Volvo Buses обновява моделите 9700 и 9900

сп. Автобуси, 2013, Бр. 2
20.05.2013

Всички автобуси на шведския производител получават нови двигатели Евро-6

Volvo Buses обновява моделите 9700 и 9900

Volvo Buses обновява гамата си от туристически автобуси, съобщиха от централата на шведския производител. В процес на модернизиране са моделите 9700 и 9900. Обновяването обхваща редица детайли и системи от автобусите...

[✕]

Volvo Buses обновява гамата си от туристически автобуси, съобщиха от централата на шведския производител. В процес на модернизиране са моделите 9700 и 9900. Обновяването обхваща редица детайли и системи от автобусите.

Volvo 9700 e в по-ниския клас и е предназначен за по-къси междуградски пътувания. Volvo 9900 е флагманът на марката – луксозен автобус от най-висок клас, предназначен за превози на далечни разстояния. През 2007 г. досегашната версия на модела 9700 беше избрана за Автобус на годината 2008.

[✕]

Новото
Като начало моделите от туристическата гама на Volvo получават нови двигатели, покриващи еконормите Евро-6. Нов е дизайнът на предната и задната маска, огледалата за обратно виждане, предните светлини… Но главното, на което залагат от Volvo Buses, е, че те предлагат автобус с намалено собствено тегло въпреки въвеждането на двигател Евро-6 и допълнителните системи за обработка на отработилите газове към него.
С новия по-лек 11-литров двигател Евро-6 при двата модела Volvo Buses не само ще отговори на бъдещите европейски изисквания за вредните емисии, но също така ще намали разхода на гориво при своите туристически автобуси с 2%. Нивото на шума при работата на новия двигател също ще бъде намалено.
В същото време външният вид на Volvo 9700 и 9900 ще претърпи фейслифт. Предната част вече ще има по-аеродинамична форма от преди. Това се дължи на обновената предна маска. Емблемата Volvo пък става по-едра и видима. В задната част е монтиран спойлер за увеличаване на аеродинамиката. Нов е дизайнът на задното стъкло, капака на двигателя и бронята.
При промените в интериора и оборудването на салона е помислено за подобряване на видимостта за водача. Тя се повишава с вграждането на нова камера за обратно виждане и новите странични огледала. Като опция ще се предлагат допълнително осветление над вратите на салона и електрически управляеми огледалата за обратно виждане. От есента на 2013 г. фаровете ще се предлагат с интегрирани в тях светлини за мъгла и светлини за завой, което ще направи нощното шофиране в гъсто населени райони по-безопасно.
Освен новия по-лек двигател Volvo Buses са приложили и редица други мерки за намаляване на собственото тегло на автобусите при запазване на пътниковместимостта. Около 120 кг от теглото се спестяват само от използването на най-новото поколение пътнически седалки. Новият дизайн на вътрешните багажници също ще допринесе за по-ниско тегло, като същевременно позволява по-лесно почистване на салона на автобусите.
Първите автобуси от моделите 9700 и 9900 ще са достъпни на пазара от лятото на 2013 г.

Двигателите
Разбира се, най-голямата промяна при обновяването на гамата е въвеждането на три изцяло нови дизелови двигателя, покриващи еконормите Евро-6. За обработка на отработилите газове при всички Евро-6 двигатели ще се използват SCR (селективна каталитична редукция) и DPF (филтър за твърди частици). Двата по-малки двигателя D5 и D8 ще се оборудват и с EGR (система рециркулация на изгорелите газове).
Новите 5 -, 8 - и 11-литрови двигатели покриват мощностния диапазон от 240 до 460 к.с. и ще заменят всички досега използвани двигатели в автобусите за Европа. При преминаването от Евро-5 към Евро-6 емисиите на азотни окиси в отработените газове ще бъдат намалени с 87%, а на твърдите частици с 50%. В същото време разходът на гориво и въздействието върху динамиката на автобусите ще бъдат намалени благодарение на технически подобрения на двигателите и на намаляване на теглото на шасито.
"Двигателите са разработени за постигане на възможно най-ниска консумация на гориво и  на изключително ниски нива на емисиите, изисквани от Евро-6", казва Нилс Нилсон, мениджър на програмата Евро-6 във Volvo Buses.
Занапред в моделите 9700 и 9900 Volvo ще вгражда 11-литровия двигател D11 вместо сегашния 13-литров. Новият 8-литров силов агрегат D8 заменя сегашните 7- и 9-литрови двигатели при моделите от междуградския и градския сегмент на Volvo. Този двигател ще се използва и при междуградския модел 8900, и при туристическия 9500. Той предлага намален разход на гориво и по-висока производителност. Консумацията му в сравнение с 9-литровия двигател е с до 4% по-висока.
Всички хибридни автобуси Volvo ще получат нов, по-мощен 5-литров двигател с 240 к.с. При градския Volvo 7900 Hybrid Евро-6 разходът на гориво е намален с до 45% в сравнение с аналогичните дизелови автобуси Евро 5. 5-литровият двигател ще замени сегашния 9-литров силов агрегат и при двуетажните автобуси на Volvo, като ще допринесе за намаляването на разхода на гориво с над 10%. Както 5-литровият двигател, така и 8-литровият силов агрегат ще са на разположение за работа и с  конвенционална дизелово гориво, и с биодизел. Всички нови двигатели ще се предлагат и в произвежданите от Volvo шасита  за външни бодибилдери.
Освен с новите двигатели Volvo Buses работи за намаляване на експлоатационните разходи на своите клиенти и чрез различни програми за обслужване и управление на флота. Пример за това е най-новата телематична услуга Volvo Bus Telematics. Чрез нея транспортният оператор ще може да следи работата на всеки автобус от парка си, да наблюдава стила на шофиране на водачите и да контролира разхода на гориво. Хардуерът за Volvo Bus Telematics сега е стандартно оборудване в хибридните автобуси Volvo.
 
Автобусните двигатели Евро-6 от Volvo
D11 за моделите 9700 и 9900
D8 за моделите 8900 и 9500.
D5 за хибридни и двуетажни автобуси

Характеристики на двигателите
Volvo D11
380 к.с., 1800 Нм
430 к.с., 2050 Нм
460 к.с., 2200 Нм
Volvo D8
280 к.с., 1050 Нм
320 к.с., 1200 Нм
350 к.с., 1400 Нм
Volvo D5
240 к.с., 950 Нм
 

<< Обратно към новините