Всичко за новия Mercedes Citan
сп. Логистика, 2012, сп. Логистика брой 5
13.07.2012
Mercedes-Benz лансира специално разработен компактен ван за първи път в историята на своята лекотоварна гама. С впечатляващото си качество и динамични характеристики, многофункционалността и надеждността си новият Citan има амбицията да се докаже като истински професионален ван за градска дистрибуция. Той ще бъде представен за първи път пред широка публика през септември по време на изложението IAA в Хановер.
Mercedes-Benz лансира специално разработен компактен ван за първи път в историята на своята лекотоварна гама. С впечатляващото си качество и динамични характеристики, многофункционалността и надеждността си новият Citan има амбицията да се докаже като истински професионален ван за градска дистрибуция. Той ще бъде представен за първи път пред широка публика през септември по време на изложението IAA в Хановер.

Три дължини на каросерията
Новият ван на Mercedes ще се предлага с избор между три различни дължини на каросерията – 3,94/4,32/4,71 м. Освен базовата товарна версия на модела на пазара ще бъде пусната и комбинирана товаро-пътническа модификация Citan Mixto с 5 места и сгъваема задна седалка, която ще бъде базирана на най-дългия вариант на купето. Третото изпълнение ще е изцяло пътническо – Citan Crewbus, базиран на средно дългата каросерия, и ще разполага с 5 места и с опционални плъзгащи се странични врати от двете страни.
В зависимост от модификацията Mercedes Citan ще е на разположение с три окачвания с различна товароносимост, като максимално допустимото общо тегло на най-тежката версия ще достига 2200 кг. В допълнение към стандартната двукрила задна врата със странично отваряне моделът ще се предлага и с единична задна клапа с отваряне нагоре. На покрива ще могат да се монтират опционални багажни рейки.
Богато оборудване за безопасност
Както е обичайно за всички модели на Mercedes-Benz, високото ниво на безопасност е ключова характеристика и на новия Citan. Моделът ще се оборудва серийно с електронна стабилизираща система Adaptive ESP, която отчита и натоварването на автомобила. Тази новаторска система за активна безопасност комбинира функциите на ABS, TCS (Traction Control System) и VDC (Vehicle Dynamic Control, т.е. система за контрол върху презавиването или недозавиването). Налице е система ASR, както и възможност за контрол върху въртящия и спирачния момент.
До шест въздушни възглавници
Асистент за потегляне по нак-лон, дневни светлини, регулируеми по височина предпазни колани с автоматични обтегачи и ограничители на обтягането за предните две седалки, звуков сигнал за забравен колан, въздушна възглавница за шофьора – всичко това е включено в стандартното оборудване. Също така Citan Crewbus (хомологиран като М1) разполага и с въздушна възглавница за пътника до водача, странични възглавници Thorax (на нивото на гръдния кош) и въздушни завеси за стъклата на предните врати.
При товарната модификация шофьорът и пътникът до него са защитени с плътна преграда от товара в задната част. В товарния отсек са предвидени халки за укрепване на превозваните стоки. Налице са гумирано покритие на пода и частично покритие на стените на товарното пространство, което защитава каросерията от остри предмети.
Комфортно работно място
Седалките на шофьора и пътника вдясно се отличават с изключително висок комфорт. Облегалките осигуряват отлична странична опора, а тапицерията е от надеждна и лесна за почистване материя. Арматурното табло е фокусирано към шофьора и се характеризира с повърхност, наподобяваща естествена кожа.
Щутгартските инженери уверяват, че шофьорите, които са управ-лявали Mercedes и преди това, ще се почувстват като у дома си в новия Citan. Комбинираните превключватели на светлините и чистачките, скоростният лост и останалите бутони са стандартни за марката.
Двигатели за всеки вкус
Изборът на двигатели при Citan е широк. Трите турбодизелови мотора с директно впръскване на горивото в цилиндрите генерират съответно от 75 до 110 к.с. Налице е и пъргав бензинов агрегат с турбокомпресор и мощност 114 к.с. Всички дизели са стандартно оборудвани с филтър за твърди частици. Пет- и шестстепенни механични скоростни кутии предават въртящия момент към предните колела.
Нисък разход на гориво
Икономичността е едно от ключовите предимства на новия Citan. Освен с дълги сервизни интервали (до 40 000 км или две години) той се характеризира и с изключително нисък разход на гориво. За тази цел допълнителна помощ оказват индикаторът за смяна на предавките и опционалният скоростоограничител.
Бензиновата версия е серийно екипирана с пакет BlueEfficiency и се предлага като опция при дизеловите модификации. Пакетът включва функция ECO start/stop, „интелигентно“ управление на зареждането на акумулатора и генератора, гуми с ниско съпротивление при търкаляне и др.
Многобройни опции
Благодарение на широкия набор от допълнителни екстри новият Citan може да бъде специфициран максимално точно според индивидуалните изисквания на клиентите. Прегради към товарния отсек с различна конструкция, сгъваема предна дясна седалка, разнообразни конфигурации на вратите и остъкляването, различни покрития на товарното пространство – всичко това е само част от избора, който имат потенциалните купувачи на Citan.
Професионално предложение
Citan ще се предлага от дилърите на Mercedes-Benz в комплект с атрактивни финансови и сервизни оферти. Това ще е от особена полза за клиентите, които са свикнали да разчитат на традиционно високото качество на услугите, предлагани под шапката на Mercedes-Benz Vans.

Три дължини на каросерията
Новият ван на Mercedes ще се предлага с избор между три различни дължини на каросерията – 3,94/4,32/4,71 м. Освен базовата товарна версия на модела на пазара ще бъде пусната и комбинирана товаро-пътническа модификация Citan Mixto с 5 места и сгъваема задна седалка, която ще бъде базирана на най-дългия вариант на купето. Третото изпълнение ще е изцяло пътническо – Citan Crewbus, базиран на средно дългата каросерия, и ще разполага с 5 места и с опционални плъзгащи се странични врати от двете страни.
В зависимост от модификацията Mercedes Citan ще е на разположение с три окачвания с различна товароносимост, като максимално допустимото общо тегло на най-тежката версия ще достига 2200 кг. В допълнение към стандартната двукрила задна врата със странично отваряне моделът ще се предлага и с единична задна клапа с отваряне нагоре. На покрива ще могат да се монтират опционални багажни рейки.
Богато оборудване за безопасност
Както е обичайно за всички модели на Mercedes-Benz, високото ниво на безопасност е ключова характеристика и на новия Citan. Моделът ще се оборудва серийно с електронна стабилизираща система Adaptive ESP, която отчита и натоварването на автомобила. Тази новаторска система за активна безопасност комбинира функциите на ABS, TCS (Traction Control System) и VDC (Vehicle Dynamic Control, т.е. система за контрол върху презавиването или недозавиването). Налице е система ASR, както и възможност за контрол върху въртящия и спирачния момент.
До шест въздушни възглавници
Асистент за потегляне по нак-лон, дневни светлини, регулируеми по височина предпазни колани с автоматични обтегачи и ограничители на обтягането за предните две седалки, звуков сигнал за забравен колан, въздушна възглавница за шофьора – всичко това е включено в стандартното оборудване. Също така Citan Crewbus (хомологиран като М1) разполага и с въздушна възглавница за пътника до водача, странични възглавници Thorax (на нивото на гръдния кош) и въздушни завеси за стъклата на предните врати.
При товарната модификация шофьорът и пътникът до него са защитени с плътна преграда от товара в задната част. В товарния отсек са предвидени халки за укрепване на превозваните стоки. Налице са гумирано покритие на пода и частично покритие на стените на товарното пространство, което защитава каросерията от остри предмети.
Комфортно работно място
Седалките на шофьора и пътника вдясно се отличават с изключително висок комфорт. Облегалките осигуряват отлична странична опора, а тапицерията е от надеждна и лесна за почистване материя. Арматурното табло е фокусирано към шофьора и се характеризира с повърхност, наподобяваща естествена кожа.
Щутгартските инженери уверяват, че шофьорите, които са управ-лявали Mercedes и преди това, ще се почувстват като у дома си в новия Citan. Комбинираните превключватели на светлините и чистачките, скоростният лост и останалите бутони са стандартни за марката.
Двигатели за всеки вкус
Изборът на двигатели при Citan е широк. Трите турбодизелови мотора с директно впръскване на горивото в цилиндрите генерират съответно от 75 до 110 к.с. Налице е и пъргав бензинов агрегат с турбокомпресор и мощност 114 к.с. Всички дизели са стандартно оборудвани с филтър за твърди частици. Пет- и шестстепенни механични скоростни кутии предават въртящия момент към предните колела.
Нисък разход на гориво
Икономичността е едно от ключовите предимства на новия Citan. Освен с дълги сервизни интервали (до 40 000 км или две години) той се характеризира и с изключително нисък разход на гориво. За тази цел допълнителна помощ оказват индикаторът за смяна на предавките и опционалният скоростоограничител.
Бензиновата версия е серийно екипирана с пакет BlueEfficiency и се предлага като опция при дизеловите модификации. Пакетът включва функция ECO start/stop, „интелигентно“ управление на зареждането на акумулатора и генератора, гуми с ниско съпротивление при търкаляне и др.
Многобройни опции
Благодарение на широкия набор от допълнителни екстри новият Citan може да бъде специфициран максимално точно според индивидуалните изисквания на клиентите. Прегради към товарния отсек с различна конструкция, сгъваема предна дясна седалка, разнообразни конфигурации на вратите и остъкляването, различни покрития на товарното пространство – всичко това е само част от избора, който имат потенциалните купувачи на Citan.
Професионално предложение
Citan ще се предлага от дилърите на Mercedes-Benz в комплект с атрактивни финансови и сервизни оферти. Това ще е от особена полза за клиентите, които са свикнали да разчитат на традиционно високото качество на услугите, предлагани под шапката на Mercedes-Benz Vans.