Пламен Иванов спечели състезанието е-Driver 23 на Volvo
Който умее да кара икономично, го умее и с електрически камион. Това е изводът от финала на тазгодишната, седма надпревара, организирана от Волво Груп България, която продължи 2 месеца и привлече 156 участници.
Последното състезание бе особено интересно, като организаторите изненадаха финалистите с решението да премерят сили в управление както на електрически FH, така и на конвенционален влекач FH с 13-литров дизелов двигател. Победителят спечели VIP пътуване до Гьотеборг - родния град на Volvo, плюс ваучер за оригинални продукти от колекциите на Volvo Trucks.
На второ и трето място в този многобой се класираха Паскал Паскалев и Боян Бончев.
24-километровото трасе за електрическия FH с 3 двигателя, 6 батерии, мощност 666 к.с. и полуремарке Schmitz Cargobull, бе част от трасето за дизеловия модел FH с 500 к.с. който пък теглеше полуремарке Meiller – и в двата случая с еднакъв товар от 15 тона. Според участниците маршрутът бе тежък, натоварващ, с продължителни изкачвания. Ето и впечатленията за електрическия FH на неколцина от тях, споделени часове преди да научим окончателните резултати.
„С много добри впечатления и съм приятно изненадан от електрическия камион. Мисля, че това е бъдещето, което ни предстои. Състезанието ми предостави и първата възможност да управлявам електрически камион и наистина съм впечатлен. Тук трябва много да се разчита на рекуперирането, но намирам , че разликата в техниката на икономичното управление на двата типа влекачи е минимална. От гледна точка на комфорт електрическият е по-добър, по-тих, почти без вибрации и няма да натоварва шофьорите“, каза Боян Паскалев от Фактор П.
„И дизеловият, и особено електрическият камион се държат добре. Прави впечатление лекотата, с която се движи електрическият при изкачване и в него човек се чувства много удобно. Безшумността му се усеща, особено при потегляне и ускоряване.
Този автомобил е идеален за релации ката тези, по които карам - от Варна до Търново и обратно. Претоварването на ремаркета трае час-час и половина, време, през което аз да си направя прекъсването, а батериите на камиона да се презаредят.
Състезанието, както винаги, е организирано прекрасно. Втора година карам нов камион от друга марка, но след като 10 години карах Volvo, марката продължава все така да ми е на сърце“, сподели Даниел Василев, Транспрес.
„Двата модела са от различни модификации и поколения, затова не искам да ги сравнявам, но и при двата всичко е на ниво“ бе трето мнение.