ACEA: Евро 7 ще струва до 10 пъти над очакваното от ЕК
Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) предупреди, че предложеният емисионен стандарт Евро 7 ще доведе до пряко увеличение на разходите с 4 до 10 пъти по-високо от това, цитирано от Европейската комисия.
Оценките на разходите са според ново проучване на Frontier Economics. Изследването установява, че предложеният регламент Евро 7 ще увеличи производствените разходи за автомобили, ванове, камиони и автобуси.
Frontier Economics оценява нивото да допълнителни разходи на превозно средство на около 2000 евро за автомобили и ванове с двигател с вътрешно горене, и близо 12 000 евро за дизеловите камиони и автобусите.
Както ACEA подчертава, цифрите са 4 до 10 пъти по-високи от оценките на ЕК в оценката на въздействие на Евро 7, където са заложени ставки от 180-450 евро за леки автомобили и ванове и 2800 евро за камиони и автобуси.
Освен това, горепосочените оценки включват само преките производствени разходи, предимно за оборудване и инвестиции. ACEA подчертава, че тези допълнителни разходи повишават още повече цените на автомобилите за крайните потребители. Организацията твърди, че увеличенията на цените вероятно ще бъдат дори по-високи от цифрите, цитирани в проучването.
В прессъобщение ACEA заявява, че настоящите правила за Евро 6/VI са „най-изчерпателните и строги стандарти за емисии на замърсители като NOx и прахови частици в света“.
Асоциацията добавя, че „емисиите на отработени газове вече са на едва измеримо ниво благодарение на най-съвременните автомобилни технологии“. Коментирайки предложенията за Евро 7 и изследването на Frontier Economics, Сигрид де Врий, генерален директор на Европейската асоциация на производителите на автомобили, каза:
„Европейската автомобилна индустрия се ангажира с допълнително намаляване на емисиите в полза на климата, околната среда и здравето ни. Предложението за Евро 7 обаче просто не е правилният начин за това, тъй като би имало изключително ниско въздействие върху околната среда, на изключително висока цена. По-големи ползи за околната среда и здравето ще бъдат постигнати чрез прехода към електрификация, като в същото време по-старите превозни средства по пътищата на ЕС бъдат заменени с високоефективни модели Евро 6/VI.“
В допълнение към казаното ACEA отбелязва, че предложението за Евро 7 ще доведе до непреки разходи, като например по-висок разход на гориво. Смята се, че за целия живот на превозното средство стандартът може да увеличи разходите за гориво с 3,5%, което възлиза на допълнителни 20 000 евро за камионите за дълги разстояния, и 650 евро за леките автомобили и вановете.