Paul HM 80.570 6x6

сп. Камиони, 2012, Бр. 10
06.02.2013

250-тонно чудовище от Бавария

Paul HM 80.570 6x6
PAUL 6x6

По време на изложението IAA в Хановер германската компания Paul представи новия си модел HM 80.570 6x6, съкратено от Heavy Mover (тежковоз) с допустима маса 80 тона и мощност 570 к.с. Гигантският камион е в състояние да тегли композиции с тегло до 250 тона...

По време на изложението IAA в Хановер германската компания Paul представи новия си модел HM 80.570 6x6, съкратено от Heavy Mover (тежковоз) с допустима маса 80 тона и мощност 570 к.с. Гигантският камион е в състояние да тегли композиции с тегло до 250 тона, което го прави един от малкото членове на престижния клуб „Четвърт килотон”.

Всъщност изложбеният експонат на Paul Nutzfahrzeuge GmbH, който втрещяваше посетителите на изложението в Хановер с размерите си, беше най-малкият член на семейството Heavy Mover. Освен него новосъздадената фамилия тежковози на компанията от Пасау включва още две модификации с мощност 610 и 650 к.с. Разликата между тях се състои не само в мощността и тонажа, но и в конструкцията на предавателната кутия, която е 16-степенна механика Mercedes-Benz при HM 80.570 или 7-степенна автоматика Allison при двете по-тежки версии.
При всички положения кабината е заимствана от Mercedes-Benz Actros MP3. В задната част на шасито е монтиран теглич Rockinger с капацитет 170 тона. Благодарение на него HM 80.570 е в състояние да тегли композиции с общо тегло до 250 тона. За да може огромният въртящ момент да се приложи безпроблемно към пътя (доста трудна задача, когато става дума за четвърт килотон), специалистите на Paul са използвали 29-инчови радиални гуми Michelin с ширина 875 мм и профил 65% (875 / 65 R 29).
Височината на Paul HM е 4,07 м, а ширината – 3,50 м. При дължина от 12,30 м и междуосие 6,45 м едва ли от Heavy Mover може да се очакват чудеса от храброст по отношение на маневреността. За сметка на това трите му моста (всичките задвижващи) са оразмерени за натоварване 20 / 30  / 30 тона – постижение, базирано на дългогодишния опит на баварските инженери в тази област.
HM 80.570 няма право да се движи по нормалната пътна мрежа – факт, за който свидетелстват настройките на двигателя, едва удовлетворяващ нормите Евро-3. Силата му се крие в тежките офроуд приложения, където му помага изключително високо изнесената рама, отстояща на цели 192 см от пътя.
Paul Nutzfahrzeuge GmbH е официален партньор на подразделението CTT (Custom Tailored Trucks, т.е. „Камиони по поръчка”) на Mercedes-Benz. Едва ли има по-високо признание за една сравнително малка компания като тази на Йозеф Паул (в нея работят „само” 369 служители – доста скромен състав в сравнение с гигантите в бранша).
Семейната фирма е създадена преди повече от 200 години във Вилсхофен като ковачница и коларска работилница. Нейният истински възход започва в средата на XX век, когато фамилията Паул инвестира в построяването на голям завод във Вилсхофен. Освен него днес компанията разполага с още две бази – още една във Вилсхофен (в договорни отношения с MAN) и в Пасау (многомарков център, обслужващ Mercedes-Benz, MAN и EvoBus).

 

Красимир Кирилов

<< Обратно към новините