Peugeot Expert / Citroёn Jumpy - „Ван на 2008 година”

26.10.2007

Най-престижната награда в света на лекотоварните автомобили стана достояние не само на новите Peugeot Expert и Citroёn Jumpy, но и на „близнака” им Fiat Scudo. Тъй като обаче с основен принос за титлата е именно превъзходната конструкция на тези ванове (а не дилърската мрежа например), редно е да припишем цялата заслуга на френската страна по джойнт-венчъра SEVEL, която се грижи за средната гама (италианците от своя са отговорни за по-тежките модели Fiat Ducato / Peugeot Boxer / Citroёn Jumper и за по-леките Fiat Fiorino / Peugeot Bipper / Citroёn Nemo)...

[✕]

Най-престижната награда в света на лекотоварните автомобили стана достояние не само на новите Peugeot Expert и Citroёn Jumpy, но и на „близнака” им Fiat Scudo. Тъй като обаче с основен принос за титлата е именно превъзходната конструкция на тези ванове (а не дилърската мрежа например), редно е да припишем цялата заслуга на френската страна по джойнт-венчъра SEVEL, която се грижи за средната гама (италианците от своя са отговорни за по-тежките модели Fiat Ducato / Peugeot Boxer / Citroёn Jumper и за по-леките Fiat Fiorino / Peugeot Bipper / Citroёn Nemo).

Както стана ясно още по време на първия тест на Expert, който www.vanove.bg проведе в края на миналата година, новият модел е „надраснал” едноименния си предшественик във всяко отношение - товароносимост, полезен обем, динамика, безопасност и икономичност. За разлика от доста свои конкуренти, ванът на PSA Peugeot Citroёn предлага отлично балансиран компромис между всички тези взаимно противоречащи си критерии, без да „залита” в нито едно направление.

Ето защо в негово лице няма да откриете лидер в която и да било област, но когато седнете зад волана му и решите да свършите някаква работа, ще откриете че това става без абсолютно никакви проблеми. Нито на шофьора му е тясно, нито пък липсва място за товара (5÷7 м³); двигателите не са по 200 к.с. както при Mercedes-Benz, но въпреки това се справят чудесно с трафика; оборудването за безопасност не е на нивото на Volkswagen Transporter, но пък и цената е по-конкурентна.

Все пак има един показател, за който можем да твърдим, че новите Expert и Jumpy са на върхово равнище - великолепното пътно поведение (именно то беше едно от слабите места на предходните модели). Дори във версия с механично окачване на ресори (като опция се предлага и въздушно задно окачване), комфортът на возене би задоволил и най-взискателните шофьори. При това няма почти никакво значение каква част от максималната товароносимост (1000÷1200 кг) сте използвали.

Благодарение на всичко това френските ванове преодоляха с лекота конкуренцията на останалите модели, номинирани за званието „Ван на годината” - Renault Kangoo 2008, LDV Maxus и Nissan Cabstar. Наградата отива при Peugeot/Citroёn за трети път след победите на Boxer/Jumper (1995) и Partner/Berlingo (1997).

Без да предизвикват толкова много суперлативи, другите две новости на щандовете на Peugeot и Citroёn - малките Bipper и Nemo, се радваха на заслужено внимание не по-малко от огледалния си образ Fiat Fiorino. Остава да видим кога най-после французите ще благоволят да обновят и превърналите се в касови хитове, но все пак крайно остарели модели Partner и Berlingo.

 

www.vanove.bg
Амстердам-София

<< Обратно към новините