момента на българския пазар. Нещо повече – изложителите са подготвили доста изненади, сред които 33 премиери за България и два европейски дебюта. Какви точно са те, ще разберете от следващите страници.

Adige (Софавто)

Италианските гондоли Adige ще бъдат представени от вносителя Софавто за пръв път пред широка българска публика по време на Автомобилен салон София 2008. Компанията Adige е специалист в производството на прикачна техника за строителството. Най-популярният є модел Adige SR3SP* ще бъде показан в столичния експоцентър във версия с обем 26 куб. м, стоманен кош с полукръгло сечение, електрическа система за автоматично сгъване/разгъване на брезента и мост „боге“.

Astra (Чефин)

Строителните модели на италианската марка Astra присъстват на българския пазар от около две години – време, за което те успяха да се наложат като ценни помощници в работата при изключително тежки и сурови пътни условия: мини, кариери, изкопи и изграждане на пътна инфраструктура в райони със сложен релеф. Astra ще бъде представена на изложението в София с един експонат – четириосен самосвал HD8 84.44 с мощност 440 к.с., схема на задвижване 8х4 и 20-кубиков италиански кош Cantoni.

Citroёn (Автомотор Корпорация)


Вносителят на френската марка – Автомотор Корпорация, ще изложи пълната си лекотоварна гама на софийския автосалон. На щанда му рамо до рамо ще бъдат съвсем новият Berlingo и едноименният му предшественик, който ще продължи да се подвизава на българския пазар под името Berlingo First. Нагоре гамата продължава с познати имена – Jumpy (избран за „Международен ван на 2008 година“) и Jumper, а надолу е допълнена от свръхкомпактният и икономичен Nemo.

Премиерният Berlingo* е пораснал в сравнение с актуалния досега модел. Той е по-дълъг с 24 см, по-широк е с 8 см и разполага с по-голямо междуосие – 2,73 м (+3,5 см). Клиентите на френската марка вече ще могат да избират между две версии с различна дължина и полезен обем – 4,38 м (обем 3,3 куб. м) и 4,63 м (обем 3,7 куб. м). По-късата модификация се предлага с две нива на товароносимост – 625 и 850 кг, докато удълженият вариант може да превозва до 750 кг. Новост е многофункционалната двойна дясна седалка на товарната модификация, чиито възможности за регулировка позволяват да се транспортират товари с извънредно голяма дължина, а товарният обем да се увеличи допълнително с 0,4 куб. м до 3,7 куб. м при късата версия и до 4,1 куб. м при дългата. Налице е избор между един бензинов (1,6 л / 90 к.с.) и два дизелови двигателя (1,6 л / 75 или 92 к.с.).

[✕]

Маневреният Nemo* е вторият дебютант на щанда на Citroёn. С дължината си от само 3,86 м той „плува в свои води“ в условията на натоварения градски трафик, като в същото време е способен да превозва товари с обем 2,5 куб. м и тегло до 610 кг. Безспорно по-икономичният избор от двата задвижващи агрегата, с които се предлага Nemo, е 1,4-литровият HDi с мощност 70 к.с. и среден разход на гориво в рамките на 4,5 л/100 км.

Вече добилият популярност на нашия пазар Jumpy ще бъде изложен във версии с товарен обем 5/7 куб. м и полезен товар 1000/1200 кг. Големият Jumper пък може да се похвали с най-голямата товароносимост в класа на вановете с предно предаване – цели 2 тона.

Carryboy (Нео Системс)

Една от най-реномираните марки хардтопи за пикапи – Carryboy, ще присъства на щанда на Mazda, за да докаже на българските клиенти, че най-качествените хардтопи се произвеждат на същото място, откъдето идват и 70% от всички продавани в Европа пикапи – Тайланд. Новаторският модел Carryboy G-3* ще бъде показан за пръв път в България в комплект с Mazda BT-50.

Серийното оборудване на G-3 включва задни светлини от типа LED (със светодиоди), релси за багаж на покрива, тонирани закалени стъкла (предно – фиксирано, странични – плъзгащи, задно – със система за подгряване), чистачка и пръскалка на задното стъкло, кожена тапицерия на интериора, система за двойно заключване с дистанционно управление и др. Освен този върхов модел вносителят на Carryboy – фирма Нео Системс, предлага на българския пазар още пет модела хардтопи, всеки от които се произвежда в разнообразни модификации, удобни за монтаж във всички предлагани на българския пазар пикапи – Toyota Hilux, Ford Ranger, Mitsubishi L200, Nissan Navara и Mazda BT-50.

Cukurova (Капитолия Товарни)

Турската компания Cukurova е специализирана в производството на челни товарачи, багери, мотокари и електрокари. Марката се внася в България от фирма Капитолия Товарни, която ще демонстрира качествата на комбинирания багер-товарач Cukurova 888 в рамките на автосалона. Той представлява оптимална комбинация между мощност, функционалност и сигурност. Турбодизеловият му двигател Perkins 1104 С (с максимална мощност 74,5 кВт при 2200 об/мин) осигурява висока производителност в съответствие с всички изисквания за опазване на околната среда. Ниските експлоатационни разходи правят модела 888 още по-атрактивен.

Dacia (Рено Нисан България)

Logan Pick-up* с право може да се приеме като естествен продължител на гамата Logan. Моделът се предлага с избор от бензинови и дизелови двигатели Renault. Конструкцията му е базирана Logan MCV, което представлява своеобразна гаранция за надеждност. В товарния му отсек могат да се превозват товари с дължина до 180 см и тегло до 800 кг. Зад седалките е предвидено допълнително пространство за багаж с обем 300 л. Цените на автомобила, който се появи в ценовите листи на вносителя Рено Нисан България в края на април, стартират от 13 050 лв. без ДДС.

Вторият модел на щанда на Dacia, който ще привлича вниманието на посетителите на автосалона, е вече добре познатият Logan Van. През 2007 година той стана най-продаваният лекотоварен модел в България, вследствие на което беше избран и за „Многофункционален ван на 2008 година“.

DAF (ЮБН Ауто)

DAF ще представи за пръв път в България най-малкия модел от производствената си гама – 11-тонният DAF FA LF 45.220* с автоматизирана 6-степенна скоростна кутия ZF AS Tronic. Той се отличава с модерна и просторна кабина, олекотено шаси, голяма товароносимост и малък диаметър на завой, което го прави подходящ партньор за градска и регионална дистрибуция. 6-цилиндровият двигател PACCAR се характеризира с увеличен работен обем (6,7 л), благодарение на което LF разполага с по-висока мощност и въртящ момент (224 к.с. / 850 Н.м). Електронният управляващ блок на автоматизираната трансмисия подбира правилната предавка за всяка ситуация, което води до по-икономична експлоатация и по-високо ниво на комфорт за шофьора.

Новост за българския пазар ще бъде и вторият експонат от серията LF на щанда на вносителя ЮБН Ауто – 19-тонният DAF FA LF 55.280*, чието шаси ще бъде оборудвано с кран Palfinger за транспорт на строителни материали в града. Неговият 6,7-литров мотор генерира максимална мощност 285 к.с., а въртящият му момент достига 1020 Н.м.

Серията CF на DAF може да се използва както за регионален, така и за международен транспорт, но истинската му сила е в строителството. Холандският производител предлага широка гама от надеждни и икономични камиони за строителия бизнес. Пример за това са демострационният четириосен самосвал DAF CF 85.460, както и показаният за пръв път четириосен бетон-миксер DAF CF 85.360*. И двата модела се отличават с висок просвет, голяма товароносимост и отлична маневреност. Тандемният задвижващ мост е с усилена конструкция и издържа натоварване до 26 тона. В шасито е предвиден специален модул Body Builders, който гарантира оптимална комуникация между електрониката на камиона и тази на надстройката. Двигателят е 12,9-литров PACCAR (460 к.с. / 2300 Н.м), скоростната кутия е 16-степенна механична ZF. Самосвалът ще бъде оборудван с 18-кубиков стоманен кош Schmitz, а бетон-миксерът – с 9-кубиков смесител Stetter.

FIAT (Ауто Италия)

Щандът на фирма Ауто Италия ще приютява представители на абсолютно всички модели от гамата на FIAT Professional – Grande Punto Van, Fiorino Cargo/Combinato, Doblo Cargo/Combinato, Scudo и Ducato. Без съмнение най-много погледи ще събира премиерният FIAT Fiorino*, който се произвежда на една поточна линия (в Турция) с „близнаците“ си Peugeot Bipper и Citroёn Nemo.

Компактният модел е предназначен за градска дистрибуция, където може да демонстрира най-добре изключителната си маневреност (диаметър на завой – 9,95 м). Въпреки късата си каросерия (дължина 3,86 м) Fiorino Cargo може да транспортира товари с дължина до 2,5 м (при сгъната дясна седалка) и тегло до 610 кг. Максималният му товарен обем е 2,8 куб. м.

Успоредно с версията Cargo ще бъде представен и пътническият вариант Combinato, който може да превозва 5 човека плюс 270 кг багаж. И двете модификации се оборудват с едни и същи бензинови и дизелови двигатели, сред които се откроява турбодизеловият 1.3 Multijet с мощност 75 к.с. При всички положения е налице възможността за ползване на данъчен кредит.
Grande Punto Van е добре познат на нашия пазар, най-вече във версия с 3+1 места (освен нея FIAT предлага и Grande Punto Van 1+1). Характерното за нея е, че при покупката є има възможност за връщане на ДДС.

Doblo Cargo също не е новост за България, но на автосалона ще дебютира една много интересна негова модификация – със задвижване на метан. Нейните вредни емисии са драстично ниски, също както и експлоатационните є разходи.

Scudo, който беше избран за „Международен ван на 2008 година“, ще изкушава професионалните потребители с две каросерии – една товарна (с обем 6 куб. м) и една пътническа (с 8 места).

Големият Ducato, покриващ товарния диапазон до 17 куб. м (при полезен товар до 2 тона), ще бъде представен в три различни версии – Cargo (товарна), Cabinato (шаси-кабина) и Panorama (пътническа).

Ford (Мото-Пфое)

Мото-Пфое ще изложи седем лекотоварни автомобила на Автосалон София 2008:
- Ranger XLT3 Limited. Мощен и здрав автомобил за офроуд в едно от най-луксозните му изпълнения. Предлага се с двигатели 2.5 TDCi (143 к.с.) / 3.0 TDCi (156 к.с.) и автоматична скоростна кутия. Товароносимост 1175 кг. Цена от 47 917 лв. без ДДС;
- Connect SWB Kombi Comfort. По-малкият пътнически (4+1) вариант на популярния Connect се предлага с 3 дизелови двигателя 1.8 Duratorq TDCi – 75, 90 и 110 к.с. Цена от 26 365 лв. без ДДС;
- Connect Van LWB. Удължената версия на компактния лекотоварен модел се предлага с 3 дизелови двигателя 1.8 Duratorq TDCi – 75, 90 и 110 к.с. Товароносимостта е 900 кг, а полезният обем – 4,36 куб. м. Цена от 24 233 лв. без ДДС;
- Transit Double Cab 350 EF. Двойната шаси-кабина се предлага с 3 дължини и двигатели 2.4 TDCi (100, 115 и 140 к.с.). Товароносимостта е до 2727 кг. Цена от 36 250 лв. без ДДС;
- Transit Van 350 LWB. Най-продаваният ван на Ford във вариант с дълга база. Предлага се с 4 дължини и 3 височини на покрива, с предно, задно или двойно предаване. Двигатели от 2.2 TDCi (85 к.с.) до 2.4 TDCi (140 к.с.). Максимална товароносимост до 1657 кг, полезен обем до 11 куб. м. Цена от 36 917 лв. без ДДС;
- Tourneo FT 9-S. Представителен 9-местен минибус с предно предаване. Двигатели 2.2 TDCi (85, 110 и
140 к.с.). Цена от 40 250 лв. без ДДС;
- Jumbo Van 460 E. Най-големият ван на Ford. Двигател 2.4 TDCi (140 к.с.), максимална товароносимост до 2174 кг, полезен обем до 14 куб. м. Цена от 48 667 лв. без ДДС.

Ford Cargo (Миркат)

Европейската премиера на новата гама товарни автомобили Ford Cargo** съвпада с дебюта им в България. Новият 9-литров двигател на Ford, отговарящ на екологичните норми Евро-4 посредством технологията SCR, достига максимална мощност 350 к.с. и максимален въртящ момент 1400 Н.м. Горивната уредба Common Rail е нова модификация на Bosch. Скоростната кутия е 16-степенна механична ZF. Диаметърът на съединителя е увеличен до 430 мм.

Стандартното оборудване включва ретардер Telma, цифров тахограф, централно заключване с дистанционно управление и радио/MP3/CD плейър. Списъкът с опции съдържа климатик, ADR пакет, спойлери за кабината и шасито и др.

Широките възможности за трансформация на шасито на Ford Cargo ще бъдат онагледени с три различни експоната:
- Седлови влекач Ford Cargo 1835T (предлага се с две височини на лафета – 1050 и 1140 мм);
- Шосейно триосно шаси Ford Cargo 2535, оборудвано с хладилна надстройка Lamberet. Полезен товар – 16 тона, повдигаща се трета ос. Предлага се и вариант със заводски вградено устройство за закачане на ремарке;
- Четириосно шаси Ford Cargo 3235S, оборудвано със система за товарене на контейнери за скрап. Полезен товар – 23 тона, повдигащи се втора и четвърта ос.

Fruehauf (Капитолия Товарни)

Френската марка Fruehauf е официално представена на българския пазар от Капитолия Товарни. Полуремаркетата със странична щора от гамата MaxiSpeed са оптимално решение за нуждите на съвременната логистика и транспорт. Товаренето и разтоварването са улеснени, престоят е сведен до минимум, благодарение на което се увеличава производителността.
Гамата MaxiSpeed включва четири модела, покриващи пълния диапазон от транспортни изисквания:
- Classic – универсалност и икономичност;
- Liftop – за по-голяма височина на товарене;
- Telescopic – за максимален обем;
- Coiler – специално проектиран за превоз на продукти от стомана.

Освен продажбата на продуктите Fruehauf Капитолия Товарни обезпечава и професионалната техническа поддръжка, сервизно обслужване, доставка на резервни части и осигуряване на финансиране за клиентите на българския пазар. На тяхното внимание в софийския експоцентър ще бъде изложено високообемното полуремарке Fruehauf Liftop 2P с брезент, оси SAF, дискови спирачки на всички колела, пневматично окачване и гуми от типа Super Single (445/45R19.5).

Irisbus (Чефин, Булавто)

Италианският производител на автобуси Irisbus ще демонстрира качествата на един от най-впечатляващите си модели по време на софийското автомобилно изложение – туристическия лайнер Domino HDH*. 12-метровият автобус разполага с 48+1+1 комфортни седалки, а за задвижването му се грижи двигател IVECO Cursor с мощност 380 к.с.

Вторият експонат на щанда на Irisbus ще бъде 8,5-метровият Proxys*, който е удобен за туристически превози на къси разстояния. Салонът му побира до 30+1+1 пътника, а добрата му динамика се осигурява от двигател с мощност 218 к.с.

Isuzu (Соф Ко)

На автомобилното изложение фирма Соф Ко ще представи два автобуса от актуалната производствена гама на Isuzu – една туристическа (с 30 седящи места) и една градска/междуселищна версия (с 28 седящи и 17 правостоящи места) на модела Turquoise. И двете са оборудвани с 4-цилиндров 5,2-литров турбодизелов двигател с горивна уредба от типа Common Rail, отговарящ на екологичните норми Евро-4. Максималната му мощност е 190 к.с. при 2600 об/мин, а максималният въртящ момент – 513 Н.м при 1500 об/мин.

IVECO (Чефин, Булавто, Пълдин Транс Сервиз)

Щандът на IVECO ще бъде не само един от най-големите, но и един от най-интересните в рамките на Автосалон София 2008. На него българските клиенти ще имат възможност да се срещнат за пръв път с няколко съвсем нови за нашия пазар модела: екстремния специалист по офроуд Massif, пълноприводната версия на Daily и дебютиралата преди броени дни в Италия обновена гама EuroCargo. Редом до тях ще бъдат изложени и някои добре познати автомобили, във всеки от които обаче има по нещо ново: метанов Daily CNG с нов по-мощен двигател, влекач Stralis с огромна кабина Active Space e и триосен самосвал Trakker със задвижване 6х4.

Посетителите на изложението ще могат да видят Massif 25S15SW 5P* със закрита каросерия и 5 врати (освен нея IVECO предлага закрити модификации с три врати и пикапи). Максималната му товароносимост е 910 кг, а двигателят е 3-литров IVECO HPI с мощност 146 к.с. То се знае, задвижването е 4х4 с възможност за преминаване в режим 4х2, а отскоро се предлага и блокировка на диференциала (опция). Максималният преодолим наклон е 45°.

Изложбеният Daily 4х4 55S18W* може да се похвали с още по-добра проходимост от Massif. Благодарение на мощния двигател HPT (176 к.с.) и на
24-степенната си трансмисия той е в състояние да преодолява 51° наклон.

Налице е силоотводен вал, стандартна блокировка на задния диференциал и опционален редуктор. Всичко това не е попречило на Daily 4х4 да запази отличните си характеристики по отношение на товарния капацитет и комфорта. Полезният товар достига почти 3 тона, а ергономията в кабината е на нивото на стандартните версии 4x2 в гамата на Daily.

Метановият Daily CNG 35C14GV* обещава отлична икономичност в процеса на експлоатация, като едновременно с това обещава много по-добри динамични характеристики в сравнение с предшественика си. Мощността му е увеличена до 140 к.с., а общият обем на газовите бутилки е 220 л.

Новото IVECO EuroCargo* ще се подвизава в столичния експоцентър в модификация ML150E30K, т.е. обща маса 15 тона, двигател Евро-5 с мощност 300 к.с. и къса дневна кабина. Скоростната кутия е механична 9-степенна ZF, а окачването на всички колела е на параболични листови ресори. Максималната товароносимост достига 10 390 кг.

Гамата EuroCargo обхваща много широк диапазон – от 6 до 19 тона обща маса, а конструкцията му е удобна за приложение в условията на общински и комунални превози, дистрибуция на стоки в търговията на дребно и на леки товари с общо предназначение.

Моделът е подновен не само по отношение на формата, но и на съдържанието. Кабината е станала още по-комфортна, оптимизирани са и скоростните кутии ZF. Като опция се предлага 6-степенна автоматизирана трансмисия ZF Eurotronic 6 или напълно автоматичен хидродинамичен предавателен механизъм Allison (за пръв път при EuroCargo). Налице са множество нови системи за безопасност (повече за новото EuroCargo можете да прочетете на стр. 40).

Kia (Киа Моторс България)

На Автомобилен салон София 2008 Киа Моторс България ще се представи с пет експоната. Новите модели К2900* са част от лекотоварната гама на Kia. На щанда на марката ще бъдат изложени модификациите К2900 KC (удължена кабина), К2900 SC (единична кабина) с подвижна работна площадка, К2900 SC с надстройка от шпригли с брезент, К2900 SC с фургонна надстройка и К2900 DC 4x4 (двойна кабина и задвижване 4х4).

Лекотоварните автомобили K2900 са оборудвани с икономичен 2,9-литров турбодизелов двигател Евро-4 (125 к.с.) и 5-степенна механична скоростна кутия. Всички модели се предлагат с 3-годишна гаранция без ограничение на пробега.

Налице е избор от три модификации на кабината – единична, удължена и двойна (при една и съща дължина на шасито). Версиите с единична кабина са удобни за нагдраждане с бордови, алуминиеви и хладилни надстройки, както и с кранове. Обемът на бордовите надстройки достига до 12 куб. м, този на алуминиевите фургони – 9,2 куб. м, а крановете имат товароподемност 160 кг в обсег от 12 м.

Вариантът с удължена кабина предлага допълнително място за багаж, докато двойната кабина осигурява комфортно пътуване на 6 пътника. Всички модификации на K-серията са оборудвани с двойни гуми и нисък борд, коeто улеснява товаро-разтоварната дейност. За по-трудно достъпни терени се предлага задвижване 4х4, както и диференциал LSD с ограничено приплъзване.

Серията K се отличава с прецизно управление, отлична маневреност и голяма надеждност. До момента в страната са продадени над 900 броя от модела. Базовата цена на К2900 SC е 30 338 лв. без ДДС. Цените на пълноприводната модификация стартират от 42 584 лв. без ДДС.

King Long (Алф ВС)

King Long е една от най-продаваните автобусни марки в България през последните 3–4 години и е неизменен участник в най-посещаваните изложения у нас. Този път вносителят на единствената китайска марка, разполагаща с европейски сертификат за типово одобрение, ще представи един наистина впечатляващ експонат: 12-метровият туристически лайнер King Long К 07**. 51-местният луксозен модел е съвсем нов, така че българската му премиера ще бъде на практика и европейски дебют. Повече подробности за него можете да прочетете в постоянното ни приложение АВТОБУСИ, тук само ще изброим накратко най-важното за него:

Двигател Cummins Евро-4 (320 к.с.), автоматична скоростна кутия ZF Ecomat 2, мостове ZF, ретардер Telma, електронни системи за безопасност ABS и ASR, система Wabco за следене на налягането в гумите Bridgestone, камера за заден ход, навигационна система, автономна печка, три LCD монитора, радио/CD/DVD changer, климатик, машина за топли/студени напитки, хладилник, спално отделение, пълен ел. пакет на шофьорското място, автоматична пожарогасителна система, два електрически люка, йонизатор на въздуха, дистанционно управление на вратите и багажниците и др.

Вторият експонат на щанда на King Long ще бъде вече добре познатият 11,5-метров модел XMQ6118, но в подобрена модификация с 47 места и двигател Евро-4.

MAN (Еврокамион)

Без съмнение, един от най-посещаваните експонати на Автосалон София 2008 ще бъде „Камионът на 2008 година“ – новият MAN TGX*. Българският представител на мюнхенската марка – фирма Еврокамион, ще заложи на най-популярната му версия със средно висока кабина XLX (с две легла) и двигател D2066 с мощност 440 к.с., отговарящ на екологичните изисквания Евро-4 само с помощта на рециркулация на отработените газове (т.е. без AdBlue). Оборудването му включва ABS, ASR, климатик, печка, хладилник, темпомат, тристепенна моторна спирачка, блокаж на диференциала, алуминиеви резервоари (780+250 л), ел. пакет, люк, спойлер, въздушно окачване на шофьорската седалка, бордови компютър MAN Tronic на български език, радио и др.

Вторият гвоздей в програмата на германския производител ще бъде четириосният самосвал MAN TGS* с 19-кубиков кош Meiller с тристранно разтоварване. Неговият двигател (400 к.с.) също използва технологията EGR за удовлетворяване на изискванията Евро-4, а екипировката му е на типичното за MAN високо ниво.

На щанда на MAN ще могат да се видят и един 8-тонен сметосъбиращ TGM с мощност 240 к.с., както и два по-малки камиона с доказано надеждна конструкция от модела TGL. Първият от тях ще бъде 8-тонен с двигател 206 к.с. и самосвална надстройка с тристранно разтоварване, а вторият ще е 12-тонен с бордова надстройка, странична щора и портални врати.

Mazda (Стар Моторс)

Единственият експонат на Mazda по време на автосалона ще бъде пикапът BT-50*, но затова пък той ще бъде специфициран по изключително привлекателен начин – с луксозно интериорно оборудване, лак „металик“ и хардтоп Carryboy. Въпреки специалното изпълнение японският пикап ще привлича клиентите с цена на традиционните за марката атрактивни нива. Естествено, щом става дума за Mazda, високото качество на изпълнение не подлежи на съмнение.

Mercedes-Benz (Балкан Стар)

На тазгодишното изложение на автомобили с инвестиционно приложение Mercedes-Benz ще бъде представен само с лекотоварната си гама в лицето на луксозния пътнически ван Viano X-clusive* с нов екстериорен пакет, 9-местния Vito Combi 115 и товарния фургон Sprinter 515.

Viano X-clusive беше внедрен в серийно производство през април и ето че вече е достъпен за българските клиенти. Специалната модификация е базирана на най-високото ниво на оборудване при Viano – Ambiente, и разполага със специален екстериорен пакет. Моделът се предлага в две разновидности: с късо и дълго междуосие, и само с двигатели V6 – дизелов (204 к.с.) и бензинов (258 к.с.). Viano X-clusive ще изкушава посетителите на щанда на вносителя Балкан Стар с много хром, спойлери, нископрофилни гуми и 18-цолови алуминиеви джанти.

Vito Combi 115 ще бъде изложен в следната модификация: сив металик, механична скоростна кутия, въздушни възглавници за водача и за пътниците отдясно, климатик Tempmatik и отопление, радио/CD, дехидратор за горивото, специално изпълнение за лоши пътища. Освен във версия Combi Vito е на разположение и като Panel Van за транспортиране на товари, и като Crewbus за превоз на пътници, и за комбинирана употреба.

5-тонният изложбен Sprinter ще бъде бял, с възможно най-дългата каросерия, климатик Tempmatik, сервизна система Assyst, въздушна възглавница за водача, двойна дясна седалка, механична скоростна кутия и дехидратор за горивото. Най-големият ван на Mercedes-Benz е налице в разнообразни модификации с различни междуосия и височини на покрива, позволяващи товарният обем да достигне до 17 куб. м. Вътрешното му пространство е оползотворено по оптимален начин благодарение на практичните вертикални стени и тесните арки на колелата.

Mitsubishi Fuso (Балкан Стар)

Производствената гама на Canter включва шасита с максимално допустима обща маса от 3,5 до 7,5 тона, 4 типа кабини и 4 мощни, икономични двигателя, покриващи нормите Евро-4.

Независимо кой вариант ще изберете, конструкцията на Canter с кабина над двигателя оптимизира товарния обем. Моделът е стандартно оборудван с ABS (ABS се предлага като опция само при 3,5-тонните модификации), дискови спирачки и моторна спирачка. Сдвоените задни гуми гуми и новото окачване на листови ресори допринасят за стабилно и безопасно управление.

Mitsubishi Fuso* се представя за пръв път на българския пазар от Балкан Стар Аутомотив ЕООД. Марката е известна със своята 75-годишна история и утвърдено качество на японски производител. На автосалона през юни публиката ще може да види два нейни представителя: Mitsubishi Fuso Canter 3C13D/3350 (с двойна кабина и бордова надстройка) и Mitsubishi Fuso Canter 7C15/3850 (с комфортна единична кабина и фургон GRP).

Opel (Булвария, Дженеръс Ауто, София Ауто…)

Марката от Рюселсхайм ще бъде представена на Автосалон София 2008 с пълната си лекотоварна гама в лицето на Combo, Vivaro, Movano и премиерния Opel Corsavan*. Тъй като първите три модела са добре познати на българските потребители, тук ще обърнем внимание главно на Corsavan, който ще има задачата да си извоюва пазарен дял в битка с новите компактни „черноработници“ на Citroёn, FIAT и Peugeot.

Въпреки че конструкцията на Corsavan е почти идентична с тази на малката Corsa, той почти не отстъпва на конкурентите си по отношение товарния капацитет и едновременно с това ги превъзхожда значително във визуален аспект.

Полезният обем на Corsavan е 0,9 куб. м, а товароносимостта достига 550 кг. При двигателите има избор между икономичния 1,3-литров турбодизел CDTi (75 к.с.) и по-евтиния 1,2-литров Twinport (80 к.с.). Едно от най-ценните предимства на малките ванове е маневреността, така че не трябва да буди учудване малкият диаметър на завой на заводски трансформираната Corsa – само 10,1 м.

Peugeot (София Франс Ауто)

Софийското изложение ще предостави възможност на София Франс Ауто, вносител на Peugeot, да покаже пред широка публика абсолютно всички лекотоварни модели на френската марка: товарната версия на малкия бестселър 206, официално дебютиращия Bipper*, съвсем новия Partner* и оставащия в производство досегашен Partner Origin, избрания за „Международен ван на 2008 година“ Expert и големия Boxer.

Двуместният Peugeot 206 разполага с товарен обем от 1,13 куб.м, а полезният му товар достига 551 кг. 1,4-литровият двигател HDi с мощност 70 к.с. осигурява среден разход само 4,3 л/100 км, а емисиите СО2 са в рамките на 112 г/км. Цените му стартират от 17 360 лв. без ДДС.

Bipper е най-компактният „истински“ лекотоварен модел, който се предлага в момента на пазара. Товарният му капацитет е 2,5 куб. м / 610 кг, а задвижването му се осигурява от икономичния турбодизелов 1.4 HDi (70 к.с.) или от по-евтиния бензинов 1.4 l (75 к.с.). Базовата цена е само 15 750 лв. без ДДС. На изложението ще бъдат показани два Bipper-а – един дизелов и един бензинов.

Новият Partner е пораснал значително в сравнение с предшественика си и вече се предлага в две модификации с различна дължина (4,38 и 4,63 м). Окачването му е заимствано от Peugeot 308, благодарение на което е постигнат забележителен шумов комфорт. В зависимост от версията обемът на товарното отделение варира от 3,3 до 3,7 куб. м, а товароносимостта – от 625 до 750 кг. Цените на Partner ще бъдат обявени по време на автосалона, където посетителите ще имат възможност да се запознаят и с по-късата, и с по-дългата модификация на модела.

Паралелно с новия модел на пазара ще продължи да се предлага и досегашният Partner, към чието име ще бъде прикачено допълнението Origin. Въпреки че е с по-малки размери, бестселърът вероятно ще привлича вниманието на потенциалните клиенти с изпитаната си конструкция и с по-ниските си цени.

Expert ще присъства на щанда на София Франс Ауто в товарна (FT) и пътническа (Tepee) версии. Характерното за него е, че се предлага с две междуосия и две височини на покрива, което прави възможно постигането на различни товарни обеми – 5, 6 и 7 куб. м (при товароносимост от 988 до 1188 кг). Опционалното въздушно окачване позволява поддържането на постоянна височина на каросерията над пътя независимо от натоварването. Цена: от 33 640 лв. без ДДС.

Най-широко застъпената моделна гама на Peugeot по време на изложението ще бъде тази на Boxer, която ще бъде представена в три модификации – товарна, комбинирана и пътническа. Товарният обем е между 8 и 17 куб. м при максимално допустимата обща маса 3,0/3,3/3,5/4,0 тона. Двигателите покриват мощностния диапазон 100 – 160 к.с., а цените започват от 36 515 лв. без ДДС.

Piaggio (Соф Ко)

Piaggio е втората марка, която ще бъде изложена на щанда на фирма Соф Ко (освен вече добре известните автобуси Isuzu). Италианските микрованове се предлагат в България от около две години, но този път ще бъдат представени в няколко съвсем нови изпълнения.

Piaggio Porter Maxi* е миниатюрен самосвал с товароносимост 1120 кг, а размерите на коша му са 2817х1500х350 мм (дълж./шир./вис.). Пътническият Porter* пък може да превозва едновременно до 4 пътника и 1,4 куб. м товар (при товароносимост 560 кг). Премиерен за България ще бъде и хладилният фургон Porter* с товарни размери 1950х1300х1100 мм, обем 2,8 куб. м и полезен товар 450 кг. Хладилният му агрегат позволява товарите да се транспортират при предварително зададен температурен режим от -20°С до +4°С. Четвъртият дебют на щанда на Соф Ко ще бъде един сметосъбиращ Porter* с обем 2 куб. м и електрохидравлично управление на алуминиевия кош (товароносимост 420 кг).

Към тези премиерни модификации следва да се прибавят и останалите три експоната на Piaggio – 3-кубиков товарен ван, бордови вариант (Porter Top Deck) и още един самосвал, само че с по-малък кош от Maxi – 1980х1400х350 мм. Всички те са оборудвани с един и същ 4-цилиндров бензинов двигател с работен обем 1300 куб. см и максимална мощност 65 к.с. Средният разход на гориво е 8,3 л/100 км.

Renault (Рено Нисан България)

Новият Renault Kangoo Express* демонстрира, че е станал още по-практичен и удобен, правейки крачка напред в стремежа на Renault да отговори на нуждите на клиентите си. Моделът е цялостно преработен, така че, що се отнася до дизайна, комфорта, практичността и опазването на околната среда, Renault осигурява на професионалистите удобен, икономичен и надежден ван.

Kangoo Express е с дължина 4,21 м, благодарение на което обемът на товарното пространство е между 3 и 3,6 куб. м, а широчината на товарния отсек (1,21 метра между калниците) прави възможно натоварването на стандартен европалет. Различните по размер задни врати и плъзгащата се странична врата (в зависимост от версията) улесняват максимално достъпа до товарния отсек.

По-големият Trafic също ще присъства на щанда на Рено-Нисан България. Той притежава прецизно управление и комфорт, които могат да се сравнят с тези при автомобилите от класа MPV. Обновеният Trafic се отличава с леко променен дизайн, подобрено оборудване и разширена гама от силови агрегати, които съответстват на изискванията на Евро-4. Новост е 2,0-литровият дизелов двигател, който е разработен съвместно с Nissan и се характеризира с увеличена мощност и по-нисък разход на гориво.

Master е най-големият лекотоварен модел на Renault, който ще бъде изложен на автосалона. Неговият 2,5-литров двигател dCi с 16 клапана вече достига мощност 100/120 к.с. Максималният му въртящ момент е 260/300 Н.м. Master се предлага в следните версии: комби, автобус, фургон, самосвал, единична и двойна шаси-кабина, благодарение на което може да отговори максимално точно на индивидуалните изиск¬вания на клиентите.

Toyota (Тойота Балканс)

Дългоочакваната 7,5-тонна версия на Toyota Dyna няма да успее да пристигне в България по времето, когато се провежда автосалонът, така че Тойота Балканс ще разчита на добре познатите си модели Hilux и Hiace. Hilux е най-продаваният пикап в България през 2007 година, така че посетителите на изложението ще могат да се уверят със собствените си очи на какво точно се дължи този факт. Hiace пък продължава да налага присъствието си на нашия пазар с всяка изминала година, особено след фейслифта от началото на 2007-а, когато и външният му вид беше доведен до нивото на доказано надеждното шаси.

Трансформа

Фирма Трансформа предлага широка гама трансформации на база леки, лекотоварни и товарни автомобили. На изложбения є щанд ще бъдат представени 4 експоната: 17-местна пътническа трансформация на базата на Peugeot Boxer, термоизолиран фургон на същата база, високообемен алуминиев контейнер на шаси Mercedes-Benz Sprinter и високообемна бордова надстройка с алуминиеви капаци и PVC платнище на шаси Mitsubishi Fuso. Продукти на Трансформа ще могат да се видят и на щандовете на Порше БГ (високообемен алуминиев контейнер на шаси Volkswagen Crafter) и София Франс Ауто (термоизолиран Peugeot Partner).

Volkswagen (Порше БГ)

Само за няколко години (откакто е представлявана от Порше БГ) марката от Волфсбург се превърна в един от най-силните играчи на българския пазар на лекотоварни автомобили. Причината за това е комплексна – от една страна, вановете Volkswagen се отличават с високо качество, а от друга страна, въпросното качество се рекламира сред потенциалните клиенти по възможно най-добрия начин.

Тези две условия за успешен бизнес ще бъдат онагледени по особено показателен начин по време на Автосалон София 2008. Вносителят Порше БГ ще участва на изложението с цели десет експоната, разкриващи пълния потенциал на Volkswagen Nutzfahrzeuge (Фолксваген Лекотоварни):
- VW Caddy Kasten EcoFuel: 2-местен товарен ван с двугоривен двигател на бензин/метан (109 к.с.), полезен обем 3,2 куб. м, товароносимост 690 кг;
- VW Caddy Maxi Kasten: 2-местен товарен ван с 1,9-литров турбодизел
(105 к.с.), полезен обем 4,2 куб. м, товароносимост 800 кг;
- VW Caddy Maxi Kombi: 7-местен пътнически ван с 2-литров турбодизел (140 к.с.), товароносимост 676 кг;
- VW Transporter Kasten: 3-местен товарен ван с 1,9-литров турбодизел
(102 к.с.), полезен обем 5,8 куб. м, товароносимост 1000 кг;
- W Transporter Kasten (висок покрив): 3-местен товарен ван с 1,9-литров турбодизел (102 к.с.), полезен обем 9,3 куб. м, товароносимост 1120 кг;
- VW Transporter (бордови, единична кабина): 3-местна шаси-кабина с бордова надстройка, 1,9-литров турбодизел (102 к.с.), товарна площ 5,7 кв. м,
товароносимост 1200 кг;
- VW Transporter (бордови, двойна кабина): 6-местна шаси-кабина с бордова надстройка, 1,9-литров турбодизел (102 к.с.), товарна площ 4,2 кв. м,
товароносимост 960 кг;
- VW Crafter 35 Kasten: 3-местен товарен ван с 2,5-литров турбодизел (109 к.с.), полезен обем 14 куб. м, товароносимост 1301 кг;
- VW Crafter 50 Kasten: 3-местен товарен ван с 2,5-литров турбодизел
(136 к.с.), полезен обем 17 куб. м, товароносимост 2414 кг;
- VW Crafter 50 (бордови, единична кабина): 3-местна шаси-кабина с бордова надстройка, 2,5-литров турбодизел (109 к.с.), товарна площ 9,2 кв. м,
товароносимост 2665 кг.

Volvo

Най-мощният камион на автосалона ще бъде изложен на щанда на Волво България – великолепна версия FH16-660* с мощност 660 к.с. в чест на 80-годишния юбилей на Volvo. Експонатът ще e оборудван със спална кабина Globetrotter XL, мощна моторна спирачка VEB+ (Volvo Engine Brake+) и, разбира се, автоматизирана 12-степенна скоростна кутия I-Shift с капацитет за предаване на въртящ момент до 3100 N.m, удобна за приложение при 60-тонни композиции.

Вторият представител на гамата FH ще бъде FH13-440 с 44-кубикова хладилна надстройка Lamberet, монтирана от фирма Фриго С. Характерното за него са повдигащата се задна ос, агрегатът Termoking и устройството за наблюдение и записване на температурния режим (с два сензора и вграден принтер в съответствие с БДС ЕН 12830 и 12831).

Съвсем нормално е да се очаква, че производител като Volvo, който единствен от голямата европейска „седморка“ разполага с пълна строителна гама (включително земекопна техника), ще представи и самосвал. Четириосният FM 8x4 ще бъде показан във вариант с 13-литров двигател (400 к.с.), 14-степенна механична скоростна кутия и 18-кубиков полукръгъл кош.

Последният експонат на шведския производител ще бъде „черешката на тортата“ в автобусния клас – избраният за „Автобус на 2008 година“ туристически модел Volvo 9700 Н*. Неговата 12,3-метрова каросерия е качена върху двуосно шаси и разполага с 49+1+1 места. 12-литровият двигател с мощност 420 к.с. изпълнява еконормите Евро-5. Окачването е напълно пневматично с регулиране на нивото и възможност за наклоняване надясно (за улесняване на достъпа на пътниците в салона). В оборудването на изложбения автобус ще бъдат включени всички системи за безопасност, които му спечелиха признанието на европейските журналисти – FUP (Front Underrun Protection) за предотвратяване на „гмуркане“ на насрещния автомобил под автобуса при челен удар, KIP (Knee Impact Protection) за предпазване на коленете на шофьора, ABS, ASR и ESP. Към тях следва да се добавят още две изключително важни системи, влияещи косвено върху безопасността – ретардерът VCR (Volvo Compact Retarder) и автоматизираната трансмисия I-shift.

Красимир Кирилов

<< Обратно към новините